یکشنبه, 01 مهر,1403

­

شنبه, 21 اردیبهشت,1398

بیانیه موسسه علمي- تحقيقي مكتب نرجس (س) در حمایت از تصمیمات اخیر پیرامون برجام

بیانیه موسسه علمي- تحقيقي مكتب نرجس (س) در حمایت از تصمیمات اخیر پیرامون برجام

موسسه علمي- تحقيقي مكتب نرجس سلام الله عليها با انتشار بيانيه اي از تصميمات مسئولان در مورد برجام حمايت نمود.

متن بيانيه بدين شرح است:

بسمه تعالي

اگر امريكا يك طرح صددرصد اسلامي-انساني بدهد، باور نمي كنيم كه آن ها به نفع صلح و منافع ما گامي بردارند. (امام خميني (قدس سره))

همزمان با سالگرد خروج امريكا از برجام، جمهوري اسلامي ايران، مواضع مقابله اي خود را در خصوص برجام اعلام كرد. اين اقدام در حالي صورت گرفت كه جمهوري اسلامي ايران حسن نيت خود را با اعطاي فرصت كافي به اتحاديه اروپا جهت انجام تعهدات پذيرفته شده در توافق هسته اي به اثبات رسانده است.

واقعيت برجام را بايد از زمان خروج امريكا از توافق و اعمال تحريم هاي گسترده تر مشاهده كرد. آنجا كه اروپايي ها هم چندان متفاوت از كاخ سفيد عمل نكرده و عليرغم حضور در برجام،‌ در ميدان عمل پيرو محض امريكا بودند. البته نبايد همه تقصيرها را به گردن كاخ سفيد و اروپا انداخت زيرا دشمن در عداوت با ملت ايران هر آنچه در قدرت دارد،‌ انجام مي دهد. آنچه دشمن را جسور کرده برخوردهای دیرهنگام و فرسایشی است.

همانگونه كه رهبر انقلاب فرمودند آرايش دشمن عليه ايران در عرصه هاي اقتصادي، سياسي، رواني و فرهنگي،‌ آرايش جنگي است. مسئولین و کارگزاران نظام نیز باید به عنوان فرماندهان خط مقدم با اعلام مواضع بهنگام، به نحوی آرایش جنگی بگیرند که از حمایت قاطع ملت صبور ایران برخوردار گردند زیرا هر گونه تعلل و فرصت سوزی نابخشودنی است.

گرچه اين اقدام پاسخ حداقلي ايران در قبال بدعهدي هاي مكرر امريكا از زمان توافق هسته اي در چارچوب سياست «فشار حداكثري» به شمار مي رود اما اين رفتار پاسخي اوليه به خروج يك جانبه امريكا از برجام و رفتار مستكبرانه دولتمردان امريكا است كه همواره با سياست هاي تحقيرآميز نسبت به ملت ايران اعلام موضع نموده اند.

طبق تأكيد مقام معظم رهبري صنعت هسته اي و دستاوردهاي آن نماد اقتدار و غرور ملي جمهوري اسلامي ايران است لذا در شرايط كنوني قدمي كوتاه آمدن از منافع ملي، خیانت محسوب شده و جسارت دشمن را به دنبال خواهد داشت.

مديريت،‌ اساتيد و طلاب موسسه علمي تحقيقي مكتب نرجس سلام الله عليها رفتار كنوني امريكا و اروپا را ثمره سياست انفعالي دانسته و از تصميمات اخير شوراي امنيت ملي در متوقف نمودن بخشي از تعهدات برجام حمايت مي نمايد.

روابط عمومي موسسه علمي- تحقيقي مكتب نرجس سلام الله عليها

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان