یکشنبه, 01 مهر,1403

­

پنجشنبه, 15 شهریور,1403

زیارت و ارتباط آن با عالم قدس

زیارت و ارتباط آن با عالم قدس

­

🔸زیارت، ارتباطي روحاني، معنوي و قدسي با وجودي مقدس، الھي و معنوي، و پاسخي به نداي دروني قدسیت خواھي انسان، و ارتباطي با نفوس كامله و نیرومند است كه بر اثر ارتباط دائمي به مبدأ نور و عظمت، در نهایت احاطه و استیلاي بر امور عالم ماده اند و مأذون از جانب خدایند كه فریادھای ملكیان را بشنوند و آنها را به فضاي قدسیت و نور و عظمت، وارد كنند و از آلامشان بكاھند و خواسته ھایشان را برآورند.

🔸در زیارت، درھاي حقیقت گشوده و زائر، به عالم قدس، متصل می شود و انوار حقیقت، بر او تجلي مي كند. این مقوله مھم را با تبیین زیارت امام رضا(ع) مي توان فهمید.

🔸امام رضا(ع) سراج الھي و نور و خورشیدي فروزنده است كه بر اثر اتصال دائمي به عالم قدس، وجودش تجلی قدسیت خداوند است. در زیارت آن امام بزرگ، دروازه ھاي ملكوت به روي زائر گشوده و بهره های بي شماري نصیب زائر می شود.

🔸 ھمچون ورود به عالم حقیقت و باز شدن دریچه ھاي عالم معنا، بخشش گناھان، تقرب به خدا، ورود به بھشت رحمت الھي، درك شفاعت اھل بیت(ع)، درك فضیلت ھزاران حج و عمره، اجر شهیدان، برآورده شدن حاجات، وقوف بر مقامات عالی امامان.­

🔸البته این بهره ھا حاصل نمي شود، مگر با تخلیه باطن از ناپاكي ھا، و آراستن آن به اندیشه ھاي پاك و معرفت امام و برخورداري از طهارت ظاھر و باطن و رعایت آداب حضور در محضر نوراني آن امام.

📙 دو فصلنامه معارف رضوي و رسانه، ش٣، ص۹۴
📣 مطالعه بیشتر مقاله👇👇
www.namayenarjes.com

•✾•📚📚•✾•
مرکز پژوهشی نرجس مشهد
https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان