یکشنبه, 01 مهر,1403

­

دوشنبه, 28 مرداد,1398

برگزاری مراسم جشن بزرگ عید غدیر در مکتب نرجس علیهاالسلام

برگزاری مراسم جشن بزرگ عید غدیر در مکتب نرجس علیهاالسلام

مراسم جشن عید بزرگ غدیر روز دوشنبه 28 مرداد ماه در مکتب نرجس علیهاالسلام برگزار گردید. در این مراسم خانم پورحسینی (از اساتید حوزه) به ایراد سخنرانی تحت عنوان «غدیر باوران - غدیر یاوران» پرداخت.­

ایشان در ابتدا با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ غدیر و جهانی شدن آن به ضرورت «سنت و نوگرایی» در این خصوص تاکید نموده و گفت: دیر زمانی پدران نام فرزندان خود را «غدیر» می نهادند تا این حماسه جاودانه بماند و یا دهستان و قریه خود را به جهت مظلومیت این واقعه عظیم غدیر آباد می نامیدند.

خانم پورحسینی پاسخ به سؤالات پیرامون غدیر نظیر این که چرا جامعه اسلامی از فرمان پیامبر صلی الله علیه و آله در باب جانشینی و خلافت علی علیه السلام تخلف نمود؟ یا اینکه چرا غدیر­ با خاندان سادات پیوند خورده است؟ و چه ارتباطی بین غدیر و مهدویت وجود دارد و نظایر آن را ضروری و لازم دانست و افزود: نکته مهم اینکه باورمندی مسأله غدیر و توسعه فرهنگ آن نباید منجر به تفرقه و شکاف بین فرق اسلامی گردد. هوشمندی و زیرکی رفتار غدیرباوران بسیار لازم است، لذا علامه امینی صاحب الغدیر می ­نویسد: اما این نوشتار در جهت وحدت جامعه اسلامی است و چنان محققانه و مدبرانه است که علمای جهان اسلام آن را تأیید می­ کنند.

وی در پایان گفت: غدیر یاوران علاوه بر روش های سنتی نظیر برپایی جشن و سرور، اهدای هدایا، خطبه خوانی غدیر و... نیاز به روش­ های مدرن و طرح عالمانه مباحث غدیر در سطح جهانی دارند تا زمینه ظهور را فراهم آورند. با استفاده از دو فرصت مهم حج و اربعین می ­توانند فرهنگ ولایت و اسلام غدیر را به همگان معرفی کنند و فعالیت ­های خود را محدود به دهه ولایت ننمایند. در این راستا بهره بردن از نقاط مشترک مسلمانان نظیر قرآن به خصوص بحث خشنودی و رضایت پروردگار می­ تواند گفتمان ساز بحث ولایت و غدیر باشد. نکته مهم این است که پیام غدیر پیروی از کتاب خدا و سنت نبوی است. با جدال احسن می توانیم موانع و حجاب را در این مسأله مهم کنار زنیم.

روابط عمومی مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس علیهاالسلام

­

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان