دوشنبه, 02 مهر,1403

­

ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت,1397

برگزاری مراسم جشن اعیاد شعبانیه در ساختمان شماره 4 مکتب نرجس(علیها السلام) مشهد

برگزاری مراسم جشن اعیاد شعبانیه در ساختمان شماره 4 مکتب نرجس(علیها السلام) مشهد

مراسم جشن اعیاد شعبانیه در روزمیلاد حضرت علی اکبر(علیه السلام) با سخنرانی خانم شایسته خوی (مدیر مکتب نرجس(علیها السلام)) و مولودی خوانی یکی از طلاب روز یکشنبه 97/2/09 در ساختمان شماره 4 این مجموعه با حضور طلاب مقطع سیکل برگزار شد.

مدیر مکتب نرجس (علیها السلام) بیان داشت: در آستانه ایام مبارک ولادت حضرت ولی عصر (عجل ا... تعالی فرجه الشریف) صلوات بر امام زمان صلواتی خاص است، سعی کنید صلوات بر امام با نشاط و شادابی و پر از پیام باشد؛ پیام ما همه آماده به خدمتیم وآماده ایم تا فرش قرمز زیر پای امام زمان (عجل ا... تعالی فرجه الشریف) پهن کنیم.

وی تاکید کرد: امروز حضرت از ما انتظار دارند برای ظهور آمادگی داشته باشیم چراکه حضرت از این غیبت بسیار اذیت می شوند. ما نباید در کارهای روزمره نسبت به حضور حضرت بی توجه باشیم. تولد حضرت غمناکترین تولد است. چقدر از این جشن ها در جلو انداختن ظهور تأثیر دارد؟!

ایشان خاطر نشان کرد: یکی از عوامل تأخیر ظهور، گناهان ماست که این گناهان یا فردی و گاهی اجتماعی است.

خانم شایسته خوی ضمن توصیه جوانان به خواندن کتاب ده گفتار شهید مطهری گفت: دو نوع جوان داریم یک جوان سِنی و یک جوان اندیشه ای؛ جوان اندیشه ای ممکن است سن زیادی داشته باشد و جوان سنی ممکن است اندیشه جوانی نداشته باشد. شما سعی کنید از فرصتهایتان کمال استفاده را بکنید تا انشاءلله علمدار امام زمان بشوید.

وی با بیان اینکه حضرت علی اکبر (علیه السلام) خَلقاً و خُلقاً شبیه پیامبر (صلی ا... علیه و آله و سلم) بود افزود: درواقع کسی که اخلاقش را شبیه پیامبر (صلی ا... علیه و آله و سلم) بکند کم کم از نظر شکل هم شباهت پیدا خواهد کرد، علی اکبر اصحاب خاص امام بود، برای همین پایین پای حضرت دفن شده است. ما هم اگر می­خواهیم شبیه پیامبر شویم بهتر است خود را شبیه اخلاق پیامبر کنیم.

وی در ادامه ادب پیامبر (صلی ا... علیه و آله و سلم) را مثال زد و گفت: پیامبر (صلی ا... علیه و آله و سلم) مؤدب ترین خلق آدم است. یکی از نشانه های ادب در روایات چنین آمده که هرچه را برای خودت می پسندی برای دیگران هم بپسند و هرآنچه برای خودت نمی­پسندی برای دیگران هم نپسند. افراد عاقل و مؤدب اینکار را انجام می دهند. در روایت دیگر داریم که در رعایت ادب همین بس که هرآنچه ناپسند است را انجام ندهد.

ایشان علامتهای ادب را برشمرد و گفت: آدم های باادب مرزشناس هستند و از حد خود تجاوز نمی­کنند. و پیرامون آثار ادب گفت: آدمهای باادب را همه دوست دارند، قدرت جذب بالایی دارند، در گفتار سنگینی و متانت دارند، آدمهای مؤدب آرام هستند، وقتی می­خواهند از کسی یادکنند با احترام یاد می­کنند و دوستی و معاشرت کنترل شده ای دارند.

وی سپس نشانه بی ادبان را در زشتی گفتار، بد دهن بودن، تندخویی، لجاجت، استهزاء و تمسخر دیگران، عدم رعایت صف و مقررات و رعایت نکردن انصاف دانست و گفت: از نشانه های بی ادبی دراز کردن پا جلو دیگران، سرزده وارد اتاق شدن، اذیت کردن مردم، ایجاد سروصدای آزار دهنده ­و ... است.

مدیر مکتب نرجس(علیها السلام) تاکید کرد سعی کنید با افراد مؤدب نشست و برخاست کنید. درواقع زنی که خودش را می­پوشاند قبل از اجرای فرمان الهی باادب است چراکه اول به خودش احترام گذاشته سپس به افراد دیگر و در مقابل پروردگار ادب را رعایت کرده است. آدم مؤدب اسراف نمی کند، بخل نمی­ورزد و حسادت نمی کند. قیمت هرکس به مقدار ادب اوست، پیامبر(صلی ا... علیه و آله و سلم) اسوه ادب بودند.

روابط عمومی مکتب نرجس (علیها السلام)

­

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان