یکشنبه, 01 مهر,1403

­

ﺳﻪشنبه, 05 اردیبهشت,1396

برگزاری همایش "بصیرت" در مکتب نرجس (علیهاالسلام) مشهد

برگزاری همایش "بصیرت" در مکتب نرجس (علیهاالسلام) مشهد

­مکتب نرجس (علیهاالسلام) ظهر روز چهارشنبه ششم اردیبهشت ماه 96 همایش مهم بصیرتی ویژه انتخابات را با حضور حجج اسلام حجت گنابادی نژاد (رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی) و نصرالله پژمانفر (نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی) برگزار نمود.­

مکتب نرجس (علیهاالسلام) ظهر روز چهارشنبه ششم اردیبهشت ماه 96 همایش مهم بصیرتی ویژه انتخابات را با حضور حجج اسلام حجت گنابادی نژاد (رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی) و نصرالله پژمانفر (نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی) برگزار نمود.

در این مراسم که در سالن اجتماعات مکتب نرجس(س) برگزار شد، ابتدا خانم شایسته خوی، مدیر مکتب نرجس(س) گفت: قرار است در آستانه انتخابات یک نهضت تبلیغی راه اندازی کنیم.

وی درباره این طرح اظهار کرد: مبلغان و اساتید این مکتب به مناطق مختلف برای نشست های روشنگری انتخاباتی و لزوم تبیین اهمیت شرکت در انتخابات اعزام می شوند و قرار است که شاخص های انتخابات اصلح در این نشست ها بیان شود.

شایسته خوی با بیان اینکه عبارت رد یا تأیید را بکار نمی بریم و در واقع احراز صلاحیت است، تصریح کرد: هدف از این نهضت تبلیغی، تبلیغ برای کاندید خاصی نیست و اصل روشنگری است.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برای تأثیرگذاری در اذهان مردم موثرترین روش تبلیغ چهره به چهره است، تصریح کرد: شما باید همت خود را به کار ببندید چرا که کشور ما در آستانه یک امر مهم و حیاتی قرار دارد.

مدیر مکتب نرجس (علیهاالسلام) در خطاب به طلاب، اساتید و مبلغین افزود: دخیل کردن مردم در سرنوشت خودشان نقش کلیدی شماست که می توان با احساس تعلق به دین و اسلام و خونهایی که برای تحقق انقلاب اسلامی ریخته شده است در جامعه موج آفرینی ایجاد کرد.

وی با تأکید بر اهمیت انتخابات گفت: در واقع وظیفه ما در این برهه حساس این است که دشمن را به زانو درآوریم تا دشمن عقب نشینی کند و از کرده خود پشیمان شود.

شایان ذکر است حجت الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر ضمن حضور در این مراسم بیان داشت: انقلاب اسلامی گفتمانی را ایجاد کرد که مرز نمی شناسد. در حال حاضر دو گفتمان در کشور وجود دارد؛ با گفتمان مقاومت، روحیه ایستادگی در کشورهای یمن، عراق، سوریه و بحرین ایجاد شده است و از طرفی در مقابل گفتمانی وجود دارد که اصرار به عقب نشینی مردم دارد و معتقد است که باید در جریان های استکباری وارد شد و کشور را براساس مدیریت آنها اداره کرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تلاش دولت روحانی برای اینکه کشور را در مسیری قرار بدهد که تنها راه حل مشکلات کشور را در برجام خلاصه کند، تصریح کرد: کشور چهار سال در مسیر این دولت با این دیدگاه قرار گرفت و امروز در بدترین وضعیت بدهی 700 میلیارد تومانی قرار گرفته است و نمی توان دوباره کشور را در پرتگاه قرار داد.

وی با با بیان این که حوزه هایی مثل سینما، هنر و فرهنگ جامعه نابسامان است، گفت: در این دولت وادادگی شدیدی نسبت به طلاق، حاشیه نشینی و دیگر آسیب های اجتماعی شده است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز همه صندوق ها و بانکها ورشکسته هستند و در عرصه عمرانی و جاری همه فعالیتها در قالب اوراق مشارکت و پیشخور کردن بودجه های سال آینده است.

وی در ادامه افزود: نتیجه گفتمان دولت یازدهم این است که ما باید وارد تجارت جهانی بشویم و این درحالی است که تولید ما با چالش های جدی مواجه است و با این برنامه ریزی از سوی آنان باز هم اقتصاد و تولید فعال نمی شوند.

حجت الاسلام پژمانفر با بیان اینکه روحیه تولید از کشور ما گرفته شده است، اظهارداشت: امروز دعوا بر سر دو نفر نیست بلکه صحبت از دو گفتمان است که روحانی به ظرفیتهای داخلی در عرصه اقتصاد و تولید اعتماد و باور ندارد و متکی به خارجی ها است.

وی با بیان اینکه امروز روز حرف نیست و زمان پاسخگویی است، تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت یازدهم توان پاسخگویی درباره عملکرد خودش در عرصه های مختلف را ندارد­ بنابراین موضوعاتی مثل کنسرت ها را مطرح می کنند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به ورود جهانگیری در عرصه انتخابات گفت: جهانگیری آمده است که ضعف ها را بپوشاند و یک نفر از بدنه دولت را وارد کرده اند که توان پاسخگویی هم ندارد و این به معنای عبور از روحانی است.

قابل ذکر است در ادامه همایش سالن اجتماعات مکتب نرجس (علیهاالسلام) حجت الاسلام گنابادی نژاد با بیان اینکه حضور هر یک نفر در انتخابات مانند یک تیر به سمت استکبار است، گفت: در حال حاضر حوزه های علمیه در عرصه انتخابات نقش بیشتری دارند و اثرگذارترند. وظیفه ما دعوت مردم و تشویق آنان به حضور و مشارکت حداکثری است.

رئیس فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: معرفی الگوها و شاخص ها در این عرصه از دیگر وظایف ما است و باید گفته شود که الگوی ما اشرافی گری و وابسته بودن به نظام سلطه نیست.

وی با بیان اینکه الگوی اشرافی گری در نزد مردم و امام راحل مردود است، تصریح کرد: در حال حاضر ما به کسی برای ریاست جمهوری نیاز داریم که چهره ای انقلابی باشد چرا که نداشتن احساس خدمتگزاری به مردم، به معنای فرار از تکلیف است.

حجت الاسلام گنابادی نژاد با بیان اینکه در عرصه انتخابات تبیین توصیه می شود و تخریب پذیرفته نیست، اظهار کرد: مبلغان و دست اندرکاران حوزه های علمیه باید از همان روشهای مردمی برای تبلیغ استفاده کنند چرا که تأثیرگذاری بیشتری دارند.

رئیس فرهنگی آستان قدس رضوی در پایان تأکید کرد: باید الگو و خادم مردمی را انتخاب کرد تا از مشکلات مردم گره گشایی شود و در عین حال نباید حوزه های علمیه تبدیل به ستادهای انتخاباتی شوند.

روابط عمومی مکتب نرجس (علیهاالسلام)

­

­­­­­­­

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان