شنبه, 22 اردیبهشت,1403

­

ﺳﻪشنبه, 19 دی,1402

حماسه ۱۹ دی

حماسه ۱۹ دی

­

🔻قیام 19 دی در قم این گونه آغاز شد که در روزنامه اطلاعات 17 دی 1356، مقاله توهین آمیزی برضد امام خمینی که آن زمان در نجف تشریف داشت - چاپ شد.

🔻با توزیع روزنامه اطلاعات در شهر قم، خبر اهانت به امام و روحانیون به سرعت در محافل علمی و مذهبی حوزه پیچید.

🔺 طلاب حوزه علمیه، این خبر را به اطلاع فضلا و استادان حوزه رساندند و اولین واک.نش نیز از سوی استادان حوزه علمیه که شاگردان، همکاران یا دوستان امام بودند، نشان داده شد.

­🔺تعدادی از فضلا و استادان، شب هیجدهم دی به دعوت سید حسین موسوی تبریزی در منزل آیت الله نوری همدانی نشستی اضطراری، پیرامون مقاله چاپ شده و اهانت به روحانیون و امام تشکیل دادند.

🔻از افراد شرکت کننده در این جلسه حساس، می توان از آیت الله مشکینی، آیت الله نوری همدانی، آیت الله وحید خراسانی، آیت الله جعفر سبحانی، آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله محمد مؤمن، آیت الله محمد محمدی گیلانی، آیت الله محمد یزدی، آیت الله محمدعلی گرامی و چند تن دیگر نام برد.

🔺در قیام نوزدهم دی ماه 1356 شهر قم، مشت های گره کرده روحانیون، طلاب علوم دینی و مردم متدین این شهر در دفاع از ارزش های اسلامی، نتیجه داد و جرقه ای شد بر انبار خشم مردم؛ تا هر آن چه طاغوت زمان بافته بود، در شعله های این آتش بسوزد و با این قیام آگاهانه، مظلومیت شهدا و حرکت انقلابیون، به بار نشست و حرکت ساز شد.

مجله پرسمان، ش108
✍️محمد علی محرمی

📣 برای مطالعه بیشتر مقاله این جا را کلیک کنید.
www.namayenarjes.com

┈••✾•📚📚📚•✾•┈
مرکز پژوهشی نرجس مشهد
https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان