یکشنبه, 01 مهر,1403

­

پنجشنبه, 21 بهمن,1395

برگزاری دومین تریبون آزاد حوزه انقلابی و زی طلبگی در مکتب نرجس (علیها السلام) مشهد

برگزاری دومین تریبون آزاد حوزه انقلابی و زی طلبگی در مکتب نرجس (علیها السلام) مشهد

دومین تریبون آزاد با عنوان "حوزه انقلابی، طلبه انقلابی و زی طلبگی" روز چهارشنبه بیستم بهمن ماه با حضور مدیریت، اساتید و طلاب مکتب نرجس(علیهاالسلام) برگزار شد.

­

­­­­­­­­ دومین تریبون آزاد با عنوان "حوزه انقلابی، طلبه انقلابی و زی طلبگی" روز چهارشنبه بیستم بهمن ماه با حضور مدیریت، اساتید و طلاب مکتب نرجس(علیهاالسلام) برگزار شد.

­­­­­­­­­ در دومین نشست تریبون آزاد طلاب عناوینی از قبیل "چگونگی عملی کردن تهذیب نفس و مراقبت از آن، درخصوص امر به معروف و نهی از منکر و تبلیغ طلاب غیرایرانی حین تحصیل، خصوصیات طلبه انقلابی، درس اخلاق و ولایت فقیه، زندگی طلبگی و تاثیر آن برروی دیگران، طلبه باید خدمت به نظام اسلامی را جزء انفکاک ناپذیر خود بداند، سیر و سلوک و تهجد شبانه یک طلبه، انقلابی بودن از دیدگاه مقام معظم رهبری و تبیین اهداف و آرمانهای انقلاب برای ما و مردم" را مطرح نمودند و کارشناسان که خانمها شایسته خوی، موسوی دوغ آبادی و سیفی بودند با توجه به ضیق وقت به سوالات پاسخ دادند.

­­­­­­­­­­ خانم شایسته خوی در پاسخ به این درخواست که خواسته شده بود بحث ولایت فقیه در دروس حوزه گنجانده شود گفت: ­بحث ولایت فقیه در ادامه مهدویت مطرح می شود که هیأت علمی باید آن را پیگری کنند.

­­­­­­­­­­ وی افزود: یک طلبه باید چتر دیگران باشد و دیگران در زیر سایه او باشند، قرار است ضمن اینکه نور دریافت کنیم به دیگران نور دهیم که باید در متن باشد. زی طلبگی این است که طلبه باید در دنیا زندگی کند، حضرت امام بسیار در متن زندگی حضور داشتند و در همه جا حضور خود را نشان دادند، تک بعدی بودن بسیار مضحک است. ­­­­­­­­­­­­­شأن طلبگی وقار و متانت است، زاهدانه زندگی کردن به معنای نامنظمی نیست که در دیگران احساس نفرت ایجاد کند، زی طلبگی یعنی هرکس من را دید احساس آرامش کند. در حفظ انقلاب باید دانش و ­بصیرتمان را زیاد کنیم.

روابط عمومی مکتب نرجس (عليها السلام)

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان