دوشنبه, 02 مهر,1403

­

دوشنبه, 03 اردیبهشت,1397

برگزاری مراسم جشن میلاد امام حسین، حضرت ابوالفضل و امام سجاد (علیهم السلام) در مکتب نرجس(علیهاالسلام) مشهد

برگزاری مراسم جشن میلاد امام حسین، حضرت ابوالفضل و امام سجاد (علیهم السلام) در مکتب نرجس(علیهاالسلام) مشهد

واحد فرهنگی امور بین الملل مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (علیها السلام) روز شنبه 1/2/97 مراسم جشن اعیاد سوم تا پنجم ماه شعبان را برگزار نمود.­

برنامه های اجرا شده در این مراسم شامل: همخوانی قرآن، شعرخوانی یکی از شعرای واحد بین الملل در مدح اهل بیت (علیهم السلام)، سخنرانی خانم شایسته خوی، سرودخوانی طلاب کشورهای پاکستان (به زبانهای فارسی و اردو) و کشور آذربایجان (به زبان ترکی و عربی)، قصیده خوانی طلاب آفریقایی (به زبانهای عربی و هوسا) و سرود طلاب اندونزیایی ومالزیایی (به زبانهای عربی و اندونزی)، ارائه گزارش خانم نرجس مالزی از فعالیت هایشان در آن کشور و ... بود.

مراسم جشن اعیاد شعبانیه روز یکشنبه دوم اردیبهشت ماه نیز همزمان با سالروز ولادت امام زین العابدین (علیه السلام)­ در ساختمان شماره 4 مکتب نرجس(مدرسه طلاب ورودی سیکل) برگزار گردید.

در این مراسم پس از مولودی خوانی طلاب، استاد شایسته خوی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه طلاب را توصیه به خواندن صحیفه سجادیه نمود وتاکید کرد خواندن دعاها تنها به منظور ثواب بردن نیست بلکه خصوصا دعاهای صحیفه سجادیه را بعنوان نقشه راه باید مطالعه کرد.

ایشان درادامه گفت: دعای والدین صحیفه یک منشور تربیتی برای والدین است . صحیفه سجادیه ۴۰ آفت وآسیبی که انسان بی توجه انجام می دهد را معرفی می کند وبیان می کند که چطور از شر آنها خلاص شویم.

خانم شایسته خوی سپس بیان داشت: این اعیاد فرصتی برای رجوع به اهل بیت(علیهم السلام) است . یکی از دعاهای توصیه شده در این ایام صلوات شعبانیه است که این صلوات ما را مرتبط با اهل بیت(علیهم السلام) می کند. ارتباط ما با اهل بیت (علیهم السلام) باید ارتباط عملیاتی باشد وسبک زندگی ایشان در زندگیمان نمود داشته باشد.

وی تاکید کرد: زمانی می توان داعیه ارتباط با اهل بیت(علیهم السلام) را داشته باشیم که در رفتارمان نمود پیدا­ کند. در صلوات شعبانیه می خوانیم "شجره" نبوت این بدان معنی است که درخت نبوت ریشه و برگ وشاخه ومیوه دارد وثمر می دهد وفایده بخش است، موضع الرساله یعنی اینجا جایگاه رسالت است وسفینه النجاه بدان معنی است که اهل بیت(علیهم السلام) کشتی نجات اند واگر کسی دستش را در حال غرق شدن دراز کند اورا نجات می دهند و این کشتی همیشه در جریانهای سخت وموجهای سهمگین زندگی در حال حرکت است واگربر آن سوار شویم در امنیت هستیم. در واقع نحوه موضع گیری ما با اهل بیت(علیهم السلام)­ را این دعا به ما نشان می دهد: اول این که جلوتر از ایشان راه نرویم و دوم این که کسی که از ایشان عقب بماند نابود شده است، پس در نهایت­ از آن جا که اهل بیت(علیهم السلام)­ پناهگاه ما هستند باید کاملا منطبق با امام حرکت کنیم نه جلو بیفتیم نه عقب باشیم.

خانم شایسته خوی در پایان روایتی از امام صادق (علیه السلام) عنوان داشت و گفت: پدرم در سه چیز مرا ادب کرد، هرکس با رفیق بد همنشینی کند سالم نمی ماند، هرکس مراقب زبانش نباشد پشیمان می شود و هرکس به جاهایی رفت وآمد کند که انسان های بد رفت وآمد می کنند پشیمان می شود.

روابط عمومی مکتب نرجس (علیها السلام)

­

­

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان