برنامه های اجرا شده در این مراسم شامل روضه خوانی، پخش کلیپ، سخنرانی خانم پورحسینی با موضوع "مرحومین و محرومین" و گرامیداشت یاد استاد طاهایی (ره) بود.
استاد پورحسینی در ابتدای سخنان خود ضمن تلاوت آیه «و ما ارسلناک الّا رحمهً للعالمین» بیان داشت: واژه "رحمت" یکی از آشناترین کلمات در قرآن کریم و احادیث و ادعیه معصومین (علیهم السلام) است. این کلمه گاه به صفت "وسعت" نیز توصیف می شود «و رحمتی وسعت کلّ شیء» و گاهی با "برکات" بکار می رود «و رحمه الله و برکاته علیکم اهل البیت(علیهم السلام)» و در مواردی با "فضل خدا" همراه است «و لولا فضل الله علیکم و رحمته لا تّبعتم الشیطان الا قلیلا». در تعقیبات نمازهای یومیه می گوییم: «اللهم إنّی أسئلک موجبات رحمتک» و در دعایی دیگر می خوانیم «و کلّنا فقیر إلی رحمتک». در دعای 16 صحیفه امام سجاد (علیه السلام) آمده است: «أَنْتَ الَّذِی تَسْعَی رَحْمَتُهُ أَمَامَ غَضَبِه» انسان مؤمن همواره در طلب رحمت است به خداوند عرض می کند «اللهم اطلبنی برحمتک حتی أصل إلیک» خدایا رحمتت را طلب می کنم تا اینکه به تو برسم.
ایشان در ادامه سخنان خود نمونه هایی از "جلوه های رحمت پروردگار" را اینگونه برشمرد: اول: بخشش گناهان؛ بنده با نخستین گناهی که مرتکب می شود مستحقّ عقوبت است اما خداوند رحمت خودش را شامل حال او میگرداند. دوم: استتار و پوشش گناهان؛ در دعای کمیل می خوانیم «کم من قبیح سترته» پیامبر (صلی ا... علیه و آله و سلم) خطاب به عبدالله بن مسعود می فرمایند: ای پسر مسعود از روزی که نامه اعمال انسانها در آن گشوده گردد و رسوایی که به بار آورده آشکار گردد بترس! زیرا خداوند متعال می فرماید: ترازوهای عدل را برای حسابکشی روز قیامت مینهیم. ای پسر مسعود در نهان از خداوند بترس بگونه ای که گویی تو او را می بینی. پیامبر رحمه للعالمین از خداوند درخواست کرد تا در قیامت امّتش را در حضور فرشتگان و پیامبران امتهای دیگر بازجویی نکند و درخواست کرد که محاسبه بگونه ای باشد که تنها او و پروردگار آگاه شوند، خطاب شد ای حبیبم من به بندگان خود از تو رئوفترم پس هرگاه تو نخواهی عیوب آنها نزد دیگران آشکار شود من حتی دوست ندارم که نزد تو عیبهای آنان فاش شود بلکه تنها خودم آنها را بازجویی می کنم بگونه ای که جز من کسی بر گناهانشان آگاهی نیابد.
وی در پایان افزود: همین پیامبر که رحمه للعالمین است گاهی افراد را مورد بیمهری قرار می دهد؛ در توضیح حدیثی از امام صادق(علیه السلام) آمده است که بیاعتنایی عمل برخی افراد به مسجد، سعی در ویرانی معنوی آن است و کسی که انفراد و تکروی را بر حضور جمعی در مسجد ترجیح می دهد سرانجام طعمه شیطان میشود چنانکه حضور بدنی با غیبت روحی بمعنی سهو و غفلت از یاد خداست و جایز نیست. گویا عدهای منافقانه از مسجد تحاشی داشتند که مورد بی مهری آن حضرت قرار گرفتند. اگر پیامبر (صلی ا... علیه و آله و سلم) مظهر رحمت الهی است، اعراض از وی بدین معناست که توجه خاص آن حضرت که مسیر رحمت است از آنان باز گرفته شود و اگر او که رحمه للعالمین است از او روی برگرداند دیگر هیچ رحمتی نصیب کسی نخواهد شد.
در پایان یادآور می شود مراسم عزاداری پایان ماه صفر 16 و 17 آبان نیز از ساعت 15:30 الی 17 ویژه بانوان برگزار خواهد شد.
روابط عمومي مكتب نرجس (عليهاالسلام)