دوشنبه, 02 مهر,1403

­

چهارشنبه, 12 اردیبهشت,1397

برگزاری مراسم جشن بزرگ نیمه شعبان در مدرسه علمیه نرجس(علیهاالسلام) مشهد

برگزاری مراسم جشن بزرگ نیمه شعبان در مدرسه علمیه نرجس(علیهاالسلام) مشهد

مراسم جشن روز ولادت امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) امسال نیز مانند سالهای گذشته روزهای سه شنبه و چهارشنبه 11 و 12 اردیبهشت ماه با حضور پرشور بانوان در مدرسه علمیه نرجس(علیهاالسلام) مشهد برگزار گردید.

در این مراسم استاد شایسته خوی (مدیر موسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس(علیهاالسلام)) ضمن خوش آمد گویی و تبریک این ایام و گرامیداشت روز معلم بیان داشت: شب نیمه شعبان شب قدری است که پس از شب های قدر برترین شب هاست. امیدواریم که پرچم مهدوی بزودی از دست مقام عظمای ولایت به دست مهدی موعود(عجل الله تعالی فرجه الشریف) سپرده شود. امشب شبی است که بهترین خلق آدم متولد شد. امام باقر(علیه السلام) می فرمایند : "بهترین شب برای اهل بیت (علیهم السلام) امشب است و شبی است که خداوند به عزت و جلالش قسم خورده است که در خواست هیچ سائلی را رد نمی کند.

درخواست ما باید این باشد که اماممان از پس پرده غیبت برون آید. جشن نیمه شعبان غمناک ترین جشن هاست چرا که ما باعث شدیم اماممان در غیبت بماند. باید ببینیم در شبانه روز چقدر به یاد امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) هستیم و برای آمدن ایشان تلاش می کنیم؟! امشب مهمترین کارمان این است که گناه نکنیم، خواه فردی باشد خواه اجتماعی، چرا که هر یک گناه ما ظهور حضرت را به تأخیر می اندازد. گناه کردن فقط از دیوار مردم بالا رفتن نیست، دل شکستن، راحت طلبی، ترور شخصیت ها، قضاوت های بیجا و بی تفاوتی نسبت به مسائل اطراف و... همه گناهانی است که نادیده گرفته می شود.

ایشان در ادامه افزود: در زیارت آل یاسین می فرماید: "السلام علیک ایها العلم المنصوب و العلم المصبوب ..." اکنون ما هنگام انتخاب رشته فرزندانمان چه شاخص هایی را به او معرفی می کنیم؟ امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) علم است اما علم منصوب؛ علم منصوب برای کسی که می خواهد بداند و لذا انسان جاهل این علم منصوب برایش فایده ای ندارد همانند افرادی که آسیاب گردان دشمن هستند و از طرفی سنگ امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را به سینه می زنند. آمار بالای طلاق و اختلافات بخاطر نداشتن علم منصوب است.

مدیر مکتب نرجس(علیهاالسلام) در پایان عنوان داشت: امروز در رأس همه ی دعاها فرج امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و سلامتی رهبر عزیزمان و مدافعان حرم را آرزومندیم. و با دعا برای نابودی امریکا و اسراییل، از خداوند می خواهیم که در سایه ی رضای او زندگی کنیم.

خاطر نشان می شود از دیگر برنامه های این جشن می توان به مداحی، اجرای نمایش "آینه ی بی غبار" سرودخوانی و... اشاره نمود.

روابط عمومی مکتب نرجس (علیها السلام)

­

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان