یکشنبه, 01 مهر,1403

­

یکشنبه, 03 بهمن,1395

برگزاری نشست خبری همایش بانوی بافضیلت استاد طاهایی در مکتب نرجس(علیهاالسلام) مشهد

برگزاری نشست خبری همایش بانوی بافضیلت استاد طاهایی در مکتب نرجس(علیهاالسلام) مشهد

نشست خبری همایش بانوی بافضیلت استادطاهایی روز شنبه 95/11/02 ساعت 10:30 با حضور دبير همايش و مدیر مکتب نرجس (عليهاالسلام) خانم شايسته خوي و خبرنگاران برگزار گردید.

در اين همايش ابتدا خانم شايسته خوي سخناني را در خصوص همايش عنوان نموده وافزود: این همایش سنت حسنه ای است برای مکتب نرجس (عليهاالسلام) که با همکاری بخش پژوهش مشغول به فعالیت شد. نگاه تشریفاتی نداشته و حرکت بسیار مهمی است که به معرفی ارزشها و الگوی معاصر به ویژه بانوان برای جوانان و خانواده می پردازد. ما سعی کردیم محور کارمان اعتبار و بودجه نباشد چراکه غنای برنامه را کم می­کند.

­

دبیر همایش بانوی بافضیلت تأکید کرد: در نگاه اسلام خانواده پایه بسیار مهم و سلول اصلی جامعه است. بدون بهره مندی از خانواده سالم، سرزنده و با نشاط پیشرفت جامعه بخصوص پیشرفت فرهنگی امکان پذیر نیست. چنین خانواده ای به حضور زنان مؤمن و فهیم نیازمند است.

وی در ادامه بیان داشت: در منطق اسلام در عین اینکه زن هویت و خصوصیت زنانه خود را حفظ می کند، علاوه بر آن در میدان ارزشهای معنوی مثل علم و تقرب به خدا و معرفت الهی و هم در عرصه مسائل اجتماعی و سیاسی و شناخت دشمن و هدفهای ملی و اهداف اسلامی حرکت آفرین است. نسل جوان و دختران در همه این عرصه­ها، باید الگوی زن موفق را مشاهده کنند. زن مسلمان موفق، زنی است که با حفظ دین، حجاب، ظرافت و دقت های خود عملاً در عرصه های اجتماعی، سیاسی و میدان علم در جهت تقرب پروردگار در حرکت است. از این رو برای معرفی چنین الگویی مخصوصاً به بانوان، به معرفی بانوان فاضله در عصر حاضر پرداخته­ایم و هرساله در پاسداشت و سالگرد بانوی بافضیلت استاد طاهایی با برگزاری همایش به معرفی چهره ای از شخصیت­های بانوی مسلمان موفق و فاضله همت گماردیم و امسال نیز در هفتمین سال فراق استاد طاهایی و به پاس خدمات حکیمه متألهه بانو علویه همایونی همایشی در روز سه شنبه 26 بهمن 95 از ساعت 8 صبح الی اذان ظهر برگزار خواهیم نمود.

لازم به ذکر است از سال 92 برگزاری سلسله همایش های بانوان فاضله هم عصر استاد طاهایی آغاز شد. همایش سال 92 با معرفی بانوی مجتهده امین اصفهانی، سال 93 معرفی استاد نوقانی و سال 94 مربوط به استاد اعتمادی و رونمایی از آثار ایشان برگزار شد.

خانم شایسته خوی در ادامه افزود: پوستر فراخوان مقاله پس از طراحی و چاپ، در همایش سال قبل توزیع گردید، علاوه بر آن به مراکز علمی، حوزوی و دانشگاهی سراسر کشور ارسال شد. از دیگر کارهای همایش می توان به برگزاری مسابقه کتابخوانی "فاطمه (عليهاالسلام) اوج مقام انسانی زن "، هماهنگی و انجام مصاحبه از شاگردان بانو علویه همایونی و پیاده سازی مصاحبه ها، برگزاری جلسه پیش نشست با اعضای مرکز جهانی نشر آثار بانو علویه همایونی اشاره کرد.

ایشان در رابطه با مقالات دریافتی گفت: هم اکنون درحال دریافت و بررسی مقالات هستیم و تاکنون 45 مقاله مورد ارزیابی قرار گرفته است. در روز همایش ضمن معرفی مقالات برتر، جوایز اهدا می گردد که 8 مقاله برتر و 3 مقاله قابل تقدیر خواهیم داشت.

دبیر همایش تعداد مهمانان را حدود 600 نفر تخمین زد و از دیگر برنامه های همایش به راه اندازی کانالی جهت اطلاع رسانی آن، برپایی نمایشگاه، رونمایی از تازه های نشر، ارائه کلیپ، سخنرانی آیت ا... علم الهدی و ... اشاره نمود.

وی در اهمیت این همایش بیان داشت: علامه جوادی آملی از افرادی بودند که به آثار بانو علویه همایونی توجه داشتند. جوان و زن امروز لازم است اینها را بشناسد؛ حضرت فاطمه (عليهاالسلام) الگوی تام هستند، جوان امروز الگوی ملموس می خواهد که خودش ملاحظه کرده باشد، افرادی که جز با سرسپردگی به الگوی حضرت زهرا (عليهاالسلام) به اینجا نرسیده اند. این افراد راه میانبری هستند که جوان امروز باور کند که "می تواند". ما امروز باید با معرفی فرهنگ سالم و هوشیارکردن نسبت به دشمن، نسل جوان را با ارزش های حقیقی آشنا کرده و او را نسبت به سرگرمی های کاذب آگاه کنیم تا راه برایش روشن شود. هدف ما بزرگ کردن افراد نیست، بلکه نشان دادن مسیر نورانی است که این افراد آن مسیر را طی کردند.

ایشان در پایان ضمن تشکر از خبرنگاران صدا و سیما و ایرنا یادآور شد این همایش در سطح افراد فرهیخته برگزار می شود و دبیر علمی همایش را خانم دکتر رحمت آبادی و دبیر اجرایی آن را استاد سبزیکار معرفی نمودند.

روابط عمومی مکتب نرجس (عليها السلام)

­

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان