یکشنبه, 01 مهر,1403

­

پنجشنبه, 23 شهریور,1396

برگزاری مراسم جشن عید غدیر در مکتب نرجس(علیهاالسلام)

برگزاری مراسم جشن عید غدیر در مکتب نرجس(علیهاالسلام)

مکتب نرجس (علیهاالسلام) در بزرگداشت دهه ولایت روز چهارشنبه 96/06/22 مراسم جشن غدیر را با اجرای برنامه هایی از جمله: مولودی خوانی، سخنرانی مدیر مدرسه، سخنرانی آقای عظیما، سرودخوانی و برپایی نمایشگاه جشنواره غذای طلاب امور بین الملل و ... برگزار نمود.

خانم شایسته خوی در ابتدای این مراسم عنوان داشت: نام امروز را می گذاریم "وقف فرهنگی برای اشاعه ی ترویج فرهنگ غدیر" زیرا اگر غدیر به معنای حقیقی آن که ایجاد حکومت اسلامی و اتصال مردم به ولایت است را بزرگ ندانیم عاشورای دیگری بپا خواهد شد. طوری توان خود را جمع کنید که دشمن از شما وحشت داشته باشد حمایت از نسل و فکر و اندیشه جوان را در دستور کار داشته باشیم با این نگاه که بتوانیم عرصه هنر را در ترویج دین اسلام تقویت کنیم.

به همین مناسبت آقای عظیما (تهیه کننده و کارگردان انیمیشن نبرد خلیج فارس 1 و 2) ضمن حضور در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و بیان داشت: در جامعه کنونی دو شاخه هنر داریم: یکی هنر برای هنر و دیگری هنر برای سیاست؛ غرب هنر ما را برای هنر می خواهد و هنر خود را برای سیاست. وقتی که غرب فیلم های سیاسی می سازد می گویند که هنر آمده تا خط قرمزها را رد کند اما با دیدن فیلمهایی مانند نبرد خلیج فارس تغییر موضع می دهند و می گویند تندروها بر طبل جنگ می کوبند.

آقای عظیما تصریح کرد: آغازگر جنگ نرم شیطان بود. معاویه نیز با قراردادن قرآن بر سر نیزه جنگ نرم را آغاز کرد. جنگ فرهنگی قوی تر از جنگ نظامی است. کیفیت کار فرهنگی خیلی مهم است؛ با نگاهی به داستان حضرت موسی در قرآن به این موضوع می رسیم که برای انجام کار فرهنگی بزرگ نیاز به پشتیبانی مالی زیاد نیست چراکه حضرت موسی عصای دست خود را که ارزش مالی زیادی نداشت سرمایه کار فرهنگی خود قرار داد.

در زمان حضرت موسی یک فرعون بود و ایشان با امداد غیبی بر آن فائق آمد؛ در زمان حاضر که هزاران فرعون داریم اگر در صحنه حاضر شویم خداوند دریاهای امداد غیبی را به روی ما می شکافد.

وی در ادامه درخصوص ساخت انیمیشن جدیدی با نام "روز داوری" که به موضوع عاشورا خواهد پرداخت سخنانی را عنوان نموده و افزود: وقتی که برای ساخت این انیمیشن روایات را با آیات قرآن تطبیق دادیم احساس کردیم تاحالا اصلا قرآن را با دقت نخوانده ایم بالاخص با تدبر در سوره مریم؛ اگر واقعیات آن عنوان شود آنجا که متوجه می شویم مسیح را در کربلا به دنیا آورده و در فرات غسل داده و درواقع مادر مقدس مسیحیان زمین خورده حضرت زهرا (علیهاالسلام) بود؛ مواجهه با این مسأله اثری مانند بمب هسته ای در جهان خواهد داشت.

کارگردان انیمیشن نبرد خلیج فارس خاطرنشان کرد: در کارهای فرهنگی مثنا و فرادا پیش بروید مانند پیامبر (صل الله علیه وآله وسلم) و حضرت علی(علیه السلام) در جنگ احد. خدا انسان را خلیفه خودش در زمین قرار داده مانند مدافعان حرم که خلیفه خدا هستند در زمین؛ پس شما نیز تلاش کنید مدافعان حرم فرهنگی باشید چرا که یکی از عوامل پیدایش داعش عقب ماندگی ما در جبهه فرهنگی بود.

امام خمینی (ره) در پاسخ به این سئوال که در مواجهه با امریکا چگونه رفتار کنیم فرمودند: یک قدم به جلو بردارید و در چشمان امریکا خیره شوید و آنقدر نگاه کنید تا از رو برود و یک قدم به عقب بردارد و آنقدر این کار را تکرار کنید تا به عقب رانده شود.

ایشان در پایان سخنان خود یادآور شد از کار فرهنگی ناامید نشوید چرا که خدا معجزاتش را برای شما قرار داده است. اکنون فرعون زمان فضای مجازی است و عصای موسی تفکر شیعی است. ما با تلاش زیاد می توانیم بر فضای مجازی فائق بیائیم.

روابط عمومی مکتب نرجس (علیهاالسلام)

­

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان