یکشنبه, 01 مهر,1403

­

پنجشنبه, 06 مهر,1396

برگزاری مراسم سوگوار ی دهه اول محرم در مدرسه علمیه نرجس (علیهاالسلام)

برگزاری مراسم سوگوار ی دهه اول محرم در مدرسه علمیه نرجس (علیهاالسلام)

­در مراسم سوگواری دهه اول ماه محرم، خانم پورحسینی (استاد حوزه) سلسله مباحثی را با موضوع "نشانه های ذائقه ناسالم فرهنگی" عنوان نمود که به گزیده ای از سخنان ایشان در ذیل اشاره خواهد شد.

ایشان عنوان نمود: زیارت وارث، امام حسین(علیه السلام) را نه تنها وارث همه انبیا بلکه وارث پیامبر اکرم (صلی ا... علیه و آله وسلم) معرفی می کند چرا که ایشان فرمودند: «حسین منی وانا من حسین». در روایتی از امام حسین (علیه السلام) چنین آمده است که هرکس پیش ما بیاید دست خالی بر نمی گردد، و در روایتی دیگر داریم که ملائکه بالهایشان را زیر پای طالبان علم پهن می کنند، پس اگر در مجالس حسینی مباحث علمی عنوان شود ما دو گروه از ملائک را میهمان داریم. و تاکید شده است که ملائکی که برای طالبان علم می آیند آنها را با خود به اوج می برند و هرکس بسته به گنجایش خود از این مجالس بهره می برد. امام حسین(علیه السلام) دست تمام کسانی که به رکابشان می روند را می گیرد و ایشان را جزء صحابه خود قرار می دهند.

ایشان در ادامه گفت: بحث ما در مورد تغییر ذائقه فرهنگی جامعه بود و گفتیم همه جوامع، فرهنگی دارند که دین هم جزء فرهنگ یک کشور است، ما باید هوشیار باشیم و ببینیم آیا این تغییرات نشانه ی معرفت است یا آب به آسیاب دشمن ریختن!

خانم پورحسینی استهزاء را یکی از کارهای دشمن دین دانست و گفت: خداوند در مقابل استهزاء کنندگان به پیامبر می فرماید: ما می دانیم سینه تو از این استهزاء تنگ می شود اما جای ناراحتی نیست همین که خدا تو را کفایت می کند بس است.

وی گفت: دومین نشانه از تغییر ذائقه فرهنگی ما را به سمت سازش و سستی سوق می دهد، آیا این سازش درست است؟ حواسمان باشد که درست عمل کنیم تا خصوصا در مساله امر به معروف ونهی ازمنکر موجب دین گریزی نشویم.

قابل ذکر است ادامه متن سخنان ایشان در روزهای آتی بر روی سایت درج خواهد گردید.

در پایان یادآور می شود مراسم این دهه مکتب نرجس (عليهاالسلام)­ ­تا روز سه شنبه 96/07/11 از ساعت 16:30 الي 18 همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا ادامه خواهد داشت.

روابط عمومي مكتب نرجس (عليهاالسلام)

­

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان