دوشنبه, 02 مهر,1403

­

ﺳﻪشنبه, 25 اردیبهشت,1397

توصیه های مدیر مکتب نرجس (علیهاالسلام) مشهد در درس عمومی طلاب

توصیه های مدیر مکتب نرجس (علیهاالسلام) مشهد در درس عمومی طلاب

در ایام پایانی ماه شعبان و در آستانه شروع امتخانات نیمسال دوم طلاب، خانم شایسته خوی توصیه هایی را در جلسه عمومی طلاب که هر هفته در سالن اجتماعات مکتب نرجس(علیهاالسلام) برگزار می شود عنوان داشت.

در ایام پایانی ماه شعبان و در آستانه شروع امتخانات نیمسال دوم طلاب، خانم شایسته خوی توصیه هایی را در جلسه عمومی طلاب که هر هفته در سالن اجتماعات مکتب نرجس(علیهاالسلام) برگزار می شود عنوان داشت.

ایشان ابتدا گفت: امیدوارم طلبه های عزیز وظایف و تکالیف خود را نسبت به طلبگی و نسبت به حضور حوزه هر روز بیشتر از گذشته بشناسند و نسبت به این شناخت عامل باشند. تقریبا از شهریور ماه هر روز صبح دعایی را همه با هم زمزمه می کنیم که سالیان سال در این فضا خوانده می شود و درواقع اعلام بیعت ما با امام زمان (عج) است و با این پیمان شاکله کار خودمان مشخص می شود. یعنی مشخصا من با خواندن دعای «اللهم بلغ مولانا ... » تکلیفم را با خودم و با این مکان که با انتخاب خودم در آن حضور دارم و با امام زمانی که نام او را دارم یدک می کشم روشن می کنم. امروز می خواهم فرازهایی از این دعا را که هر روز می خوانید و انشاءالله ­فراتر از لقلقه شده باشد، و از ذکر لسانی تبدیل به ذکر عملی و از ذکر عملی به ذکر قلبی شده باشد برایتان بیان کنم.

وی افزود: ما هر روز به امام گفتیم «هذه بیعت له فی عنقی» یعنی درواقع بیعت به گردنمان آمده پس در قبالش موظفیم. شهادتی که در نماز می دهیم، درواقع اقرار از ما گرفته می­شود و روز قیامت خداوند بر این اقرار از ما احتجاج می کند. روز قیامت که می شود و می گویند همین پیغمبری که شهادت دادی به رسالتش، گفته این کارها را بکن، این کارها رو نکن. دقت کنید که پیامبر(ص) گفته اند نه مدرسه علمیه، قانون و آئین نامه انظباتی مرکز مدیریت، قوانین رسالت را می آورند جلو من و شما و می گویند خب هرچه را عمل کردی خوش به حالت قبول شدی و هرچه را که عمل نکردی باید بایستی جواب بدهی. پای این پیمانی که داریم با حضرت می بندیم قرار است که پاسخگو باشیم. من به چند مورد از تکالیفمان در دوران غیبت اشاره می کنم.

مدیر مکتب نرجس(علیهاالسلام) عنوان داشت: روزمرگی خیلی خطرناک است، به تناسب تعداد روزها باید حرکت رو به رشد داشته باشیم. علی(علیه اسلام) می فرمایند: اگر دو روزت مساوی باشد مغبونی. روز اولی که آمدیم اینجا چقدر امام را می شناختیم؟! ( شناخت یعنی مسیر ضلالت و غیر آن برایم مشخص باشد). شناخت ما باید طوری باشد که در مسیر ضلالت نیفتیم لذا باید بنیان های اعتقادی به امام عصر(عج) را تقویت کنیم و تقویت کردن آن هم منوط به داشتن عطش است.

ایشان گفت: دومین تکلیفی که ما نسبت به امامان داریم به واسطه "هذه بیعت له فی عنقی" تقویت رابطه قلبی و نه زبانی، در عصر غیبت با حضرت است. این رابطه باید مؤمنانه و عاقلانه باشد و نه احساسی؛ و از آثار ارتباط قلبی، دفاع از آرمان های امام و دفاع از ارزش هایی است که او ارزش می داند و همراهی عملی داشته باشم.

خانم شایسته خوی سپس گفت: سومین تکلیف احیا و زنده نگه داشتن امر اهل بیت(علیهم السلام) است که در زمان حاضر امام حیّ نماینده اهل بیت(علیهم السلام) هستند. عمل کردن به اسلام ناب احیایش در انتشار تفکر اهل بیت(علیهم السلام)، شناساندن حقوق ایشان و اظهار بیزاری از دشمنان اهل بیت(علیهم السلام) است و این که به حکام طاغوتی و شیاطین انس مراجعه نکنیم. شیاطین انس و حکام طاغوتی گاهی در لباس شیعه نما وارد می شوند. مراجعه به فقهای عادل و اقتدا به امر ولایت را نباید فراموش کرد.

­کسی که می خواهد امروز انتظار واقعی داشته باشد باید سرسپردگی به تنها حکومت اسلامی در جهان داشته باشد. اینکه اینقدر سرمایه گذاری برای تخریب آن می شود نشان می دهد که برایشان مضر است. حمایت از این نظام، پشتیبانی از ولایت فقیه و اقتدا به مقام ولایت، همه در راستای زنده نگه داشتن امر اهل بیت(علیهم السلام) است. طلبه حوزه علمیه نباید نسبت به مسائل جامعه اش و جایی که در آن زندگی می­کند بی تفاوت باشد در غیر این صورت این طلبه طالبانی، سکولار و... است و طلبه ای است که آمریکا، اسرائیل، صیهونیسم و دشمنان اسلام از او استقبال می کنند. زنده نگه داشتن امر اهل بیت(علیهم السلام) فقط به برگزاری عزاداری و جشن و پایکوبی نیست بلکه باید برای حکومت جهانی بسترسازی کنیم.

مدیر مکتب نرجس(علیهاالسلام) گفت: چهارمین تکلیفی که من و شما داریم بعنوان کسانی که اقرار کردیم وبیعت بستیم تقویت کیان ایمانی در جامعه است. تک تک ما به اندازه ای که دریافت داشتیم نسبت به جامعه مسؤلیم. باید توصیه به حق و توصیه به صبر داشته باشیم. با توجه به این چهار تکلیفی که گفتم ما بعنوان منتظران از وظایف مهم­ مان ارتباط با امام است از طرق مختلف که یکی از آنها دعا کردن است. هر روز صبح ما از خداوند می خواهیم هم از طرف خودمان و هم از طرف پدر و مادرمان هم از طرف همه ی مشارق و مغارب، دریاها و بیابانها، یعنی نماینده بقیه برای رساندن این کلام به پروردگار شده ایم که خدایا مولای ما را برسان! پس باید حسن نیت نشان بدهیم.

دعایی که هر روز صبح می خوانیم و جزء لاینفک وجود ما شده است و قرار هم نیست فقط منحصر به مکتب نرجس (علیهاالسلام) ­باشد باید نقشه راه به من بدهد؛ چه مکتب نرجس باشیم چه نباشیم! زیرا قرار نیست من زاهدنما و زهدنما باشم قرار است این مسیر الی یوم القیامه ادامه پیدا کند. قرار است چندسالی که در حوزه علمیه هستید مستمر باشد مانند واکسنی که به بچه ها در طفولیت و نوزادی می زنند و برای یک افق صد ساله است که بیمه شوند. سه عنصر حیاتی در انتظار عبارتند از: "اشتیاق"؛ شوق خیلی لازم است، منتظر باید مشتاق باشد، باید شوق دیدار و آمدن امام را داشته باشد و الا اگر این شوق نباشد فایده ای ندارد و این شوق ختم می شود به شوق در تحصیل، شوق در حضور سر کلاس و شوق برای دریافت معارف. دومین عنصر "آمادگی" است؛ انتظار یعنی آماده باشد، نمونه هایش بچه های مدافع حرم و رزمنده ها و ... هستند. و آخرین عنصر "اعتقاد و یقین" است. باید مراقب اینها باشیم تا انتظار ما تبدیل به یک بی توجهی خودخواهانه نشود. تأکید روی مدیریت و برنامه ریزی زمانی داشتن و منسجم کار کردن هم از مسایل مهم است.

استاد شایسته خوی در پایان با اشاره به مسأله خروج امریکا از برجام افزود: من دلم می خواهد صدایم به گوش رئیس جمهور برسد، آقای رئیس جمهور خواهش می کنم نسبت به این قضیه طوری تصمیم بگیر که نه خون شهدا هدر برود نه زحماتی که کشیده شده هدر رود و نه منجر به این شود که گردن­کشی دشمنان ما بیشتر شود. تحلیل شخصی من این است که خطاترین کار این است که دوباره بنشینید پای میز مذاکره با دشمن. این ها همه ریزه خوار اسرائیل و صهیونسیت و... هستند. یکی از آسیب ها تصمیم نادرست است، ما تا کی می­خواهیم دم خور کدخدا شویم در حالی که از اول می دانستیم آمریکا اینجوری است! باید حواسمان باشد برجام اگر سلطه گری را بر ما زیاد کند خطرناک است.

صاحب نظران سیاسی عالم و افکار عمومی بسیاری از ملتها به وضوح تشخیص می دهند که عامل این خصومت تمام نشدنی ماهیت و هویت جمهوری اسلامی ایران است و امام از روی هوا و هوس حرف نمی زدند جایی که گفتند رابطه ایران و آمریکا مثل گرگ و میش است. مرگ بر آمریکا گفتن ما مصداق واقعی لعن الله علی الظالمین است و موضع ما موضع آقاست و موضع دو قطبی کردن جامعه را نداریم و هدفمان ایستادگی در برابر زیاده طلبی و دست اندازی به ملت های ضعیف وافشای حمایت آمریکا از دیکتاتوری های قرون وسطایی و سرکوب ملت های مستقل و دفاع بی وقفه از ملت فلسطین و گروه های مقاومتی میهنی و در نهایت فریاد منطقی و دنیاپسند بر سر رژیم قاصب صهیونیست است.

روابط عمومی مکتب نرجس(علیهاالسلام)

­

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان