یکشنبه, 01 مهر,1403

­

پنجشنبه, 09 آبان,1398

حضور و سخنرانی فرمانده کل قوا در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش

حضور و سخنرانی فرمانده کل قوا در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش

مراسم مشترک دانش‌آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش، صبح روز چهارشنبه­98/8/8 با حضور و سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظّم کل قوا در دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) برگزار شد.

برش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب­در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش:

- بزرگ‌ترین لطمه‌ای که دشمنان می توانند به یک کشوری بزنند، این است که امنیّت آن کشور را سلب کنند. کاری که امروز شما می بینید در بعضی از کشورهای منطقه‌ی ما دشمنان شروع کرده‌اند، دارند انجام می دهند، امنیّت را از مردمِ آن کشور می گیرند؛ عوامل این خباثت ها هم شناخته‌شده‌اند. در دنیا قدرت های استکباریِ امروز، بیشتر از همه آمریکا، سرویس‌های اطّلاعاتیِ غربی با پشتوانه‌ی پولِ بعضی از کشورهای مرتجع منطقه دارند آشوب به پا می کنند در کشورهای همسایه‌ی ما و نزدیک ما و کشورهای این منطقه؛ امنیّت را از بین می برند؛ این بدترین دشمنی و خطرناک‌ترین کینه‌ورزی علیه یک ملّت است.

-به دلسوزانِ عراق و­لبنان که درگیر مشکلاتند، از همین ‌جا بگویم اولویّتشان علاج ناامنی است؛ مردمشان هم باید بدانند که [هر چند] مطالباتی دارند و مطالبات به‌حق هم هست، امّا این مطالبات فقط در چارچوب ساختارهای قانونی، قابل تأمین است.

-این راه‌پیمایی‌های بازگشتی که این روزها در غزّه انجام می گیرد، یک روزی به بازگشت فلسطینی‌ها به طور واقعی به سرزمین‌شان منتهی خواهد و صاحبان سرزمین به [آن] زمین برخواهند گشت؛­امروز داریم می‌بینیم استکبار با هزینه‌های سنگینی که در منطقه‌ی غرب آسیا ــ منطقه‌ی ما ــ انجام داده است، تا امروز ناکام بوده! این را خودشان دارند می گویند؛ می گویند ما هفت هزار میلیارد دلار اینجا خرج کردیم [اما] هیچ چیز دستمان نیست.

-­آن چیزی هم که در این زمینه مخصوص نیروهای مسلّح و نیروهایی حافظ امنیّت است این است که مراقب فتنه باشند. در قرآن یک جا می فرماید: اَلفِتنَةُ اَشَدُّ مِنَ القَتل،(بقره/191) یک جا می فرمایید: اَلفِتنَةُ اَکبَرُ مِنَ القَتل؛(بقره/217) «اَشَدّ» یعنی سخت‌تر، «اَکبَر» یعنی بزرگ‌تر. کشتار چیز بدی است، نامطلوب است امّا فتنه از آن بدتر است. خب اگر فتنه از قتل بدتر است، پس بایستی نیروهایی که حافظ امنیّت هستند آرایش لازم را، نظم لازم را برای مقابله‌ی با فتنه هم بگیرند.

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان