یکشنبه, 01 مهر,1403

­

ﺳﻪشنبه, 10 اسفند,1395

برگزاری دومین جلسه مراسم سوگواری فاطمیه(علیهاالسلام) در مکتب نرجس(علیهاالسلام) مشهد

برگزاری دومین جلسه مراسم سوگواری فاطمیه(علیهاالسلام) در مکتب نرجس(علیهاالسلام) مشهد

سه شنبه دهم اسفندماه دومین جلسه مراسم سوگواری فاطمیه با حضور حجه الاسلام والمسلمین مهدوی مهر (ریاست نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه مشهد)و سخنرانی ایشان در جمع طلاب، اساتید و کارمندان مدرسه برگزار گردید.

ایشان در ابتدا به اهمیت تدبّر در نهج البلاغه اشاره نموده و گفت: نهج البلاغه برادر قرآن است و تفسیر کلام قرآن در نهج البلاغه است. توجه و اجرای نهج البلاغه برای جامعه نجات بخش است. امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) که بیایند، همین حرف علی بن ابیطالب(علیه السلام) را می خواهند بیاورند. افتخار ایشان این است که وقتی بیایند حکومت علوی را در زمین به اجرا درمی آورند.

وی در ادامه با اشاره به این که در آستانه انتخابات قرار داریم گفت: در آستانه انتخابات به شاخصه های انتخاب شایسته در نهج البلاغه رجوع کنیم وببینیم حضرت علی(علیه السلام) چه کسی را انتخاب کردند و ایده آل حضرت کیست؟ چه کسی فاکتورهای خوب را دارد؟ طبق حکمت 289 نهج البلاغه امام (علیه السلام) می فرمایند: اولین شاخص و ویژگی انتخاب برای هر موضوعی این است که کسی را انتخاب کنیم که بزرگتر از دنیا باشد و به دنیا تعلق نداشته و عبد آن  نباشد بلکه دنیا یکی از متعلقات او باشد. اگر کسی اندازه سر سوزن تعلق دنیوی داشته باشد بدرد نمی خورد معیار و ملاک این است که سایزش بزرگتر از هواهای نفسانی باشد (مقام معظم رهبری هم ،دنیا در مقابل چشمانش کوچک است).

حجه الاسلام مهدوی مهر سپس گفت: ارتکاب بسیاری از حرامها و یا مستجاب نشدن دعاها برای غذای حرام است. زیاده روی نکردن در خوردن بسیار مهم است. پرخوری خواب زیاد را به همراه دارد درنتیجه فرصت تهجد از دست می رود و طلبه بدون شب بیداری و نماز شب به جایی نمی رسد. انسانی که اهل کار است زیاد حرف نمی زند؛ وقتی حرف می زند که حرفش ارزشش بیشتر از سکوت باشد، وقتی حرف می زند آنقدر پخته و از روی فهم و درک حرف می زند که دیگر گویندگان حرفی در مقابل حرف او ندارند. اگر متکبّر باشد و متواضع نباشد بدرد خدمت نمی خورد. کسی که متکبر است حرف شما را نمی پذیرد.

ایشان در پایان با بیان ویژگی استکبار ستیزی حضرت افزود: وقتی بحث جنگ و جدّ پیش می آمد مانند شیر بود حال آن که در خانه و در مقابل یتیمان نرم بود. در عهدنامه مالک اشتر و وصیت نامه امیرالمؤمنین به امام حسن مجتبی (علیه السلام) در نهج البلاغه هم ویژگی های دیگری از حضرت عنوان شده که مطالعه آن مثمر ثمر خواهد بود.

روابط عمومی مکتب نرجس (علیهاالسلام)

 

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان