یکشنبه, 01 مهر,1403

­

ﺳﻪشنبه, 26 اسفند,1399

برگزاری وبینار پیام‌رسان‌ها و توسعه‌ی زیرساخت های تبلیغی طلاب با مدیریت مکتب نرجس (س)

برگزاری وبینار پیام‌رسان‌ها و توسعه‌ی زیرساخت های تبلیغی طلاب با مدیریت مکتب نرجس (س)

برگزاری وبینار پیام‌رسان‌ها و توسعه‌ی زیرساخت های تبلیغی طلاب­توسط مکتب نرجس(س) با حضور مهندس مهدی انجیدنی موسس و مدیر عامل شرکت فناوری اطلاعات و مدیر عامل پیام رسان گپ­

در وبیناری که روز یکشنبه24اسفند ماه توسط مکتب نرجس(س) با حضور مهندس مهدی انجیدنی موسس و مدیر عامل شرکت فناوری اطلاعات و مدیر عامل پیام رسان گپ برگزار شد، به موضوع بررسی زیرساخت پیام‌رسان‌های خارجی و حضور افراد، خصوصا مبلغین پرداخته شد.

استاد انجیدنی در این وبینار به نکات قابل تاملی اشاره نمود و گفت: به طور کلی شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام یا توییتر یا فیس بوک اساسا برای اهداف خاصی مثل سرگرمی مخاطبین یا مدلینگ طراحی شده و از آنجایی که تعریف سرگرمی در جوامع غربی با تعریف آن در کشور ایران متفاوت است، نمی‌تواند فضای مطمئن وایمنی برای حضور مخاطبین ایرانی و مذهبی که فرهنگ و مذهب مغایری با جوامع غربی دارند، باشد.
وی افزود:حتی اگر دلیل حضور قشر مذهبی در شبکه های اجتماعی با هدف تبلیغ محتوای فاخر و مذهبی وبه منظور امر به معروف باشد،از آنجایی که زیر ساخت این شبکه ها مطابق با فرهنگ غربی است، مورد هجمه قرار می گیرد و حذف می شود و اساسا محتوای فاخر در این شبکه ها هیچ گاه به صورت گسترده فراگیر نخواهد شد.
ایشان اضافه نمود: در بسیاری از موارد نیز این امر با پاک شدن یا غیر فعال شدن پیج مخاطبین همراه خواهد بود.
در این راستا توجه به چند نکته حائز اهمیت است از جمله اینکه قبل از پرداختن به حضور افراد مذهبی و دغدغه مند خصوصا مبلغین در فضای پیام‌رسان خارجی باید به دنبال گسترش و فراهم کردن زیر ساخت هایی باشیم که خریدار پیام هایی با محتوای عقیدتی وفرهنگی متناسب با فضای جامعه ما باشد، که قطعا ایجاد اینگونه زیرساختها باید در داخل کشور باشد‌.
این دغدغه در بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا هم وجود دارد به گونه ای که تلاش میکنند تا پیام‌رسان‌هایی با زیرساختهای مطابق با فرهنگ خود در کشورشان تولید کنند.
سپس آقای انجیدنی به آسیب های حضور در پیام‌رسان‌های خارجی پرداخت و آن را امری اجتناب ناپذیر دانسته افزود: گاه حتی تاثیر مخرب چنین فضاهایی تا هشتاد برابر بیشتر از حضور واقعی در یک فضای مخرب می‌باشد.چرا که عموما در فضای مجازی افراد احساس خطر نمیکنند و توجه کمتری به خود مراقبتی دارند.
ایشان همچنین قائل شد نباید با این تفکر که حضور قشر مذهبی در این فضا میتواند غنیمت تلقی شود به رونق این فضا در جامعه دامن زد. چرا که اساسا حضور در این فضا موثر نخواهد بود زیرا این پیام‌رسان‌ها با اهداف از پیش تعیین شده ای شکل گرفته و اداره می‌شوند و جز آسیب ثمره دیگری ندارند.
در این جلسه به برخی از سوالات مخاطبین هم پاسخ داده شد از جمله اینکه با توجه با این موارد وظیفه مبلغین در این راستا چه خواهد بود؟ که ایشان گفت: تمام وظیفه ما حفظ خود و اطرافیانمان و سپس اعضای جامعه از آسیبهای این فضاهای بیگانه است. همچنین باید تجدید تفکری در این باب صورت گیرد و خودمان محصول تولید کنیم ودغدغه استفاده از محصولات داخلی را داشته باشیم و تلاش کنیم با استفاده از ابزار داخلی ای که متناسب با فرهنگ ماست به تبلیغ و روشنگری بپردازیم.
وی عنوان داشت: پیام‌رسان‌هایی مثل گپ ظرفیت استفاده کاربران غیر ایرانی را نیز دارند.
ایشان اظهار داشت: ما امروز نیاز داریم به نیروهای مذهبی و مبلغین دغدغه مندی که در زمینه انطباق آموزه های دینی پیرامون امر به معروف و نهی از منکر با تبلیغ در فضای مجازی به پژوهش و تحقیقات گسترده بپردازند.
در پایان، از مهندس انجیدنی درخواست شد که برگزاری جلساتی با موضوع ومحوریت حضور و فعالیت در فضای مجازی ادامه پیدا کند.
لازم به ذکر است که این جلسه با حضور جمعی از اساتید و طلاب برگزار شد.

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان