یکشنبه, 01 مهر,1403

­

شنبه, 25 شهریور,1396

تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری در مکتب نرجس(علیهاالسلام)

تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری در مکتب نرجس(علیهاالسلام)

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین فخریان در جمع طلاب، اساتید، کارمندان و مبلغین مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (علیهاالسلام)

تبیین منظومه فکری رهبری در مکتب نرجس(علیهاالسلام)

روز شنبه 96/06/25 طرح مطالعاتی منظومه فکری، اندیشه ها، دغدغه ها و مطالبات مقام معظم رهبری با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین فخریان در جمع طلاب، اساتید، کارمندان و مبلغین مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (علیهاالسلام) تبیین گردید.

ایشان در ابتدا گفت: در قرآن کریم چند جا بیان شده که نظام خلقت بیهوده خلق نشده است. برای رسیدن به قله انسانیت باید از دنیا شروع کنیم چرا که انبیا نیز از دنیا شروع کردند. برای تکامل رشدی در دنیا نیاز به رئیس داریم. رساندن به مقصد دو قسم ارائه الطریق و ایصال الی المطلوب است و نوع هدایت انبیا از سنخ ایصال الی المطلوب است زیرا انبیا کارشان رساندن است. در کتاب طرح کلی اندیشه ی رهبری، امام خامنه ای ­می فرمایند: انبیا کارشان رساندن به مطلوب است وبرای نیل به این هدف فضایی الهی انسانی را ایجاد می کردند تا مردم در این فضا رشد کنند. اختلاف انبیا با حکومت بر سر طاغوتیان و عبادت کردن نبود بلکه علت آن منحرف شدن حکومت الهی بود.

وی در ادامه افزود: سوالی که پیش می آید این است که آیا همه انبیا به اهدافشان رسیدند؟ حضرت آقا می فرمایند: همه انبیا به اهدافشان رسیدند ولی نوع رسیدن آنها فرق می کند. انبیا حکومت اسلامی تشکیل ندادند ولی در مسیر حکومت اسلامی بودند. آمال انبیا تشکیل حکومت اسلامی است و شیوه عملیاتی آن ها تشکیل حکومت اسلامی بود. این سیر طی شد تا زمانی­ که ­حکومت اسلامی در زمان رسول الله تشکیل شد و آمال و آرزوهای انبیا توسط پیامبر اکرم (ص) به نتیجه رسید. ایشان در 28 صفر رحلت نمودند ولی بعد از ایشان حکومت تشکیل نشد بخاطر اینکه مردم نخواستند و گفتند اگر ما با علی باشیم هزینه دارد، این افراد پای ولایت استقامت نداشتند. این مسیر طی شده تا رسیده به سید روح ا... خمینی و تا این زمان ما حکومت اسلامی نداشتیم. سال 42 امام فرمودند شاه باید برود. امام چهار مقدمه برای ظهور ولی عصر(عج) ترسیم کرده بود، اول این که طاغوت باید ازبین برود، سپس نظام اسلامی به وجود بیاید، پس از آن جامعه اسلامی به وجود بباید و تمدن نوین اسلامی پا بگیرد ودر نهایت امام زمان شما آمده است. امام این طرح را ترسیم کردند و سال 57 نتیجه گرفتند که با جانفشانی مردم و نظام اسلامی پیروز شد و انقلاب اسلامی پیغمبر به دست امام احیا گردید. آنجا مردم گفتند علی را نمیخواهیم ولی اینجا مردم برای ولی غیر معصوم خدا سر و جان دادند، انقلاب اسلامی بوجود آمد و رهبر معظم انقلاب سال 68 به رهبری انقلاب منسوب شد.

حجه الاسلام والمسلمین فخریان افزود: حال اگر مردم بودند و خواستند نصرت الهی است و حجت خدا مردم را باید از راه طبیعی هدایت کند. خطری که انقلاب اسلامی را تهدید می کند شکاف قلبی، فکری و عملی امت با امام جامعه است. اینکه امام جامعه حرف می زند و کسی کار ندارد خوب حرف بزند، این شکاف خطرش جدی است. سال 88 فتنه سر چه چیزی بود؟ قرار بود با فتنه رهبری را بردارند که دوباره شکست خوردند. مردم باید مثل پروانه دور رهبری بچرخند تا انقلاب به مرحله سوم یعنی حکومت اسلامی برسد. این خطر احساس می شود که ما داریم با امام امت فاصله قلبی و عملی می گیریم. سبک زندگی آقا سبک زندگی ما نیست. طرحی تحت عنوان "طرح مطالعاتی عملیاتی تبیین منظومه فکری" نوشته شده است. علت این که منظومه فکری انتخاب شده این است که از گزینشی کار کردن روی افکار آقا خسته شدیم، هرکسی یک بخشی را می گیرد در حالی که بعضی از صحبت های آقا بعضی دیگر را تفسیر می کند. حرف هایی که در این کتاب نوشته شده در هیچ کتابی نمی توانید پیدا کنید موضوع کتاب توحید عملی است. توحید یعنی مردم یک جامعه یک سطح باشند؛ صدر و ذیل جامعه از نظر طبقاتی یکی باشد. در این طرح چند عنوان کتاب نوشته شده که نتیجه افکار آقاست و مخاطب این طرح عموم مردم هستند. ما می خواهیم پیوند بین اقشار مختلف جامعه و افکار ولی جامعه ایجاد شود. این کتاب مجموعه سخنرانی های رهبری برای عموم جامعه است پس احدی نگوید برای ما سنگین است.

38 کتاب در نظر گرفته شده که 3 سال طول می کشد آن را بخوانیم. هر کتابی که خوانده می شود دو کار انجام بدهید خلاصه نویسی و نکته برداری شود. حدود 350 نکته از این کتاب درآمده عکس نوشته شده ودر فضای مجازی پخش شده است.

روابط عمومی مکتب نرجس (علیهاالسلام)

­

­

­

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان