یکشنبه, 01 مهر,1403

­

دوشنبه, 04 اردیبهشت,1396

برگزاری نشستی دیگر از سلسله نشست های تبیین ویژگی های اجتماعی سیاسی یاران امام زمان(عج) در مکتب نرجس(علیهاالسلام) مشهد

در ادامه سلسله نشست های تبیین ویژگی های اجتماعی سیاسی یاران امام زمان(عج)، خانم شایسته خوی مدیریت مکتب نرجس(علیهاالسلام) روز دوشنبه 96/02/04 به ایراد سخنرانی در جمع طلاب و اساتید و کادر مدرسه پرداخت و اضلاع مثلث یک تمدن را رهبری، قانون و رای ملت برشمرده وگفت یکی از مباحث مهم واز عوامل مهم غیبت بحث یارپروری می باشد.

وی افزود: زمین هیچ گاه از حجت خدا خالی نبوده و نمی باشد و قانون از ابتدای خلقت هم از نظر تکوینی و هم تشریعی وجود دارد. همه ی سختی هایی که امامان ما می کشند به خاطر جهل و بی خردی مردم می باشد. تاکید اسلام به علم و بصیرت و ... به همین دلیل می باشد.

خانم شایسته خوی گفت: یارها باید خواهان اجرای عدالت باشند. مشکل اصلی در زمان امام علی(علیه السلام) عدالت جو وعدالت خواه نبودن مردم بود. علت این که امام می فرمایند ملت ایران ملت خیلی خوبی است به خاطر عدالت خواهی مردم می باشد، در واقع انتظار با معرفت، سرلوحه به پا شدن عدالت است.

یاران واقعی گروهی و جمعی، همه با هم همدلانه و دلسوزانه و مهربانانه به هم وصل هستند، نفوذ بردار نیستند و شکست ناپذیرند. اهل جهاد فکری فرهنگی اقتصادی و جهاد با نفس هستند. برای رضای خدا مبارزه فی سبیل الله و مستمر دارند. برای تلاششان مورد ملامت قرار می گیرند اما از این سرزنش ها نمی ترسند. وجودشان از باطن و ظاهر حزب الهی است.

خانم شایسته خوی در پایان با اشاره به آیه آخر سوره فتح گفت: مهمترین ویژگی یار امام در معیّت و همراه بودن است، چرا که افراد جلوتر ناکث وافراد عقب تر مارق برشمرده می شوند. با هم خوب ومهربان اند اما در کنار کفار.

ایشان ضمن تبریک روز مبعث افزود: پیامبر (ص) دو ماترک ارزشمند برای ما به جای گذاشتند؛ این که ما چقدر به این دو تمسک جستیم خودمان می دانیم چرا که «ما ان تمسک بهما لن تضلو ابدا». رگ هایی که به قلب متصل اند اگر اندک مانعی در یکی از آنها باشد کارکرد قلب از بین می رود. تمسک ما باید تمسک واقعی باشد که از جاده ی مستقیم الهی خارج نشویم و افق این تمسک، «انّما بعثت لاتم مکارم الاخلاق» می باشد، اخلاقی که انسان علی االظاهر مطلوبش نیست اما با آنها به قله می رسد.

روابط عمومی مکتب نرجس (علیهاالسلام)

­

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان