یکشنبه, 01 مهر,1403

­

دوشنبه, 25 مرداد,1395

برگزاری دوره درس گفتار مطالعات زن و خانواده

برگزاری دوره درس گفتار مطالعات زن و خانواده

موسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس سلام الله علیها با همکاری مرکز تحقیقات زن و خانواده اقدام به برگزاری دوره غیرحضوری مطالعات زن و خانواده نمود.

­

معرفی اجمالی دوره:

­

این مدل آموزشی ترکیبی از آموزش مجازی، برپایی اردوهای علمی و کلاس های حضوری و نیز بهره گیری از سیر مطالعاتی می باشد و دارای سه مرحله: مقدماتی، پژوهش محور و آموزش محور می باشد. حجم اعظم این دوره مبتنی بر آموزش های غیر حضوری است که مجموعه درس گفتار که از سوی مرکز تحقیقات زن و خانواده تدوین گشته و شامل صد جلسه آموزش مباحث زنان و خانواده می باشد، بخش قابل توجهی از نیازهای این آموزش ترویجی را برآورده می نماید. این دوره با هدف زمینه سازی برای توانمندسازی و آشناسازی علاقمندان در عرصه های: "ترویج گری و مبلغین"، "کنشگری" و "مدیریتی" با مباحث علمی در حوزه مطالعات زن و خانواده برگزار خواهد شد. شرکت کنندگان پس از طی مراحل ثبت نام، در گروه های 5 تا 7 نفره ساماندهی گردیده و در گام اول، بر اساس سیر مطالعاتی تدوین شده، هر هفته دو جلسه مباحثه حضوری ترتیب خواهند داد. در گام دوم، پس از اتمام هر سرفصل آموزشی، از طریق حضوری و یا ویدئو کنفرانس با استاد مرتبط شده و به رفع ابهام و پاسخ به سوالات آنان مبادرت می شود. ضمن این که امکان تجمیع سرفصل ها و برگزاری اردوهای علمی دو یا سه روزه و طرح بحث اساتید در هر یک از سرفصل ها در قالب این اردوها مقدور خواهد بود. در پایان هر مرحله نیز آزمون کتبی از مباحث آن مرحله برگزار می گردد و یا ارائه پژوهش از شرکت کنندگان مطالبه خواهد شد. به افرادی که بتوانند دوره را با موفقیت سپری نمایند، گواهی شرکت در دوره تقدیم خواهد گردید.

اهداف:
الف. ارتقای علمی کنشگران در عرصه مطالعات زن و خانواده

ب. بهینه سازی روند آموزش ترویجی فعالان فرهنگی-اجتماعی حوزه زن و خانواده از طریق تنوع بخشی به سبک ها، فنون و دوره های انتقال مباحث و استفاده از ظرفیت در حال رشد ابزارها و رسانه ها در تولید و انتقال آسان تر و گسترده تر مفاهیم

ج. زمینه سازی برای تربیت مبلغان، کنشگران و مدیران ارزشی و آشنا با مباحث تخصصی حوزه زن و خانواده به منظور کاستن از خلاءهای موجود

مخاطب:
دوره اول مختص طلاب سطح 2 و یا دانشجویان مقطع لیسانس و بالاتر می باشد. گزینش دوره و انجام مراحل ثبت نام و ساماندهی گروه ها بر عهده نهاد متقاضی می باشد. ظرفیت پذیرش نیز حداقل 30 نفر خواهد بود.

پیش نیازها:

دوره فاقد پیش نیاز بوده ولی مناسب است افراد شرکت‌کننده با مباحث زنان در حد کتاب‌های نظام حقوق زن در اسلام (استاد مطهری) و زن در اسلام (استاد علاسوند) یا درآمدی بر نظام شخصیت زن در اسلام (استاد سبحانی و استاد زیبایی‌نژاد) آشنا باشند.

تعهدات مرکز و امتیازات اعطایی:

اعطای گواهی پایان دوره، ارائه مشاوره و حمایت علمی از انجمن های علمی و فرهنگی که توسط فارغ التحصیلان تاسیس شود، ارائه سیر مطالعاتی و تعیین اساتید بر عهده مرکز خواهد بود و سایر فعالیت ها از جمله تامین هزینه های دوره و مدیریت اجرایی از سوی نهاد متقاضی انجام خواهد پذیرفت.

تاریخ برگزاری دوره:

این دوره از شهریور ماه سال 1394 آغاز به کار نموده و تا شهریور ماه 1395 ادامه خواهد داشت.

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان