یکشنبه, 01 مهر,1403

­

چهارشنبه, 08 خرداد,1398

تأکید بر مطالعه بیانیه گام دوم در مراسم احیای شب بیست و یکم رمضان در مکتب نرجس(علیهاالسلام)

تأکید بر مطالعه بیانیه گام دوم در مراسم احیای شب بیست و یکم رمضان در مکتب نرجس(علیهاالسلام)

در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان که روز یکشنبه پنجم خرداد ماه در مکتب نرجس(علیهاالسلام) برگزار گردید،­خانم شایسته خو بر مطالعه سخنان مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب تأکید نمود.­

خانم شایسته خو در ابتدای سخنان خود گفت: امشب آمده ایم به زینبین و حسنین بگوییم که پدرشان شهید جامعه پردازی گردید و ما آمده ایم این راه را ادامه دهیم تا پرچم را به دست صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرج الشریف) برسانیم. افضل اعمال در این شب ها کسب علم است تا به سبب آن از وادی جهل و تاریکی خارج شویم. زانوی غمی که امشب زینبین و حسنین به بغل گرفته اند از نوع زانوی غم بغل گرفتن ما نیست و در تداوم گریه های مادر بزرگوارشان است که گریه ای اثربخش است که تیر به قلب دشمن می زند و او را زمینگیر می کند. دشمن امروز از این محافل ما نگران است و از چند ماه مانده به این ایام سم پاشی ها شروع می شود و شبهات مطرح می شود.

ایشان در ادامه افزود: تک تک ما در به عقب افتادن ظهور مسئولیم . شب بیست و سوم که پرونده ی یکساله ما خدمت حضرت می رود ایشان در آن چه می بینند؟ تا کی می خواهیم فردی نگر باشیم؟! روزی که پای صندوق رای می رویم مسئولیم. چند نفر از ما صحبت های آقا را آنالیز کرده ایم؟در زمان حضرت علی(علیه السلام) ایشان فریاد می زدند که مردم از این می ترسند که حاکم بر آن ها ظلم کند حال این که علی که حاکم مردم است از این می ترسد که مردم به او ظلم کنند. بهترین رهبر عالم که علی (علیه السلام) است هم اگر مردم حمایت نکنند در میدان تنها می ماند .

مدیر مکتب نرجس(علیهاالسلام) سپس عنوان داشت: آقا فرمودند جوان ، جوان سنی منظور نیست، باید اندیشه جوان داشته باشین و بدون انگیزه نباشیم. نکته اصلی سخنان آقا پیرامون عدالت است، چه کنیم که عدالت محور و عدالت خواه شویم تا مبادا علی کشته عدالت خواهی شود. عدالت قرار دادن هر چیز در جای خود است و پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) هم در بیانی می فرمایند: «هر چیزی که برای خودت می پسندی برای دیگران هم بپسندی و هر چه که برای خود نمی پسندی برای دیگران هم نخواهی». لذا ما وقتی منافع مان به خطر می افتد از آن فاصله می گیریم و امیرالمونین نیز مظلومیتشان در بحث اجرای عدالت بود.

خانم شایسته خو فرازهای ازسخنان مقام معظم رهبری را چنین بیان داشت: عدالت و مبارزه با فساد لازم و ملزوم یکدیگر هستند یعنی اگر عدالت اجرا شود فساد از بین­ می رود. اختلاس و مفاسد مالی نشان می دهد که ما دراجرای عدالت موفق نبوده ایم، فساد اقتصادی سیاسی و اخلاقی توده چرکین نظام ها می باشد که اگر در بدنه حکومت عارض شود زلزله ای ویرانگر به مشروعیت آن هاست. وسوسه مال و مقام وریاست حتی در علوی ترین حکومت تاریخ یعنی حکومت علی(علیه السلام) هم کسانی را لغزاند. لذا خطر بروز این تهدید در جمهوری اسلامی هرگز بعید نیست. طبق آیه قرآن زمین قرار است ارث برسد به صالحان و ما اگر عبد صالح خداوند هستیم نقشه راه را خدا دستمان داده است و وعده خداوند حتما اتفاق می افتد. آقا می فرمایند این مسأله ایجاب می کند دستگاهی کارآمد نگاهی تیز بین و رفتاری قاطع در قوای سه گانه حضور دائم داشته باشد و به معنای واقعی با فساد مبارزه کند به ویژه در درون دستگاه های حکومتی. نسبت فساد در کارگزاران جمهوری اسلامی در مقایسه با سایر کشورها کمتر است... همه باید بدانند که طهارت اقتصادی شرط مشروعیت همه مقامات حکومت جمهوری اسلامی است. در جمهوری اسلامی کسب ثروت نه تنها جرم نیست که مورد تشویق هم هست اما تبعیض در توزیع منابع عمومی و میدان دادن به ویژه خواری به شدت ممنوع است.

وی افزود: اشعث نقش کلیدی در لشگر علی(علیه السلام) داشت و ابن ابی الحدید در مورد او گفت: هر فتنه ای در لشگرامام رخ می داد زیر سر اشعث بود، بستر قرآن بر نیزه کردن را در جنگ صفین اشعث فراهم کرد. او قبیله خود را جمع کرد و گفت من آدم جنگاوری هستم ولی تا کنون چنین جنگی ندیده ام وآن نقشه را کشید لذا بی بصیرت ها هم گفتند آیا با قرآن بجنگیم؟ الان هم داریم افرادی که اینطوری حرف می زنند. جرجی زیدان200 مرتبه نهج البلاغه راخوانده بود ما شیعیان چقدر با نهج البلاغه مأنوسیم. این شخص می گوید علی (علیه السلام) در محراب عبادت قربانی عدالتش شد.تحمل مظلومیت بحث مهمی است، ایشان اگر مظلومیت را تحمل کرد اما ظلم نکرد ، تحمل مظلومیت نباید ظلم ساز باشد. اما در برابر دشمن تحمل ظلم نداریم. می دانیم که اگر تعداد ستم دیده ها از ظالمان بیشتر باشد دعا مستجاب نمی شود. این که برخی می گویند فلسطین و یمن و... به ما ربطی ندارد یا چرا در راهپیمایی روز قدس شرکت کنیم ؟!، یادآوری می کنم که علی (علیه السلام) چنین فکر نمی کنندو به فرزندانشان وصیت کردند"کونالظالم خصما وللمظلوم عونا".

خانم شایسته خو سپس ادامه داد: امام زمان(عجل الله تعالی فرج الشریف) منتظری را می خواهد که عدالت خواه باشد ، قبل عدالت خواه بودن عدالت پیشه بودن است. نوع عدالتی که امام برای آن کشته شد چه بود؟ در آیه 25 سوره حدید علت بعثت پیامبران وارسال رسل را چنین عنوان داشته که بینات همراه پیامبران فرستادیم و با ایشان کتاب و قانون دادیم برای این که مردم اقامه قسط کنند، لذا مطالبه قسط و عدالت باید از جانب مردم باشد.جامعه کنونی ما آماده عدالت ظهور نیست ما باید نشان دهیم اقامه قسط می کنیم، علی(علیه السلام) کشته این قضیه شد که مردم امام خواه شدند ولی عدالت خواه نشدند و جسارت و ظلم را تا جایی ادامه دادند که حسن بن علی(علیه السلام) را نزدیک ترین فرد در خانه اش به شهادت رسانید. از خدا بخواهیم که توفیق عدالت پیشگی و عدالت خواهی از محدوده زبان به عمل به همه ما عنایت فرماید.

مداحی و قرآن سرگرفتن، دیگر برنامه های شب بیست و یکم مکتب نرجس(علیهاالسلام) بود.

روابط عمومی مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (علیهاالسلام)

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان