دوشنبه, 02 مهر,1403

­

شنبه, 14 مهر,1397

برگزاری مراسم تجلیل از معینه های حج مکتب نرجس(علیهاالسلام) مشهد

برگزاری مراسم تجلیل از معینه های حج مکتب نرجس(علیهاالسلام) مشهد

امور مبلغین مکتب نرجس (علیهاالسلام) روز شنبه 97/07/14 مراسم تجلیل از معینه های حج97 را با حضور مدیریت مدرسه، اساتید، طلاب و مبلغین برگزار نمود.­

در این مراسم که با اهداف ایجاد انگیزه در بین طلاب برای بهتر و عمیقتر فراگرفتن مطالب علوم دینی و همچنین شروع دوباره فعالیت منسجم و فعال معینه ها و فعالیت تبلیغی فرا منطقه ای اثرگذار در میان ملتهای مسلمان برگزار شد خانم شایسته خوی به ایراد سخنرانی پرداخت.

ایشان معینه حج را افرادی معرفی کرد که کمک روحانی هستند و در بیان مسائل و احکام مرتبط با بانوان فعالیت می کنند. معینه ها یک ماه تا 40 روز در کنار روحانی کاروان انجام وظیفه می کنند. مکتب نرجس (علیهاالسلام) در زمینه حج در 2 شاخه گروه بین الملل و گروه ایرانی ها فعالیت داشته است.

خانم شایسته خوی در گزارش خود گفت: اولین گروه زبان دان ­سال 73 برای تبلیغ به حج مشرف شدند و از سال 74 معینه ها شروع به فعالیت کردند. امسال هم موکبی برای اربعین از طرف آستان قدس آماده خدمتگذاری شده و برای تبلیغ از کسانی که مسلط به زبانهای مختلف هستند دعوت کردند.

وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه این فعالیت ها هیچ زمانی قطع نشود خاطر نشان کرد: عرصه فعالیت منصوب به حج نیست بلکه در این پیاده روی اربعین و... هم می توانید فعالیت کنید. درس را جدی بگیرید و طوری بخوانید که اثرگذار باشید و آن را به جان بسپارید. یکی از نهیب های شیطان است که می گوید چرا این درس ها را می­خوانی کارکردش کجاست؟ الان عصر تکنولوژی است و دنیا در حال پیشرفت است. تا مقدمات را نخوانید اثرگذار نخواهید بود. اگر انشاء الله درس کارآمد را بخونید می توانید در عرصه های مختلف حضور پیدا کنید.

مدیر مکتب نرجس (علیهاالسلام) سپس به برنامه همایش بانوی بافضیلت که هر سال برگزار می شود اشاره نمود و افزود: هرسال یکی از بانوان فاضله هم عصر استاد طاهایی را معرفی می کنیم امسال هم به شهیده بنت الهدی صدر اختصاص دارد.

ایشان در پایان فعالیت بیش از صد نفر از طلاب فارغ التحصیل مکتب نرجس (علیهاالسلام) در قسمت پاسخگویی به سئوالات شرعی را یادآور شد و ضمن دعای «و اجعلنا من انصاره و اعوانه» یکی از مصادیق عینی عون و یار امام زمان (عجل ا... تعالی فرجه الشریف) شدن را معینه حج شدن دانست و تأکید کرد: طوری درس بخوانید که دشمن خیالش راحت نباشد، معینه و مبلغه به معنای واقعی شوید همانند شهیده بنت الهدی صدر که فعالیتها و مبارزات بسیاری داشت طوری که منجر به شهادتشان هم شد.

­روابط عمومی مکتب نرجس (علیهاالسلام)

­

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان