دوشنبه, 02 مهر,1403

­

دوشنبه, 17 اردیبهشت,1397

توصیه هایی برای رسیدن به انتظار عارفانه ظهور حضرت بقیه الله(عجل الله تعالی فرجه الشریف)

توصیه هایی برای رسیدن به انتظار عارفانه ظهور حضرت بقیه الله(عجل الله تعالی فرجه الشریف)

خانم شایسته خوی در مراسم جشن میلاد حضرت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) که متقارن با روز معلم گردیده بود گفت: این تقارن معنا دارد؛ معلم در راستای نجات بشر کار می کند و منجی بزرگترین مقام معلمان را دارد و مصداق اتم انسان کامل است.

خانم شایسته خوی فرمودند: یکی از دعاهایی که سفارش شده است دعای غریق است، «يا الله يارحمن يارحيم يا مقلب القلوب ثبت قلوبنا على دينك»،این دعا را امام خیلی تاکید داشتند. یک دعای دیگر دعای امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در زمان غیبت: «اَللّهُمَّ عَرِّفْنى نَفْسَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى نَفْسَكَ لَمْ اَعْرِف نَبِيَّكَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى رَسُولَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى رَسُولَكَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَكَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى حُجَّتَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دينى» می باشد. شناخت حجت خدا منوط به شناخت خدا و شناخت پیغمبر است، اگر پیامبر و خدا را بشناسیم ولی حجتش را نشناسیم گمراه میشویم.

ایشان گفتند: ما چه بخواهیم چه نخواهیم مدیون این نظام و مدیون خون شهدا هستیم. در سفری که به لبنان داشتم احساس کردم آنها خیلی بیشتر از ما جان فدای آقا می شوند. واقعیتش خیلی خجالت کشیدم آنها چنان سیدنا قائد می گفتند که من احساس می کردم که واقعا اگر الان آقا بگویند بمیرید همانجا می میرند .

معرفت امام زمان به این است که تو ایشان را "علم المنصوب" قرار بدهی. ما هرچه نمی دانیم با مراجعه به اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) و قرآنی که ماترک پیامبراست، باید نسبت به آن آگاهی پیدا کنیم. زمانی که معرفت رخ داد مطمئن باشید در سایه این معرفت چون ضلالت نیست فرج محقق می شود. پس یکی از دلایلی که ظهور محقق نمی شود این است که انتظار ما انتظار عارفانه نیست. عمل ما باعث می­شود که خداوند به امام زمان اجازه ظهور بدهد.

خانم شایسته خوی افزودند: دو کار باید برای ظهور انجام دهیم که پیشنهاد می­کنم آن دو را مانند ذکر روز همیشه تکرار کنید و آن دو کار اصلاح­ خود و اصلاح دیگران است.

اگر می­خواهیم امام بیاید در سایه اصلاح خود و اصلاح دیگران باید همدلی مان را با دیگران زیاد کنم، حقیقتاً در گلایه ای که امام زمان در توقیع شریفشان به شیخ مفید دارند همین را می گویند. درسایه این همدلی تقوا بالا می رود. اگر در سایه این تقوا در راه اعتلای اسلام و اهداف اسلام تلاش کنیم و نسبت به غیبت امام شاکی باشیم و نسبت به آمدن ایشان شوق داشته باشیم بنا به آنچه که در روایات و توصیه هاست امام می آید. شوق برای آمدن امام باید در برنامه روزانه ما باشد. این که به من و شما گفته شده دعای عهد را چهل روز صبح بخوانید. دعای عهد یک دعای حماسی و سرنوشت ساز است و نشان می دهد شوق آمدن امام را داریم .

خانم شایسته خوی قسمتی از فرمایشات امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به شیخ مفید را عنوان نموده­ و گفتند: ان شاءالله همه ما سربسپاریم به آنچه که امام زمان به شیخ مفید فرمودند: "ما با تو ای دوست مخلص که در راه ما با ظالمین به جهاد برخاستی. خداوند تو را به همان نصرتی یاری دهد که پیشینیان از دوستان صالح ما را یاری داد ما با تو عهد می بندیم که هرکسی از برادران دینی تو که تقوای الهی را پیشه کند و حقوقی که بر عهده اش هست را به مستحقانش برساند از امتحانات تاریک گمراه کننده در امان است (این وعده امام است) و اگر شیعیان ما که خداوند توفیق طاعتش را به آنها ارزانی کند در وفای به عهدی که بر عهدشان هست همدل گردند، یمن برکت دیدار ما از آنها به تاخیر نخواهد افتاد و سعادت مشاهده ما در حالی که به حق معرفت ما رسیده و صداقتشان نسبت به ما آشکار شده باشد به سوی آنها شتاب خواهد کرد. پس چیزی ما را از دور نمی سازد جز اموری که ما آن امور را ناپسند می­دانیم و انجامش را از جانب آنها روا نمی شماریم .

مدیریت­مکتب نرجس (علیها السلام) درپایان گفت: به فرزندانمان آموزش دهیم که همه کارهای خوب را برای خشنودی امام انجام دهند از همه ی بدی ها برای رضای ایشان دوری کنند. یعنی در همه ی موارد خط­کشمان بشود رضایت امام زمان که اگر این یاد در خانه های ما زنده باشد فرج کوچک اتفاق می افتد و فرج کوچک که اتفاق افتاد مطمئن باشید فرج عظما هم اتفاق خواهد افتاد.

روابط عمومی مکتب نرجس(علیهاالسلام)

­

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان