یکشنبه, 01 مهر,1403

­

شنبه, 11 شهریور,1396

برگزاری مراسم دعای عرفه با حضور خواهر شهید رکن آبادی در مکتب نرجس(علیهاالسلام)

برگزاری مراسم دعای عرفه با حضور خواهر شهید رکن آبادی در مکتب نرجس(علیهاالسلام)

روز پنجشنبه نهم شهریور ماه مراسم روز عرفه با حضور عموم بانوان در سالن اجتماعات مکتب نرجس (علیهاالسلام) مشهد برگزار شد.

پس از قرائت دعا خانم شایسته خوی سخنانی را در بحث برائت مطرح نموده و گفت: برائت از مشرکین بحثی است که در این روز اهمیت دارد. برائت از مشرکین از زمان انقلاب اسلامی نیست بلکه آیه آن بر حضرت محمد (ص) نازل شد ولی به برکت نظام جمهوری اسلامی این امر احیا شد. برائت از مشرکین یکی از ارکان حج است و بدون آن حج محقق نمی­شود. در حج باید برائت از مشرکین آشکارا اعلام شود. ما اگر بخواهیم بنده شیطان نباشیم یکی از راهکارهای آن همین برائت از مشرکین است.

­

­

در ادامه مراسم خانم دکتر رکن آبادی (مدیر کل امور بین الملل زنان و کودکان در مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) و خواهر شهید رکن آبادی (از شهدای حادثه منا) ) به ایراد سخنرانی با موضوع دعا پرداخت و افزود: دعا موجب بخشش و موجب حاجت روایی است، اسلحه مؤمن است و امروز روز دعاست. مهم است که برای شهدا، پدران و مادران، دوستان و همه کسانی که تا امروز به نوعی در رشد و تربیت ما مؤثر بوده اند دعا کنیم.

­

وی افزود : سال 94 ملت ایران عزادار شد. در این سال مردم ایران به تعبیر مقام معظم رهبری عید برایشان تلخ شد. فاجعه منا از ابعاد متعددی قابل بررسی است و نباید فراموش شود. من امروز نمی خواهم دادگاه تشکیل دهم اما بد نیست که یک کلیتی در مورد موضوع بدانیم آنچه که اتفاق افتاد اگر عمدی نبود و غیر عمدی و اتفاقی بود بازهم دولت عربستان مسئولیتی دارد. یک سری تعهدات عامی بین دولت­ها وجود دارد و حداقل این تعهدات، ضمانت امنیت جانی بشر است و شما می دانید که زائرین این امنیت را نداشتند. بعثه مقام معظم رهبری قدرت زیادی در آنجا دارد. به نقل قول همه افرادی که در آنجا بودند می گوید که ما می­خواستیم به آنها کمک کنیم ولی به ما اجازه ندادند و برخوردهایی که با مجروحان ایرانی می شد با غیر ایرانی ها تفاوت داشت. ما دنبال عزت هستیم در حالی که ادله نشان می دهد که به شدت قصور و کوتاهی شد. این سیاست آنهاست که مسلمانان به ویژه مسلمانان ایرانی را به هر بهانه ای از بین ببرند. چرا استکبار تلاش دارد که روی دختران و زنان ایرانی سرمایه گذاری کند. آنها مصوب کردند که اول زنان را زیبا کنند بعد آرام آرام حجاب را از زنان بردارند. می گویند خودت را زیبا کن اما نه برای خانواده و همسر بلکه برای جامعه. مراقب دختران و زنان جوانتان باشید؛ الگو را زن غربی قرار دادند زنی که خدمت می کند اما به لذت و شهوات مردان، زنی فارغ از خانواده و به دور از همسر و فرزند. ولی امروز جمهوری اسلامی ایران تعبیری زیبا به زنان داد. زنی با اولویت خانواده، محجبه و پاکیزه اما فعال در عرصه اجتماع. رهبری بیان می­کند این زن از مردان جلوتر است و در خانواده و اجتماع بسیار مؤثر است. در این شکی نیست که یک زن می­تواند برای همه بشر از مرد و زن الگو باشد. خداوند برای تمام کسانی که ایمان آوردند به عنوان نمونه و الگو دو زن را مثال می زند. افراد به شرطی می توانند الگو باشند که تقوا داشته باشند.

خانم دکتر رکن آبادی در ادامه گفت: شهدایی که رفتند پیام هایی گذاشتند؛ امثال شهید حججی که باید پیام آن ها را دریافت کنیم. خوشا به سعادت کسانی که در حوزه درس می خوانند و بعد از عبادت، تبلیغ هم می کنند و به دیگران آموزش می دهند. چندین کتاب در مورد هرکدام از مقولات در مورد زن نوشته شده است؛ مثل بحث زن در حوزه بین الملل. نقش زنی که فعال در جامعه باشد خیلی تأثیرگذار است. خانم هندو از هندوستان التماس می کند که همه دین ها را بررسی کردم و دریافتم که هیچ دینی دیدگاهش مثل اسلام نسبت به زن نیست، اسلام دیدگاه بهتری نسبت به زنان دارد.

ایشان در پایان پیشنهاد داد برای زنان فرهیخته اسلامی سمینار گذاشته شود تا ضمن حضور این مراسم افراد با روش آنان آشنا شوند.

روابط عمومی مکتب نرجس (علیهاالسلام)

­

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان