یکشنبه, 01 مهر,1403

­

ﺳﻪشنبه, 27 شهریور,1397

برگزاری سخنرانی حجه الاسلام شیخ طادی در هفتم ماه محرم

برگزاری سخنرانی حجه الاسلام شیخ طادی در هفتم ماه محرم

سخنرانی، هفتمین روز، ماه محرم، مکتب نرجس، حجه الاسلام شیخ طادی

گزیده سخنان حجة الاسلام والمسلمین شیخ طادی در هفتمین روز عزاداری ماه محرم بدین شرح است:

فردی خدمت امام صادق (علیه السلام) رسید و عرض کرد: من میخواهم شما را یاری کنم اما بدنم عاجز است اما لعن دشمنانتان را ترک نکردم آیا شما راضی هستید؟ امام فرمودند: جدّم رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: اگر کسی از نصرت و یاری ما عاجز بود اما دشمن ستیز بوده و بیزاری و لعن دشمنان را ابراز می کند خداوند صدای لعن او را در عالم پخش می کنند و ملائکه به او کمک نموده و او را دعا می کنند، بعد حضرت فرمودند در همین لحظه ملائکه ندای ملائکه آمد که من دعای شما در حق این بنده را می پذیرم و این بنده را جزء بندگان محبوب خودم قرار دادم

وی تصریح کرد: لبیک یا حسین(علیه السلام) دوبعد دارد: بعد محبتی و بعد بیزاری وسلبی. نمی شود فقط دوستدار امام حسین (علیه السلام) بود، و با دشمنان ایشان کاری نداشت.

ایشان در اهمیت زیارت عاشورا گفت: شاید معروف ترین زیارت و حدیث قدسی است و علمای بزرگ هم بر آن مداومت داشتند. در زیارت عاشورا می بینید بیشتر آن لعن و نفرین دشمنان است. دشمن شناسی درسی است که از زیارت عاشورا می توانیم بگیریم، امام حسین (علیه السلام) دوستی می خواهند که در کنار دوستی او سر ستیز با دشمنان او داشته باشد.

حاج آقای شیخ طادی سپس گفت: پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) محتوای دین را دوست داشتن به خاطر خدا، و بغض داشتن بخاطر خدا می دانست. لعن جزء اسرار اهل بیت (علیه السلام) است و باید در خلوت گفته شود.

یعنی هرکسی با هر مرامی که باشد اگر ادعا دارد در جبهه امام حسین (علیه السلام) و در جبهه حق است باید جبهه باطل و یزید زمان را بشناسد و با او دشمن باشد و بجنگد. خیلی ها حواسشان به این موضوع نیست لبیک یا حسین (علیه السلام) یعنی شمر و یزید زمان خودت را بشناس!

ایشان در اهمیت دشمن شناسی و مقابل دشمنان ایستادن نقلی از صفوان جمّال –که شتر داشت- را بیان نمود که آمد محضر امام صادق (علیه السلام) امام به او فرمود ما همه کار تو را می پسندیم اما یک جای کار تو اشکال دارد و ما آن را نمی پسندیم ، اینکه شترانت را به دشمنان ما کرایه دادی. گفت برای ظلم و برای لشکر کشی ندادم، دادم برود به مکه و حج به جا بیاورد و من خودم با او نمی روم، امام فرمود صفوان دوست نداری هارون آنقدر زنده بماند و به حج برود وشترهایت را پس بدهد و کرایه ات را رد کند، او گفت بله دوست دارم برگردد و کرایه ام را بدهد. امام (علیه السلام) فرمود: هر کسی که بقای دشمنان ما و بقای یک ظالمی را بخواهد جزء آنها خواهد بود، او رفت شترهایش را فروخت تا در این مورد هم حضرت از او راضی باشد.

آیا من و شما حاضریم تا در این زمان نائب امام زمان را یاری کنیم ودشمن را تقویت نکنیم؟ آیا حاضریم کالای ایرانی بخریم؟ آیا نباید در راه دین سختی بکشیم تا مستقل شویم؟

وی تأکید کرد باید دشمن را شناخت و مقابل او ایستاد، دشمن فریب­کار است و متاسفانه یک عده ساده لوح فریب دشمن را می خورند. امیرالمومنین (علیه السلام) فرمودند: به دشمن اعتماد نکن حتی اگر از تو تشکر کند. ایشان در نامه به مالک اشتر فرمودند: حواست را جمع کن و مراقب باش بعد از اینکه دشمن با تو به توافق برسد، گاهی دشمن با تاکتیک به تونزدیک می شود وبعد زهر خود را می ریزد.

امام علی(علیه السلام) فرمودند اعتماد به دشمن عامل فریب­ خوردن است، آنها که فریب می خورند در دل احساس نزدیکی با دشمن می کنند و نتوانستند مرزشان را با دشمن بشناسند، ودشمن شناس نبودند، لبیکشان فقط لبیک رحمانی بود و لبیک سلبی نداشتند، نتیجه آن این است که در طول تاریخ می بینیم هرجا اعتماد به دشمن کردیم ضربه خوردیم نمونه اش جنگ صفین، یک عده آدم ساده لوح جنگ را خراب کردند، و تحریم کردند مذاکره با امیرالمومنین (علیه السلام) نتیجه اعتماد به دشمن و جلوگیری از پیروزی قطعی سپاه امیرالمومنین(علیه السلام) شد.

اکنون هم در زمان خود می بینیم ، مرز خود را باید با دشمن بشناسیم این آیه قرآن واقعا زیباست: وَلَن تَرْضَىٰ عَنكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ ۗ،استکبار از شما راضی نمی شوند لن دلالت برنفی ابد می کند، خواسته های دشمن از شما حد یقفی ندارد تا اینکه دین تان را از شما بگیرند، مراقب باشید، دشمن شناسی ­ودشمن ستیزی یکی از ابعاد لبیک یا حسین (علیه السلام) گفتن است. اکنون به اعتراف دوست ودشمن،دشمن ترین دشمنان امت اسلامی امریکاست ،

این دشمن اکنون جنگ اقتصادی را به راه انداخته، جنگ تبلیغاتی را علیه امت ایران براه انداخته، وظیفه ما چیست؟ راه برون رفت از این مشکلات را رهبر اقتصاد مقاومتی معرفی کردند، اقتصاد مقاومتی دارد هرکسی وظایفی دارد اما من و شما یک سری وظایفی داریم یکی از آن وظایف این است که اطاعت از نائب امام بکنیم و از کالای ایرانی حمایت کنیم، قناعت کردن، چطور قناعت بکنیم:۱-پرهیز از رقابتها وچشم هم چشمی­ها، چرا طلاق زیاد شده وسن ازدواج رفته بالا با مقایسه­ کردن های بی جا، امیرالمومنین (علیه السلام) فرمود القلب مصحف البصر: قلب انسان کتاب چشم است. ببین دلت و میلت به چیست چشمت را کنترل کن، ۲-برنامه ریزی برای دخل وخرج ۳-استفاده حداکثری از امکانات.

حضرت زهرا (علیهاالسلام)­ چادری می پوشید که ۱۲وصله داشت، هیچگاه احساس شرمندگی از سادگی زندگی اش نداشت. این سیره حضرت زهرا (علیهاالسلام) چگونه شیوه زمندگیمان می شود؟ 4-محور زندگیمان خدا باشد، متاسفانه امروز برای خدا زندگی نمی کنیم برای حرف مردم زندگی می کنیم، در عروسی گرفتن، اقامه عزا گرفتن، لباس پوشیدن جوری هستیم که مردم دوست دارند، حداقل برای دلت زندگی کن...! البته نباید کاری بکنی که پشت سرت تهمت باشد، ۵-رعایت مواسات وبرادری، مراقب باشید بعضی از این وضعیت سوء استفاده نکنند

خدای متعال وعده داده است که اگر کسی اورا نصرت کند اوهم نصرت و یاری اش می کند "لینصرن الله من ینصره" همه چیز با آسانی بدست نمی آید نصرت می دهند اما نه به آسانی...

وقتی از ریخته شدن خونمان ترسیدیم، بخاطر خانواده بخاطر دوستان و راحتی خودمان ترسیدیم، معلوم می شود اگر ده تا امام حسین (علیه السلام) دیگر هم بیاید شهید خواهد شد!

روابط عمومی مکتب نرجس (علیهاالسلام)

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان