یکشنبه, 01 مهر,1403

­

چهارشنبه, 14 تیر,1396

برگزاری مراسم یادبود همسر آیت ا... علم الهدی در مکتب نرجس (علیهاالسلام) مشهد

برگزاری مراسم یادبود همسر آیت ا... علم الهدی در مکتب نرجس (علیهاالسلام) مشهد
مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس(علیهاالسلام) مراسم یادبود همسر گرانقدر آیت الله علم الهدی (نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه محترم شهر مشهد) را روز سه شنبه 96/04/13 با حضور خانواده ایشان و اساتید و بانوان حوزوی برگزار نمود.

در این مراسم پس از قرائت قرآن خانم شایسته خوی (مدیر مکتب) و استاد رثائی ضمن تسلیت به خانواده مرحومه ریخته گر زاده و آیت ا... علم الهدی و تشکر از همراهی ایشان، از حق بزرگی که امام جمعه مشهد بر گردن این استان دارند قدردانی نمودند.

خانم رثائی در سخنرانی خود -با توجه به گذشت یک هفته از ماه رمضان- بیان داشت: در میهمانی ماه رمضان وسایل پذیرایی بالاترین سرمایه های الهی برکت، مغفرت، رحمت، بیداری از خواب غفلت و ... فراهم بود؛ اکنون نیز سعی شود به آسیب غفلت دچار نشویم.

ایشان با اشاره به دو زندگی "دنیا و کوتاه مدت" و زندگی "آخرت و جاویدان" گفت: عاقل کسی است که برای زندگی جاوید سرمایه گذاری کند. الگوی بحث مرگ در طبیعت موجود است؛ با رسیدن بهار و جوانه زدن درختان آغاز می شود، در تابستان ثمر می دهد، پس از فصل چیدن میوه ها در پاییز با وزیدن باد خزان برگها هم می ریزند، و در زمستان با سردی هوا از سرسبزی درختان خبری نیست و میوه ای در کار نیست؛ همانند زندگی انسان؛ که متولد می شود، مانند یک گل در دامان خانواده رشد می کند و شاداب می شود و به تدریج همین گل شاداب کم کم به میانسالی و پیری می رسد و در نهایت مرگ او را فرا می گیرد.

وی در ادامه افزود: آیا همانند طبیعت که معاد دارد انسان معاد ندارد؟! آیا کسانیکه دنیا را برای خود می دانند مرگ نزدیکان را نمی بینند؟! اگر قرار بود پند بگیرند در رفتار و کردارشان تاثیر می گذاشت و مراقب عملکرد خود بودند. عده ای پوچ گرا ماورای این دنیا را قبول ندارند به همین خاطر مشکلات برایشان سنگین است و خودکشی برایشان آسان! و اما بعضی معتقدین به آخرت هم ایمانشان سست است. می دانند مرگ حق است ولی آنقدر مشغول دنیا هستند که به یاد مرگ نمی افتند!

استاد رثایی با اشاره به روایتی از امام علی(علیه السلام) گفت: خداوند دنیا را برای رسیدن به آخرت آفریده و اهل آن را مورد آزمایش قرار می دهد؛ برای اینکه مردم متوجه شوند چه کسی از نظر عمل نیکوتر است.

استاد طاهایی (ره) همیشه می­گفت: صبح که بلند می­شوید همه کارهایت را برای خدا و به  قصد قربه الی الله انجام دهید. دنیا در نظرتان کوچک باشد چون بحث زندگی آینده مهم است. این دنیا فانی است و ابزار رسیدن به آخرت است، به قدر نیاز از آن استفاده کنیم.

امام علی(علیه السلام) روزی به دیدن یکی از یارانشان رفتند و وقتی با خانه وسیع او مواجه شدند فرمودند: تو با این منزل وسیع در دنیا چه می کنی؟! در حالیکه در آخرت بیشتر به آن نیاز داری. اگر می خواهی بوسیله این خانه از آخرت بهره مند شوی در این خانه از دوستان مؤمنت پذیرایی کن، صله رحم بجا بیاور، حقوقی که دیگران بر گردنت دارند را ادا کن و .... ما باید آخرت را هم جدی بگیریم چراکه با یک حق الناس تمام عبادات ما از بین می رود.

 این استاد حوزه پیرامون بحث مرگ و زندگی ابدی که اعتقاد موحدین است ابراز داشت: مرگ تبدیل زندگی است، کوچ کردن انسان از دنیای محدود و تنگ به زندگی جاوید است و آن را در طبیعت مشاهده می کنیم.

حضرت علی (علیه السلام) می­فرمایند: یک لحظه از مرگ غافل نشوید، توبه و یادآوری مرگ توجه به خداست، چطور غافل می­شود از چیزی که از شما غافل نیست.

در روایتی دیگر از حضرت علی (علیه السلام) آمده است: ای مردم! می­دانید مرگ چیست؟! تباه کننده لذتهای دنیاست، بهم زننده شهوتها و دور کننده آرزوهاست. حضرت در خطبه 20 نهج البلاغه می­فرمایند: ای مردم اگر شما آنچه را که مردگان دیده بودند مشاهده می کردید، هراسان می شدید و در برابر خدا ناله می کردید و گوش شنوا پیدا کرده و از پروردگاراطاعت می­کردید، اما آنچه که آنها دیدند از شما پنهان است، ای مردم! بزودی پرده از میان شما برداشته می شود.

در این مراسم خانم شایسته خوی پس تسلیت و خوش آمدگویی به خانواده آیت ا... علم الهدی، به پیام رهبری اشاره نمود که دو صفت "مومن" و "صبور" را برای این بانو ذکر کرده اند. و گفت: این دو صفت تمام زندگی این بانو را تحت الشعاع قرار می­دهد؛ از پشتبانی همسر، مجاهدتها در زمان انقلاب، تربیت فرزندانی موثر در جامعه و ... .

روابط عمومی مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (علیهاالسلام)




 

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان