یکشنبه, 01 مهر,1403

­

چهارشنبه, 16 مهر,1399

بیانیه نهضت بازخوانی منزلت زن مسلمان

بیانیه نهضت بازخوانی منزلت زن مسلمان

مقام معظم رهبری مدظله العالی :
«در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، زنانی ظهور کردند که می توانند؛ تعریف زن و حضور او در ساحت رشد و تهدیب خویش و در ساحت حفظ خانه سالم و خانواده متعادل و در ساحت ولایت اجتماعی و جهاد امر به معروف و نهی از منکر و جهاد اجتماعی را جهانی کنند و بن بست های بزرگ را در هم بشکنند.» 91/12/16

استحاله فرهنگی و جنگ نرم بویژه در عرصه عفاف و حجاب از ناحیه معاندان به بهانه آزادای و حقوق زن سابقه دیرینه دارد؛ گویا دشمنان بوضوح می دانند پایه های مستحکم تمدن اسلامی­ را با اضمحلال هویت زن در خانواده مسلمان و روابط سالم بین زن و مرد، می‌توانند سست کنند.
این در حالی‌ست که کرامت و شخصیت انسانی و آزادی زنان و مردان در مسیر رشد و تعالی از اصول مسلم کاملترین آیین آسمانی یعنی اسلام است؛ که ره آورد آن آرامش، ترقی، تولیددانش و ثروت و قدرت­و سعادت است.
در این راستا آنچه بدیهی است اینکه اندیشه متعالی زنان مسلمان در سایه عفاف گرایی؛ پرچم مبارزه با هجمه های فرهنگی و مایه ی عزت و شخصیت آنان ست.
در عصری که استعمار فرهنگی با تمام توان و با بکار گیری ابزارهای مسحور کننده رسانه در فضای مجازی و...­در صدد بی‌رنگ کردن ارزش‌های اسلامی و بی‌هویتی زنان و مردان است؛ گفتمان مترقی انقلاب اسلامی در صدد حفظ و بازسازی مقام رفیع یک زن مسئول اندیشمند است؛ زنی که مایه ی آفرینش دگرگونی های بنیادین انفسی و آفاقی است و در سایه عمل به منشورات دین نه تنها از عهده فریضه خدمت به خانواده و تربیت نسل آینده ساز بر می‌آید. بلکه در صورت لزوم وبه اقتضای نیاز جامعه حضوری موثر و موج آفرین به تاسی از الگوهای بی نظیری چون بانو زهرا(س) و زینب‌کبری گام های تاریخ ساز بر می‌دارد؛ این مسئولیت به قدری سترگ ست که زن مسلمان فرصتی برای پرداختن به مسائل فرعی که هر از چند گاهی همانند کف روی آب رخ می نماید، ندارد.­
اما در برابر گفتمان زن مسئول اندیشمند، زن از دیدگاه متحجران که سقف مسائل زنان را پوشاندن خود، ودیدگاه تجددمآبان که نپوشاندن زن می دانند، وجود دارد.
بیکارگی اجتماعی زنی که متاثر از این دو گفتمان‌ست؛ به از خود بیگانگی‌اش می انجامد؛ در چنین وضعیتی در بازی های مضحک ادواری از جمله مسئله حجاب اجباری و آزادی و... سردرگم می‌گردد.
لذا بدینوسیله خرد جمعی زنان فهیم و آگاه را بمدد میگیریم تا در راستای احیای نهضت باز خوانی جایگاه زن متعهد و مسئول مسلمان و الگوی تمام اعیار و بی نظیر آن حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها همت عالی خود را بگمارند ومجال جولان به فرصت طلبان نداده و با نقد تفکر منحط غرب به زنان که نگاه ابزاری و جنسی ست نگذارند کرامتشان خدشه دارشود.
البته زهی خیال باطل! تجربه موفق انقلاب اسلامی این توانایی را به عیان نشان داده و ان شاالله شاهد شکوفایی روز افزون آن خواهیم بود.


والسلام
مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس علیها السلام مشهد مقدس
1399/7/8
9صفر 1442

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان