دوشنبه, 02 مهر,1403

­

دوشنبه, 10 اردیبهشت,1397

بیانیه مکتب نرجس(علیهاالسلام) مشهد در محکوم نمودن نقض حریم خصوصی

بیانیه مکتب نرجس(علیهاالسلام)  مشهد در محکوم نمودن نقض حریم خصوصی

در چند ماه گذشته بدخواهان و دشمنان ملت ایران با سوء استفاده از برخی زمینه ­های داخلی حداکثر بهره را از پیام رسان های خارجی برای ایجاد ناامنی، فساد و آشوب در شهرهای ایران برده اند.

­

­

بسم الله الرحمن الرحيم

­

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در بند ششم حکمی كه طي آن اعضای شورای عالی فضای مجازی را برای یک دوره‌ی چهار ساله منصوب کردند بر اهتمام ویژه به سالم‌سازی و حفظ امنیت همه‌جانبه فضای مجازی کشور و نیز حفظ حریم خصوصی آحاد جامعه و مقابله مؤثر با نفوذ و دست‌اندازی بیگانگان در این عرصه تاكيد نمودند.

اين روزها شاهد وفاق جمعي براي کوچ سازمان ها، دستگاه‌ها و کانال‌های پرظرفیت به پیام رسان‌های داخلی و در نتیجه ارائه سرویس بیشتر به مردم هستيم. مشخص نیست پیام رسان های خارجی که به صورت رایگان خدمات خود را ارائه می دهند، چه مقاصدی را دنبال مي كنند و چه بهره هایی از اطلاعات ما می برند. تمام پیام رسان ها به اطلاعاتی نظیر لیستهای شخصی، موقعیت مکانی افراد و... دسترسی دارند؛ همين امر، لزوم بومی سازی پیام رسان ها را دوچندان مي نمايد.

اينك كه با زمزمه فيلتر شدن تلگرام، فرصت تنفس تازه به پیام رسان های داخلی داده شده است تا ظرفیت ها و قابلیت های خود را برای پاسخ به نیاز ایرانیان به ارتباطی سریع، امن و جذاب ارتقا بخشند، شنيده شده كه برخی تصمیمات اخیر درون اپراتورهاي تلفن همراه منجر به اقداماتی در راستای جایگزینی این سامانه بومی و دانش بنیان با مدل خارجی «چینی» شده است!"

و این بدان معناست که در زمینه رعایت حریم شخصی توسط يكي از اپراتورهاي تلفن همراه تردیدهایی ايجاد شده و به نحوي اين اقدام منجر به رصد اطلاعات شخصی افراد مي شود.

این جایگزینی در شرایط امروز کشور و اجماع مسئولان ارشد نظام بر بکارگیری نرم افزارهای بومی و حمایت از کالای ایرانی، موجب خروج قابل توجهی ارز از کشور شده و اشتغال جوانان این مرز و بوم را نیز تحت الشعاع قرار می دهد.

در چند ماه گذشته بدخواهان و دشمنان ملت ایران با سوء استفاده از برخی زمینه ­های داخلی حداکثر بهره را از پیام رسان های خارجی برای ایجاد ناامنی، فساد و آشوب در شهرهای ایران برده اند.

حال اين سوال مطرح است كه

آيا دسترسی یک شرکت خارجی به طور دائمی به اطلاعات و ارتباطات کلیه مشترکان، نقض آشكار حریم خصوصی مردم و بی اعتنایی به فتوای رهبری نيست؟

مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (علیهاالسلام) آگاهی افکار عمومی از چنين اقدام سؤال برانگيزي را حق همگان می داند و خواستار توضیح دست اندرکاران امر می باشد زيرا دسترسي يك شركت خارجي به اطلاعات و ارتباطات كليه مشتركان می تواند تهدیدی جدی برای امنیت ملی ایران محسوب گردد. «والعاقبه للمتقين»

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ مدیر مکتب نرجس(علیهاالسلام) مشهد

­

­

­

­

رونوشت به:

دفتر امام جمعه محترم مشهد حضرت آیت الله علم الهدی

­نیروی انتظامی جمهوری اسلامی

­شهرداری مشهد

­نمایندگان مجلس شورای اسلامی

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

مرکز مدیریت حوزه های علمیه خراسان

­

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان