یکشنبه, 01 مهر,1403

­

یکشنبه, 10 اردیبهشت,1396

برگزاری نشستی دیگر از "بررسی ویژگی های سیاسی- اجتماعی یاران امام زمان(عج)" در مکتب نرجس(علیهاالسلام)

برگزاری نشستی دیگر از "بررسی ویژگی های سیاسی- اجتماعی یاران امام زمان(عج)" در  مکتب نرجس(علیهاالسلام)
خانم عظیمی (معاون فرهنگی تحصیلات تکمیلی مدرسه علمیه نرجس(علیهاالسلام)) روز یکشنبه 10/96/02 ضمن حضور در جمع طلاب سخنرانی نمود.

ایشان ابتدا سخنان خود را با روایتی از امام حسین (علیه السلام) آغاز کردند که فرد فقیر آبرومندی نزد امام آمدند طوریکه از وضع حالش درماندگی او معلوم شد حضرت مقداری پول که مقدارآن کم بود در کیسه او قرار دادند و به او گفتند که همینقدر داشتم. فرد شروع به گریه می کند و می گوید که حیف است که این دست زیر خاک برود و کاش همه بتوانند از آن استفاده کنند.

وی پیرامون وظایف حاکمان از دیدگاه آیت ا... جوادی بیان داشت: یکی از وظایف حاکم در دستگاه اداری این است که "از مردم مخفی نشود" مثل اینکه امام رضا (علیه السلام) به فرزندشان توصیه کردند: از دری وارد خانه شوید که مردم شما را ببینند. حضرت علی (علیه السلام) نیز می فرمایند: اگر حاکم از مردم دور شود از وضع معیشتی مردم باخبر نمی شود. مقام معظم رهبری نیز اولین کسی بودند که سفرهای استانی را شروع کردند و با همه اقشار ملاقات می کردند و مردم از اقشار مختلف برای دیدار آقا در صف های طولانی می ایستادند و ایشان چندین ساعت برای آنها وقت می گذاشتند. دومین وظیفه حاکم "راستگویی، صداقت و وفای به عهد" است؛ هرکس می تواند این موضوع را برای خود در منزل اجرا کند، اگر پدر و مادر راستگو نباشند فرزندان هم راه آنان را دنبال می کند. سومین مورد نیز "برابری همه نزد قانون" است.

        ایشان در ادامه سخنان خود به روایتی از امام صادق (علیه السلام)  اشاره نمود که امیرالمؤمنین (علیه السلام)  به عمربن خطاب فرمود: مواردی است که اگر آنها را درنظر داشته باشی و به آن عمل کنی تو را از پرداختن به چیزهای دیگر بی نیاز می کند و اگر آنها را فروگذاری چیز دیگری برای تو سود نخواهد داشت که عبارتند از: برپاداشتن حدود بر کسان دور و نزدیک، حکم کردن طبق کتاب خدا درحال خرسندی و خشمناکی، تقسیم کردن عادلانه اموال میان سرخ و سیاه، مراعات احترام افراد و نظرها و شئون ایشان و ملاطفت کردن با ایشان، نپذیرفتن انتقاد و دوری جستن از خودرأیی.

       قابل ذکر است با توجه به در پیش بودن انتخابات، خانم عظیمی برای انتخاب اصلح بیست مورد برگرفته از آیات و روایات را متذکر شدند: تخصص، استقامت، هوشیاری، تعهد، صبر، شجاعت در برابر دوست و دشمن، حلم، تحمل افکار دیگران، سخنوری، ایمان، محبت داشتن، دشمن ستیزی، عمل صالح،  مدارا، پرهیز از جزئی نگری، تولی و تبری، خوش اخلاقی، پشتکار، متانت و سعه صدر.

روابط عمومی مکتب نرجس (علیهاالسلام)

 

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان