یکشنبه, 01 مهر,1403

­

شنبه, 07 بهمن,1396

برگزاری مراسم یادبود همسر آیت الله خزعلی در مکتب نرجس(علیهاالسلام) مشهد

برگزاری مراسم یادبود همسر آیت الله خزعلی در مکتب نرجس(علیهاالسلام) مشهد

­مراسم ترحیم خانم طاهره کلباسی (همسر آیت الله خزعلی) روز جمعه 6 بهمن ماه با حضور خانواده ایشان و با سخنرانی استاد پورحسینی با موضوع "پشت صحنه آخرت" در مکتب نرجس (علیهاالسلام) برگزار گردید.

در این مراسم خانم پورحسینی برای این بانوی مؤمنه که سالها در بیت عالمی بزرگوار صبورانه زندگی کرد و هم دوش و همراه سالهای سختی (تبعید و زندان) ایشان بود درخواست بیشترین رحمت را نمود و بیان داشت مجالس معنوی و یادبودی که برای بزرگان و سلسله جلیله مؤمنان برگزار می شود زمانی می تواند دارای خیرات و برکات فراوان گردد که با توسل به حضرات معصومین (علیهم السلام) برپاشود.

وی خاطرنشان کرد قرآن زیباترین بیان را برای صحنه های پس از مرگ در آیه 27 سوره ابراهیم آورده است و می فرماید: «يُثَبِّتُ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا بِالْقَوْلِ الثَّابِتِ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَفِي الْآخِرَةِ ... » تثبیت الهی برای مؤمنان هم در دنیا و هم در آخرت (برزخ) وعده داده شده است. زیرا انسان با هرکار خیرگویا با ظرف آبی پاک نهال هستی خودش را آبیاری می کند. مؤمن از دیدگاه قرآن شجره طیبه است چنانکه این بانوی بزرگوار بودند. ریشه، شاخه ها و میوه های شجره طیبه مؤمن ارزشمند و وجود او همیشه مثمر ثمر است.

روایات معصومین (علیهم السلام) در ذیل این آیه شریفه خبر از تثبیت مؤمنان الهی در قبر می دهد.

این استاد حوزه افزود: در مضمون حدیثی می خوانیم که امام صادق(علیه السلام) فرمودند: شیطان هنگام مرگ نزد اولیاء و دوستان ما –از طرف راست و چپ- می آید تا او را گمراه نماید اما خداوند او را باز می دارد.

ایشان در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم برکاتی که خداوند به مؤمنان وعده داده نصیب حال این بانوی بزرگوار و ... گردیده و به وعده امام صادق (علیه السلام)که فرمودند: «المؤمن شهید» نائل گردند.

روابط عمومي مكتب نرجس (عليهاالسلام)

­

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان