دوشنبه, 02 مهر,1403

­

دوشنبه, 17 اردیبهشت,1397

برگزاری مراسم جشن نیمه شعبان ویژه دانش آموزان و دانشجویان

برگزاری مراسم جشن نیمه شعبان ویژه دانش آموزان و دانشجویان

مکتب نرجس (علیهاالسلام) روز یکشنبه 97/02/16 مراسم جشن میلاد امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را با حضور 400 نفر از دانش آموزان نواحی آموزش و پرورش و دانشجویان دانشگاه های مشهد برگزار نمود.­

­

در این مراسم ابتدا خانم شایسته خوی (مدیریت مکتب) ضمن خوش آمدگویی به حضّار و توضیح مختصر از فعالیت های مجموعه و شخصیت استادطاهایی به ایراد سخنرانی با موضوع "علّت دعا برای ظهور" پرداخت.

ایشان در سخنان خود اظهار داشت مکتب نرجس (علیهاالسلام) در سال 1345 توسط خانم طاهایی تأسیس و کلنگ این زمین توسط آیه الله میلانی زده شد. با توجه به اینکه استاد طاهایی نگاه بین المللی داشتند از سال 1359 جذب جوانان خارج از کشور توسط این مکتب -بعنوان اولین مکان در کشور- شروع شد و از 40 کشور جذب طلبه داشته است.

وی گفت: استاد طاهایی همیشه برای خدا کار می کردند. از سال 88 ­که واقعه اسفناک رحلت ایشان رخ داد درست است که جسم استاد در بین ما نیست اما اندیشه و منش ایشان در بین ما هست. در این مجموعه سعی شده شاگردان استاد در رأس امور باشند و مجموعه را به سمتی که مد نظر ایشان است سوق دهند.

خانم شایسته خوی با بیان اینکه از سال گذشته حوزه علمیه خواهران ورودی سیکل را داشت، مراحل پذیرش حوزه را توضیح داد. سپس ضمن اشاره به برنامه های این مدرسه در مراسم مختلف، از حضّار و خانواده هایشان برای شرکت در این جلسات دعوت نمود.

مدیر مکتب نرجس (علیهاالسلام) تأکید کرد انشاء الله همیشه بعد از «و عجّل فرجهم»، «و أیّد قائدنا الخامنه ای» را هم بگویید یعنی پروردگار را به برکت این صلوات هم تعجیل در فرج شود و هم رهبر انقلاب را مؤید بفرما.

ایشان در سخنرانی خود ضمن تأکید به خواندن دعای فرج دو دلیل برای آن ذکر نمود و گفت: به این دلیل برای فرج دعا می کنیم چون اگر ظهور رخ دهد اتفاقات خیلی خوب می افتد. ما عشق و علاقه به برقراری حق و عدالت داریم. رمز آن این است که از خودم خارج شوم و برای خودم کار نکنم. محبت به حق و محبت به مردم دو عامل مهم است.

خانم شایسته خوی در پاسخ به این سؤال که "ظهور محبت به حق کجاست؟" تصریح کرد هرجا خواستید علیه ظالمان قیام کنید بدانید محبت به حق را دارد و دعای فرجش دعای مستجاب است. ظهور و بروز محبت به مردم هم وقتی است که دلم بخواهد بقیه را هدایت کنم و این مهم نباید در جامعه دانش­آموزی رنگ باخته و بچه های مثبت سرکوب نشوند. پس منتظران فرج علاقه به حق و علاقه به خلق دارند.

روابط عمومی مکتب نرجس (علیها السلام)

­

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان