یکشنبه, 01 مهر,1403

­

چهارشنبه, 10 دی,1399

راهپیمایی مجازی در بزرگداشت حماسه ۹ دی توسط موسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس سلام الله علیها

راهپیمایی مجازی در بزرگداشت حماسه ۹ دی توسط موسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس سلام الله علیها

مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس علیها السلام به یاد بود حماسه 9 دی راهپیمایی مجازی برگزار نمود.

در این برنامه حجه الاسلام بابایی سخنانی را پیرامون حوادث سال 88 و وظایف کنونی ما بالاخص در آستانه انتخابات عنوان نمود که بدین شرح است:
سال ۸۸ سالی بود که در بازه زمانی هشت ماهه یکی از بزرگترین برگ های برنده جمهوری اسلامی به شکل ناجوانمردانه ای سوخت. در این انتخابات با توجه به اینکه دور دوم احمدی نژاد بود جبهه اصلاحات با تمام قوا وارد کار شد. گزینه آقای میر حسین به عنوان گزینه نهایی (با سابقه نخست وزیری زمان امام) مطرح شد.
8 سال با تفکری که داشت نخست وزیر بود بعد از نخست وزیری به مدت ۲۰ سال به محاق رفت تا اینکه سال ۸۸ وارد صحنه شد. با توجه به فضای پر از االتهاب آن زمان احتمال شرکت بالای مردم پای صندوق‌های رای می‌رفت احتمال ناآرامی ها هم همینطور. ۴۰ میلیون نفر در انتخابات شرکت کردند. همه صحبت ها از زمانی آغاز شد که آقای میرحسین بحث تقلب در انتخابات را کلید زدند. کمیته صیانت از آرا برای اولین بار در تاریخ این کشور به وجود آمد.
کمتر موضوعی داریم که در بیانات رهبری اینقدر پیگیری داشته باشند و هر سال بحث مربوط به فتنه را مطرح می‌کردند. کتاب فتنه تغلب را مطالعه کنید. انتخابات برگزار شد ولی هنوز شمارش آرا تمام نشده بود، آقای میرحسین اعلام کرد رئیس جمهور شدم که این هم سابقه نداشت... همان زمان تقلب کلید واژه شد. مقام معظم رهبری گفتند قانون راهکار برای تقلب دارد و کسانی که تقلب می دانند باید از راه قانونی مطرح کنند، اما آنها نیامدند. ۲۵ خرداد سال ۸۸ راهپیمایی سکوت را آقای میرحسین موسوی برگزار کرد که حدود میلیون نفر آمدند در میدان اما آن افرادی که آمدند واقعاً پذیرفته بودند که تقلب شده است ولی پس ازمدتی آنها متوجه شدند که مشکل این افراد نظام است لذا کم کم فاصله گرفتند.
این فتنه 8 ماه کشور را به محاق برد. اول از همه خسارت‌های جانی که خیلی از کشته‌ها انسانهای مظلوم بودن مثل بسیجیان و البته کسانی که طرف مقابل بودند و تصور نمی کردند که موسوی دروغ می‌گوید!

ماجرای مربوط به سال ۸۸ اولین آسیبی که زد کشته شدگان بود. برای نمونه یکی جریان خانم ندا آقا سلطان. چه کسی در کوچه‌ او را زد؟! چه کسی فیلم گرفت؟! و چه کسانی منتشر کردند؟! همه جای سوال دارد. در حالی که دست اجانب در این قضیه هویداست.
فتنه و فتنه گری در آن ایام فضا را غبار آلود کرده بود و تبلیغات جهانی کمک می‌کرد.در پلتفرم توییتر می خواستند تعمیرات ایجاد کند اما خانم کلینتون نگذاشت تا بتوانند در مورد ایران از آن سوء استفاده کنند. در فتنه ۸۸ حدود۳۰۰ هزار میلیارد ضرر زده شد که دشمن را امیدوار کرد به این جریان. دشمنان ناامید شده بودند با توجه به جریانهای پیشرفت ایران در زمینه های گوناگون.
پس از آن تحریم‌های شکننده آغاز شد که البته از داخل حمایت می شد . در هشت ماه پر از غبار چه کسانی باعث شدند مردم بیایند در صحنه؟! فقط و فقط مقام معظم رهبری فتنه را جمع کرد. بعضی از علما هم مواضعی داشتم اما حوزه علمیه آن طور که باید پای کار نبود. فتنه را فقط مقام معظم رهبری خواباند. اصل نظام را هدف قرار داده بودند. جریان مربوط به خواص ما در آن زمان نتوانستند کار خود را انجام دهند، البته که تعداد قلیلی پای کار آمدند و آبرو گذاشتند و اذیت هم شدند.
خواص اگر عمل به هنگام نداشته باشند اتفاقی که می افتد جلو رفتن فتنه است.
مهمترین زمان و مکان برای تبلیغ و روشنگری زمان فتنه است.
به بیان مقام معظم رهبری روح حسین بن علی علیه السلام به داد ملت ایران رسید. توهین افراد به نمادهای حسینی باعث به جوش آمدن خون مردم شد. ۹ دی سازمان تبلیغات اعلام کرد که مردم بیایند و با این که وسط هفته بود جمعیت آنچنان که باید استقبال کردند.
حکومت ما مثل حکومت امیرالمومنین است، مقتدرانه ی مظلومانه.
خیلی از کسانی که به موسوی رای داده بودند در این تظاهرات شرکت کردند.
اولین وظیفه ما امروز این است که بدانیم کسی که در این نظام حتی چند نفر را تحت تاثیر قرار می دهد می شود خواص جامعه، خواص اگر در زمان خود نیامدند وسط معرکه، حسین بن علی به مسلخ خواهد رفت. مثل شریح قاضی که باعث شد این اتفاق برای امام حسین (ع) بیفتد.
در ماجرای زمان و مکانی که در آن هستیم باید لوازم خاص بودن را مراعات کنیم، اهل مطالعه باشیم، تفکر افراد را مطالعه کنیم و پیشینه آنها را بدانیم. باید بیاییم وسط صحنه و سه کار را انجام دهیم. اول بفهمیم که امروز انقلاب ما به چه نیاز دارد دوم به دور و بری های خود ابلاغ کنیم و در نهایت آن را اجرا کنیم.

چقدر با منظومه فکری رهبری آشنایی داریم؟
کتاب ها را تورق کنیم. نگاه عالی انقلابی حضرت آقا را دقت کنیم. انقلابی می تواند هم اصولگرا و هم اصلاح‌طلب باشد.
برای برون رفت از شرایط کنونی نیازمند #دولت_جوان_مومن_انقلابی هستیم.
کلیدواژه آقا جوان، مومن و انقلابی را به خاطر بسپاریم این که دولت باید جوان باشد، جوان برای هر کاری به حساب خودش دیده می‌شود. حضرت آقا فرمودند اگر حاج قاسم به شهادت نمی‌رسید ده سال دیگر هم او را در همین کار نگهمیداشتم. جوانی به سن و سال نیست. رئیس موفق قوه قضائیه آقای رئیسی الان جوان است. باید مومن به اسلام، به قرآن و به ولایت باشند.
بعضی از دوستان انقلابی ما گزینه های متعددی را مطرح می کنند که یکی از مسائلی که در آنها وجود ندارد جایگاه مقابل رهبری در ذهن کاندیداها است! انقلاب پدیده ای نبود که در سال ۵۷ تمام شده باشد.
جنگ ما جنگ دنیای استکبار و استضعاف است و تا زمانی که استکبار وجود دارد این جنگ هم ادامه دارد.
اگر با دنیا سر آشتی داشته باشیم نهایت مثل بن سلمان گاو شیرده می شویم.
اگر تعدادی از خواص دست در دست هم، به نفع انقلاب متحد شوند، کسی نمی تواند جلوی آنها را بگیرد. نگاه انقلابی را تبلیغ کنیم که تنها راه نجات جامعه امروز و فردای ماست. تفکر مقابل انقلابی را هم بشناسیم که ۳۲ سال این تفکر سر کار بوده است.
اگر در بحث عدالت عقب افتادیم علت این است که نگاه انقلابی در ذهن برخی حضرات وجود ندارد. برای تغییر هم چاره‌ای نداریم جز اینکه برویم به سمت #دولت_جوان_مومن_انقلابی.
تک تک ما موظف هستیم و خدا هم برکت می‌دهد به این کار. در قرآن داریم:"و جاء من اقصی المدینه رجل" ببینید"مردی از دورترین نقطه شهر آمد" و قرآن نام او را تا قیامت باقی گذاشت!
این نظام و انقلاب متصل خواهد شد به ظهور منجی بشریت و به تعبیر بسیاری از بزرگان کسانی می‌توانند پشت سر امام زمان عجل الله باشند که امروز پشت سر ولی فقیه باشند هرکس فاصله گرفت از امام هم فاصله خواهد گرفت.
گفتنی است حجه الاسلام بابایی بحث را با یاد شهدا و امام راحل به پایان رساند.

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان