یکشنبه, 01 مهر,1403

­

چهارشنبه, 18 دی,1398

حضور خانواده شهید محرابی در مراسم بزرگداشت شهادت سپهبد قاسم سلیمانی در مکتب نرجس(علیهاالسلام)

حضور خانواده شهید محرابی در مراسم بزرگداشت شهادت سپهبد قاسم سلیمانی در مکتب نرجس(علیهاالسلام)

مراسم بزرگداشت شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش روز سه شنبه 17 دی ماه در مکتب نرجس علیهاالسلام­­ برگزار گردید.

در این مراسم که با حضور همسر و فرزند شهید حسین محرابی (از شهدای مدافع حرم) برگزار گردید خانم پورحسینی (استاد حوزه) به سخنرانی در خصوص تفسیر آیاتی از سوره زمر با موضوع تهدید مربی پرداخته و گفت: آیات قرآن همچون آذرخش بردل‌ها فرود می‌آید و گنجینه‌های عقل را در آن شکوفا می‌سازد. بیدار دلان با – نصیحت‌های مربی هوشیار می‌شوند و بی خبران آن را انکار می‌کنند و می‌گریزند.

خداوند برای کسانی که اهل ترس باشند موعظه می‌کند، دستور تقوا می‌دهد اما کسانی که خدا ترس نیستند. دستور به تقوا برای آن ها فایده‌ای ندارد بلکه به چنین انسان‌های بی باکی گفته می‌شود هرگونه می‌خواهی عمل کن همانند بیماری که بر اثر ناپرهیزی و شدت مرض قابل درمان نیست و پزشک حاذق به او می‌گوید، هر چه میل داری بخور تا به او بفهماند کار وی از درمان گذشته است.

ایشان در ادامه گفت: خداوند ابتدا هشدار می‌دهد که ابزار کافران ایجاد رعب و وحشت است و سپس راهکار مؤمنان را در چنین شرایطی اعلام کرده می‌فرماید بگو: خدا برای من کافی است، و متوکلان باید همه بر او توکل کنند. قانون بهره‌مندی مؤمنان از کفایت خاص خداوند این است که اگر کسی (عبد) خدا باشد خدای سبحان کارهای او را کفایت می‌کند. بر طبق وعده الهی در آیات متعدد قرآنی خداوند با کمک‌های مادی و معنوی خود، مؤمنان را کفایت می‌کند. رسول اکرم (ص) در همه موارد حسبی الله می‌گفت و رخدادهای­ مهم نظیر جنگ و نبرد با بیگانگان را با این اصل اداره می‌کرد. بسنده بودن خداوند و کفایت کردن او به این معنی است که خدا مسلط و پیروزمند و انتقام گیرنده است.

"أَلَيْسَ اللَّهُ بِعَزيزٍ ذِي انْتِقامٍ". خداوند شدت انتقام خود را از کسانی که اتمام حجت شده‌اند و بیراهه می‌روند می‌گیرد و آن ها را به کیفر می‌رساند.

خانم پورحسینی در ادامه افزود: خداوند می‌فرماید: "عَلَيْهِ يَتَوَكَّلُ الْمُتَوَكِّلُونَ" متوکل راستین بر خدا، معتقد است که تنها مبدأ کفایت او، خداوند است، در واقع ایمان و توکل بر خداوند پشتوانه موضع‌گیری در برابر دشمنان است. سؤال مهم این است که اعتماد به نفس یا توکل به خدا؟ یکی از افکاری که از مغرب زمین به حریم اندیشه‌ی مسلمانان نفوذ کرده این است که اعتماد به نفس از فضایل است و باید دیگران را به آن ترغیب کرد در حالی که اسلام هرگز اعتماد به نفس را تائید نکرده است زیرا انسان مالک هیچ شأنی از شؤون خود نیست آن چه از نظر اسلام فضیلت به شمار می‌رود و دین به آن بهاء می‌دهد اعتماد وتوکل به خداست معنای اعتماد به نفس آن است که انسان به حول و قوه‌ی خود اعتماد کند در حالی که خدای سبحان می‌گوید باید توکل برخدا نمود.

وی عنوان داشت: خداوند کسانی را که در برابر منطق عقل و وجدان تسلیم نیستند با یک تهدید الهی و مؤثرمخاطب ساخته می‌فرماید: به آن ها بگو ای قوم من! شما بر موضع خود باشید و هر چه در توان دارید انجام دهید. درواقع پیامبر (ص) مأمور می شود بگوید اکنون که شما مسیر انسانیت و هدایت را نمی‌پذیرید هر کاری را که دلتان می‌خواهد و در نظرتان جلوه دارد و بر آن توان دارید انجام دهید. من نیز به وظیفه خود عمل می کنم اما به زودی خواهید دانست رهبران الهی ذره ای عقب نشینی نداشتند و کفار را از سازش مایوس می‌کنند.

ایشان در پایان گفت: رسول اکرم به کافران می فهماند که یا تسلیم منطق عقل و خِرد شوید و به ندای وجدان گوش فرا دهید و یا در انتظار دو عذاب دردناک باشید؛ عذابی در دنیا که باعث خواری و رسوایی است و عذابی در آخرت که جاودانه و همیشگی است.

در ادامه این مراسم دختر شهید محرابی دکلمه ای را ارائه نمود و سپس همسر این شهید بزرگوار خاطره ای از ایشان مطرح نمود.

مراسم بزرگداشت این سردار پر افتخار اسلام و همرزمان ایشان با ذکر مصیبت حضرت فاطمه علیهاالسلام­ به پایان رسید.

روابط عمومی مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس علیهاالسلام

­

­

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان