یکشنبه, 01 مهر,1403

­

یکشنبه, 12 خرداد,1398

برگزاری مراسم سالگرد ارتحال استاد اعتمادی در مکتب نرجس علیها السلام مشهد

برگزاری مراسم سالگرد ارتحال استاد اعتمادی در مکتب نرجس علیها السلام مشهد

مؤسسه علمی – تحقیقی مکتب نرجس علیها السلام روز شنبه 11 خرداد مراسم دهمین سالگرد ارتحال استاد فاطمه اعتمادی (استاد حوزه و مدیر سابقه مدرسه علمیه فاطمه الزهرا علیها السلام توس) را با سخنرانی خانم ادبی (مدیر حوزه علمیه فاطمه الزهرا علیها السلام) و خانم رثایی (استاد حوزه) برگزار نمود.

خانم ادبی در سخنرانی خود به ویژگی های استاد اعتمادی اشاره نمود که از جمله آن ها فعالیت های بسیار ایشان در عرصه های علمی، تبلیغی، پژوهشی، فرهنگی و هنری بود.

وی افزود: ایشان در پوشش خود در عین سادگی، آراستگی و نزاکت داشتند. نسبت به حضور زنان در جامعه بسیار حساس بودند و نسبت به تداخل محرم و نامحرم تذکر می دادند و می گفتند خدمات شما به جامعه طوری نباشد که خدای نکرده مغایرت با شأن زن مسلمان داشته باشد.

ایشان در پایان ضمن برشمردن کتاب های چاپ شده خانم اعتمادی از جمله «نکات تربیتی کودک از دیدگاه اسلام»، «جایگاه زن و نقش مادری در اسلام»، «شمیم قائم عج الله تعالی فرجه الشریف» و «تفسیر سوره فاتحه الکتاب» به توضیحاتی پیرامون این کتاب ها پرداخت.

در ادامه خانم رثائی بیان داشت: «من کان لله کان الله له» علما و عرفای دین خیلی مشهور نبودند اما خدا خواست آن ها را محبوب قرار دهد. بحث درک حضور خدا و حضور ائمه علیهم السلام بسیار با اهمیت است. خانم اعتمادی بانوی باتقوا و عالم و نمونه «اطلبوا العلم من المهد الی اللحد» بودند.

روابط عمومی مؤسسه علمی – تحقیقی مکتب نرجس علیها السلام

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان