یکشنبه, 01 مهر,1403

­

شنبه, 11 شهریور,1396

برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی طلاب امور بین الملل مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (علیهاالسلام) مشهد

برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی طلاب امور بین الملل مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (علیهاالسلام) مشهد

­مراسم جشن آغاز سال تحصیلی 97-96 طلاب امور بین الملل روز شنبه 96/06/11 با حضور حجه الاسلام والمسلمین حاج آقای مهدوی مهر (ریاست محترم مجتمع آموزشی جامعه المصطفی العالمیه واحد مشهد) در مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس(علیهاالسلام) برگزار شد.

در این مراسم پس از قرائت قرآن خانم شایسته خوی (مدیر مؤسسه) سال تحصیلی جدید را به طلاب بین الملل تبریک گفت و سپس حاج آقای مهدوی مهر به ایراد سخنرانی پرداخت.

گزیده ای از بیانات حاج آقای مهدوی مهر بدین شرح است:

آیه «و اعدوا لهم مااستطعتم من قوه» آرم همه مراکز نظامی شده است. یکی از معانی این آیه قطعا همین است که در برابر دشمن حتما باید استقامت داشته باشیم. ما باید در مقابل دشمنان یک درجه قوی تر باشیم و خود را آماده کنیم. آمریکا کشورهای اسلامی را از هم می ترساند و به آن ها اسلحه می دهد تا در برابر یکدیگر از هم دفاع کنند؛ خودش ترس ایجاد می کند، خودش اسلحه می دهد و خودش باج می گیرد بابت امنیتی که ایجاد می کند. در کشورهای اسلامی که اصلا امنیتی وجود ندارد کشورهای اروپایی هم درگیر این بی امنیتی شده اند.

داستان حقوق بشر هم یک افسانه و یک شوخی بی مزه بیشتر نیست. امروز از انسان ها گذشته اند و حقوق حیوانات را بیان می کنند. این مسئله متأسفانه توی جامعه دینی و مذهبی هم رسوخ کرده است. امروزه روز عید قربان را به خاطر ذبح گوسفند محکوم کرده اند اما در برابر بریدن سر انسان هایی که به جرم دفاع از مظلومیت قربانی می شوند هیچ عکس العملی نشان داده نمی شود برای اینها نگران حقوق بشر نیستند. در رابطه با بحث جنایات داعشی ها آیا از آمریکایی ها چیزی در مورد حقوق بشر شنیده اید؛ در این باره هیچ نظری ندادند ولی در مورد اینکه یک گوسفند کشته شود اظهار نظر می کنند.

اگر این قدرت نظامی نبود ایران هم مثل افغانستان، لبنان، یمن و سوریه یکی عرصه های تاخت و تاز آمریکایی ها بود به هر حال ما تلاش می کنیم با نیروی داخلی خودمان در مقابل آنها بایستیم. برای همین در مقابله با آمریکا ما باید خودمان اسلحه بسازیم و از خود دفاع کنیم. ترس آن ها از ایدئولوژی، ایمان و اعتقاد مردم ایران است. هرکس برخلاف مسائل دینی، اعتقادی و اخلاقی باشد دشمن است.

ایشان با طرح پرسش "مرز توانایی چقدر است؟" گفت: توانایی مرز ندارد. هرچقدر که توان ما بالاتر برود بهتر است؛ به مقدار ضرورت استراحت و عبادت کنید و بقیه زمان را درس بخوانیم. اگر صبح تا شب و شب تا صبح عبادت کنیم و اگر به انجام فریضه ای سرگرم شویم که از توانمان در مقابل دشمن بکاهد این درست نیست. اسم ما سربازان حضرت ولی عصر (عجل ا... تعالی فرجه الشریف) است. سرباز باید آمادگی دفاع داشته باشد؛ مرز ما مشخص شده و بین المللی نیست. برای آمریکا هیچ مکان مقدسی و مکان ممنوعه وجود ندارد اینکه تا بحال به ایران حمله نکرده است از ترس است.

حجه الاسلام مهدوی مهر بیان داشت: امروز سرمایه گذاری بزرگ غرب روی ایجاد شبهه برای نسل جدید است. امروزه سایتهای فراوان، کتابهای انحرافی فراوان و شبکه های صدا و سیمای فراوان وظیفه مبارزه با عقاید جوانان را دارند. وظیفه آنها نابود کردن ارزشها و شخصیت شماست و این یعنی دشمن. امروز بزرگترین کاری که موفق شدند انجام دهند این است که عقب مانده های تاریخ را روشنفکر معرفی کرده اند. آنها اسلام متمدن را تندرو معرفی کرده اند. هرکس از تمدن بشری بهره ی بیشتری برده است را تندرو و هرکس که بی بهره تر باشد روشنفکر می دانند.

وی خاطرنشان کرد: در یکی از کشورهای غربی مدتی به خاطر تعامل با یک دانشگاه حضور داشتم و در کنار هتل ما یک مغازه ای با ویترین بزرگ وجود داشت که ابزار شکنجه زنان را می فروختند، آیا این نشانه تمدن است! اگر غرب می خواهد چادر از سر زنان بردارد در عوض چه چیزی می خواهد جایگزین کند؟ اگر می خواهد عفت را بگیرد در عوض چه چیزی می دهد. برای ظهور حضرت باید سرباز قدرتمند وجود داشته باشد. اگر در دعای عهد می­خواهیم "محامین عنه" باشیم چطوری می توانیم از امام زمان خود دفاع کنیم؟

رئیس مجتمع آموزشی جامعه المصطفی مشهد تأکید کرد: مراقب پاکی ها و داشته هایمان باشیم. دشمن تلاش می کند شما را از فضیلتها جدا کند. امروز دشمن اعلام کرده است که برای مقابله هر چقدر می توانید بکشید ما اسلحه و پولش را می دهیم. مردم سوریه امروز که مورد حمله دشمن قرار گرفته ایمانشان خیلی بیشتر از قبل شده است.

ایشان سپس خاطر نشان کرد برای جامعه اسلامی نیازمند انسان های قدرتمند هستیم و شما اول باید آمادگی کامل داشته باشید و برای ظهور حضرت ولی عصر نیز مهیا شوید.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: وظیفه دفاع از حضرت ولی عصر امروز با ماست و این وظیفه فقط در قالب آموزش صحیح و تربیت صحیح قابل اجراست. امروز ملکه ثروتمند در دنیا زیاد وجود دارد ولی یک ملکه اصلی وجود دارد و آن حضرت خدیجه (علیهاالسلام) است. زنان زیبایی که امروز به ما نشان می دهند زیاد هست ولی ملکه زیبایی فقط حضرت زهرا (علیهاالسلام) است و آنچه که مهم است ماندگاری فضیلتهاست که از حضرت به جا مانده است.­

در انتهای مراسم ضمن تجلیل از ممتازین آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، تربیتی و ... جوایزی به طلاب اهدا شد.

روابط عمومی مکتب نرجس (علیهاالسلام)

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان