یکشنبه, 01 مهر,1403

­

پنجشنبه, 09 آذر,1396

برگزاری مراسم جشن آغاز امامت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در مدرسه علمیه نرجس(علیهاالسلام) مشهد

برگزاری مراسم جشن آغاز امامت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در مدرسه علمیه نرجس(علیهاالسلام) مشهد

واحد فرهنگی مدرسه علمیه نرجس(علیهاالسلام) روز سه شنبه هفتم آذر ماه مراسم جشن آغاز امامت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)­ را با حضور اساتید و طلاب مدرسه برگزار نمود.

در این مراسم پس از قرائت سرود جمهوری اسلامی و مداحی، استاد شایسته خوی ایراد سخنرانی نمود.

­­­­­­­­ ایشان گفت: در ابتدا یادی کنیم از بزرگانی که این سنت بزرگ را گذاشتند تا این روز را پاس داریم و جواب دندانشکنی بدهیم به همه کسانی که می خواهند شیعه را نابود کنند. ما طلبه ها امروز تکلیفمان سنگین است. در برابر کسانی قرار گرفتیم که در سطح جهانی قصد نابودی شیعیان و مذهب تشیع را دارند و میلیاردها ریال برای آن هزینه می کنند و ما اگر فقط جلوی پایمان را ببینیم آن را حس نمی کنیم. گروههایی در نزدیکی ما وجود دارند که برای تفرقه برنامه ریزی می کنند و با دیواری که دور خودشان کشیده اند اجازه ورود نمی دهند و دانسته یا ندانسته قصد نابودی تشیع را دارند لذا اگر ما جریان ایجاد نکنیم آنها به منویات باطل خود می رسند. خدا مکتب خود را حفظ می کند ولی «إن الله لایغیّر ما بقوم حتی یغیّروا ما بانفسهم». ابن محبوب از امام صادق (علیه السلام) دعایی را نقل می کند که می فرمایند: خدایا از تو درخواست دارم از همه سرپیچی ها و معصیت ها دورم کن و در هر چیزی که تو راضی می کند داخل کن و من را از هر پرتگاهی نجات بده و گناه کبیره و بزرگی که عمداً از من سر می زند محل خروجش را به من نشان بده و اگر به سبب آن گناه کبیره در خطا می لغزم و یا وسوسه های شیطان را به یادم آور. ترسی به من غالب کن که در موقف رضای تو فقط بایستم. خدایا از من هر شهوت و میلی که من را به خطر هوای نفس می اندازد بازدار. (خیلی از تفرقه افکنی های بین مسلمانان فقط از روی هوای نفس است) و آن شهوتی که باعث می شود از حد حلالت تجاوز کنم. (کسی که امروز برنامه بپا می کند و حدیث رفع قلم را باب می کند نیست مگر از سر شهوت پرستی و هواپرستی. کجای دین ما گفته است که با فحاشی می توانید حضرت زهرا (علیهاالسلام) را شاد کنید. این توهین به حضرت است و عصمت ایشان را زیر سئوال می برد و هرکس امروز چنین جشنی برپا کند بداند بدتر از پهلو شکستن حضرت را انجام داده و تبری برداشته تا ریشه شیعه را بزند. من روز قیامت در برابر پروردگار احتجاج می کنم که به شرط بلاغ من رساندم). خدایا از تو یک چیز طلب دارم و آن این که به بهترین چیزی که می دانی من را مأخوذ کنی و همه بدی هایی که می دانی از تو توفیق ترکش را می خواهم و خطاهایی را که نمی دانسته و انجام دادم یا حتی می دانستم خطاست و انجام دادم توفیق ترکش را به من بده.

­­­­­­­ خانم شایسته خوی در پایان گفت: امروز یوم الامامت بقیه ا... الاعظم است خدایا دعای ما که کلام امام صادق (علیه السلام) است مستجاب بفرما. دو آغاز امامت خیلی مهم است بزرگ داشته شود، آغاز امامت امام علی (علیه السلام) و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باید بعنوان بزرگترین اعیاد گرامی داشته شود.

روابط عمومي مكتب نرجس (عليهاالسلام)

­

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان