یکشنبه, 01 مهر,1403

­

چهارشنبه, 04 مرداد,1396

برگزاری مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه معصومه (علیهاالسلام) در مؤسسه علمی-تحقیقی مکتب نرجس (علیهاالسلام) مشهد

برگزاری مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه معصومه (علیهاالسلام) در مؤسسه علمی-تحقیقی مکتب نرجس (علیهاالسلام) مشهد

مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (علیهاالسلام) در دهه کرامت مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه معصومه (علیهاالسلام) را روزهای سه شنبه و چهارشنبه سوم و چهارم مردادماه با سخنرانی خانم شایسته خوی در جمع طلاب مقطع سیکل، دیپلم و بالاتر، کارمندان، اساتید و عموم بانوان برگزار نمود.

مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (علیهاالسلام) در دهه کرامت مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه معصومه (علیهاالسلام) را روزهای سه شنبه و چهارشنبه سوم و چهارم مردادماه با سخنرانی خانم شایسته خوی در جمع طلاب مقطع سیکل، دیپلم و بالاتر، کارمندان، اساتید و عموم بانوان برگزار نمود.

ایشان در ابتدای سخنانشان فرمودند: خدایا محبت کاری که انجام می­دهیم در ما ایجاد بفرما. خیلی مهم است که ما وظیفه خود را با شوق و میل و رغبت انجام دهیم. یکی از آفت­های تحصیل کسلی، بی­شوقی و بی­انگیزگی است. از خدا بخواهیم محبت و شوق کار را به ما بدهد تا آن کار رنگ و تأثیر خود را داشته باشد والا در هوا پودر می­شود.

ایشان در ادامه میلاد کریمه اهل بیت(علیهاالسلام) را به همه­ی دخترانی که وارد مسیر اهل­بیت (علیهم السلام) می­شوند و همه­ی کسانی که در این راه ثابت قدم هستند تبریک گفت و افزود: وقتی وارد این مسیر می­شویم مهم این است که در این راه بمانیم همانطور که در زیارت عاشورا "ثبّت اقدامنا" را می­خوانیم.

خانم شایسته خوی بیان داشت: یکی از مهمترین چالش­های ما وقتی که وارد جامعه می­شویم این است که در قدرت تشخیص ضعیف هستیم. مثلاً از زمانی که وارد مکتب می­شویم چه کنم و چه کنم ما شروع می­شود؛ اینکه بمانیم یا نه؟! و ... خانم ها در فعالیت­های خود خیلی پراکنده­کاری دارند اما آقایان مسیری را که انتخاب می کنند ادامه می­دهند.

ایشان برای مدیریت این مورد دو راهکار پیشنهاد نمودند: اولین راهکار هدف گذاری است؛ یعنی اینکه جهت حرکت خودمان را مشخص کنیم. دومین راهکار الگوبرداری و الگوگیری است. قرآن کریم برای رهایی از چالش­ها الگوهای صالحه زیادی معرفی کرده­است که بارزترین و بهترین الگو پیامبراکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) هستند.

مدیر مکتب نرجس (علیهاالسلام) تأکید کرد ما الگوهای میانی هم داریم. فردی مثل استاد طاهایی به عنوان یک زن، به عنوان یک بانو با حرکتی که کرد نشان داد که یک خانم هم می تواند فعالیت معنوی و اجتماعی داشته باشد و هم در عرصه یک بانوی فاضله بودن قدم بردارد.

وی بیان داشت جهان امروز متمرکز شده مسایل فرهنگی را طوری طراحی کند که ببشترین تأثیر آنان روی زنان باشد. ما در زمینه علمی خیلی خانم­های مهم و معروفی داریم که هیچ­گاه از آن­ها یادی نمی­شود اما بعضی از خانم­ها به علت­های سیاسی خیلی بزرگ می­شوند.

ایشان در مورد شخصیت اجتماعی حضرت معصومه (علیهاالسلام) تصریح کرد: این حضرت در سن 28 سالگی کاروانی به عنوان حمایت از ولی خودشان راه­اندازی کردند، این نشان دهنده­ی این است که یک خانم با سن کم و در عین دختر بودن هم می­تواند یک موج و حرکتی را راه بیندازد. بررسی زندگی حضرت معصومه (علیهاالسلام) نشان می­دهد که ایشان الگوی بسیار خوبی برای دختران ما می­باشد. اگر کسی نقش دختری خود را به خوبی انجام دهد نقش مادری و همسری خود را هم به خوبی انجام می دهد .

وی در ادامه افزود: وقتی بررسی می­کنیم می­بینیم که بیشترین مشکلات ما در زندگی مشترک در بحثی که منجر به طلاق می­شود، مربوط به خلأهای دوران دختر بودن آنهاست. ایشان همچنین تأکید کردند که 98 درصد طلاق­ها عاملش خانم­ها هستند.

ایشان با بیان اینکه تکالیف فردی خوب زمانی خیلی اهمیت دارد که آن تکلیف بازخورد اجتماعی نیز داشته باشد گفت: درفرانسه از یک روسری زن محجبه می ترسند. اگر ما بتوانیم رعب و وحشت در دل دشمن ایجاد کنیم یعنی وظیفه خود را به خوبی انجام داده­ایم. فرانسه ژان دارک را چطور بزرگ می­کند مجسمه او را ساختند و در کتاب­ها از او یاد می شود ژان دارک خانومی است که در مقابل ظلم دشمنان کشورش ایستاد.

خانم شایسته خوی در انتهای بحث خود برای جمله پایانی بیان کردند که "طرح مناسبتی روز دختر و مطرح شدن حضرت فاطمه معصومه(علیهاالسلام) برای این است که دختران عفیف و پاکدامن از حاشیه نشینی خارج شوند" و حاضرین را به اهمیت آن توجه دادند.

روابط عمومی مکتب نرجس (علیهاالسلام)

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان