یکشنبه, 01 مهر,1403

­

شنبه, 21 اردیبهشت,1398

بیان شرح دعای ابوحمزه ثمالی در شب های ماه مبارک رمضان

بیان شرح دعای ابوحمزه ثمالی در شب های ماه مبارک رمضان

شب های ماه مبارک رمضان شرح دعای ابوحمزه ثمالی توسط حجه الاسلام والمسلمین شیخ طادی در مکتب نرجس(علیهاالسلام) عنوان می گردد.

حجه الاسلام والمسلمین شیخ طادی در اولین شب سخنرانی خود در خصوص استفاده از فرصت ها در ماه مبارک رمضان، توصیه به تفکر بیشتر نموده و گفت تفکر بیشتر موجب می شود دلبستگی انسان به دنیا کمتر شود و انسان شوق توبه پیدا کند. تفکر در مورد نعمت های خداوند انسان را شکرگزار می کند وبه ضعف و کوچک بودن خود پی می برد.

ایشان در ادامه گفت دعا هنگام افطار مستجاب می شود لذا توصیه می شود زود افطار نکنیم و دعا کنیم بخصوص برای فرج. پس از آن فقط برای خود دعا نکنیم و حاجات را عمومی درخواست کنیم. عالی ترین معارف اهل بیت در دعاها نهفته است زیرا مخاطب خود خداست. روایت داریم هنگامی که از امام صادق (علیه السلام) سؤال شد که بین دو شخص در مسجد که یکی بیشتر نماز می خواند و دیگری بیشتر دعا می کند کدام افضل است حضرت فرمودند دعا بالاتر است.

حجه الاسلام شیخ طادی در مورد شخصیت ابوحمزه ثمالی عنوان داشت که وی شخص معمولی نبود و به فرموده امام رضا(علیه السلام) ­ابوحمزه مانند لقمان است و دیگر این که مانند سلمان برای زمان خودش است. آیت الله جوادی فرمودند که مفاهیم دعای ابوحمزه جای شک ندارد... .

گفتنی است قرائت و شرح دعای ابوحمزه تاپایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت و این مراسم هر شب ساعت22 در سالن اجتماعات مکتب نرجس(علیهاالسلام) برگزار می گردد.

روابط عمومی مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (علیهاالسلام)

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان