دوشنبه, 02 مهر,1403

­

ﺳﻪشنبه, 04 اردیبهشت,1397

دیدار طلاب و اساتید بسیجی مکتب نرجس(علیها السلام) مشهد با خانواده شهید هریری

20 نفر از اساتید و مسئولین و طلاب بسیجی مکتب نرجس (علیها السلام) مشهد روز یکشنبه 97/02/02 در منزل شهید حسین هریری حضور یافتند و با خانواده این شهید والا مقام دیدار نمودند.

مدیر مکتب نرجس (علیها السلام) ابتدا ضمن بیان روایتی از امام صادق (علیه السلام): « طُوبی لِعَبدٍ جاهَدَ فی اللّهِ نَفسَهُ وَ هَواهُ وَ مَن هَزَم جُندَ هَواهُ ظَفَرَ بِرضا اللّه وَ مَن جاوَزَ عَقلَهُ نَفسُهُ الاَمّارَة بِالسُّوء بِالجَهد وَ الاِستِکانَةِ وَ الخُضُوعِ عَلی سِباطِ خِدمَة اللّهِ تَعالی فَقَد فازَ فَوزاً عَظیماً» خاطرنشان کرد سختی اصلی را مادران شهدا کشیدند و این عزیزان هستند که قدم اصلی را برداشتند.

خانم شایسته خوی از مادر شهید هریری سئوال نمودند: چه کنیم شهیدپرور شویم؟ شهید چه ویژگیهایی داشته؟ چه کردید چنین افتخاری آفریدید؟ توصیه شما به جوانان امروز و مادران فردا چیست؟

مادر شهید هریری در پاسخ از فرزند خود گفت، از کودکی های این شهید عزیز و از احترامی که به پدر و مادر میگذاشت و هرچه میگفتند چشم میگفت، و حتی یکبار بی احترامی یا ناراحتی از او ندیدند. از زیرکی شهید گفت.

شهید حسین هریری طی ۲۷ سال عمر خود ۲۵ مرتبه به کربلا سفر کرد، در سفری که با مادر به کربلا رفته بود گفت از اینجا کفن نمی خرم چون امام حسین (علیه السلام) کفن نداشت.‌‌ مشاور خانواده بود و سعی می کرد همه مشکلات را حل کند. هم کار میکرد و هم درس میخواند و ارشدش را گرفته بود.

مادر شهید افزود: از امام حسین (علیه السلام) ممنونم که فرزندم را قبول کرد. هنگام دلتنگی، فکر کردن به اینکه شهید کجا رفته، چرا رفته، و کجا هست! باعث آرامش و افتخار است.

شهید هریری استخدام شهرداری بود، در مراجعات اداری خود به خانومی که در شهرداری کارهایش را انجام میداد گفت اگر میشود کارم را کمی زودتر انجام بدهید عجله دارم، آن خانم برخورد بدی کرد، حسین که خیلی کم عصبانی میشد، به آن خانم گفت: دارم به سوریه می روم اگر زنده ماندم و حضرت زینب (علیها السلام) را زیارت کردم دعایت میکنم، اگر هم شهید شدم شفاعتت میکنم. در روز اربعین حسینی که مراسم تشییع شهید بود آن خانم هم آمده بود و می گفت: حسین جان! قولی که به من دادی یادت نرود!

مادر شهید هریری در پایان صحبتهای خود تأکید کرد از شما دختران گرامی، مادران آینده، جوانها، دختران و پسرها درخواست دارم خانم ها حجاب خود را رعایت کنند و مردها با غیرت باشند و انشاءالله نگذارند خون شهیدان ما پایمال شود.

در پایان شایان ذکر است دیدارهای طلاب مکتب نرجس (علیها السلام) با خانواده های شهدا در آینده نیز به همت پایگاه بسیج این مدرسه ادامه خواهد داشت.

­­­­­­ روابط عمومی مکتب نرجس (علیها السلام)

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان