یکشنبه, 01 مهر,1403

­

دوشنبه, 21 دی,1394

سخنرانی آقای نژاد اکبر با موضوع فضای مجازی

ما سه نوع جنگ داریم: جنگ سخت، جنگ نیمه سخت و جنگ نرم.

ایشان در ابتدا به بررسی وضعیت فرهنگی جامعه و آمادگی آن برای ظهور پرداخته و گفت: ‌ما در نزدیکی ظهور هستیم ولی در شرایط ظهور نیستیم، ظهور حضرت در تمدن اسلامی اتفاق می افتد. الان بیشتر نگران تربیت فرزندانمان هستیم تا امیدوار، سبک زندگی اسلامی باید حاکم شود چقدر تا آن فاصله داریم؟

وی در ادامه افزود: سوال حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری از رهبر این بود که ‌چرا همیشه شما چفیه می اندازید؟ ‌جواب آقا این بود که شما اگر بدانید دشمن چه خوابهایی برای ما دیده مردم از حالت رزم برای لحظه‌ای خارج نمی شوند. مقام معظم رهبری می فرمایند:‌ امروز روزی است که امت اسلامی باید بیش از همه هوشیار باشند و حیله های دشمن را بشناسد و با آن مقابله کنند. در جنگ نرم هدف اعتقادات مردم است. پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) می فرمایند:‌ به‌راستی از امتم از سه چیز بیم دارم:‌ درآمدهای حرام، شهوت پنهان و ربا. در ایجاد سبک زندگی اسلامی نقش خانم ها بسیار بیشتر از آقایان است .  

سپس ایشان به موضوع جنگ نرم اشاره کرده و عنوان داشت: ما سه نوع جنگ داریم: جنگ سخت، جنگ نیمه سخت و جنگ نرم. جنگ نرم مثل استحاله است و نفوذش کاملا نامحسوس است. جامعه اسلامی در حالت جنگ نرم به وجود نمی آید. چطور حجاب را کنار گذاشتند؟ جنگ نرم قلب و ذهن را تصرف می کند. کدامیک از زوج های ما حاضرند ازدواج های ساده داشته باشند. آمار اسراف ما از همه بیشتر است. ضایعات نان ما می‌توانست نان تمام کشورهای عربی را تامین کند. زباله‌ها در کلان شهرها 65 تا 70 درصدش مواد غذایی است. در ژاپن با دو عدد چوب غذا می خورند و ظرف غذایشان یک پیاله است چون می‌خواهند از بحران خارج شوند. تعریف اقتصاد مقاومتی این است که در شرایط تحریم توسعه داشته باشیم.

آقای نژاد اکبر سپس بیان داشت: ارتباطات به دو دسته سنتی و جدید تقسیم می شود. ما نمی‌توانیم ارتباطات را قطع کنیم باید انتخاب و گزینش کنیم. در کتابی آمده است سایبر به معنای عالمی بین خواب و بیداری است و فضای سایبری به معنی عالم گیج بودن است. در وضعیت فعلی تمام حریم های خصوصی تبدیل به تلفن همراه شده است و90 درصد افراد جامعه تلفن همراه دارند. جالب است که کمترین ملاحظه ای برای تلفن خود نداریم، ما سیستم عامل نداریم در نتیجه امکان هر سوء‌ استفاده هست. اگر تلفن همراه من به هر طریقی به اینترنت وصل شود تمام قسمتهای آن فعال می شود. دفتر تلفن، عکس، صوت و ... بک آپ گرفته می شود. در چیزهای به نام حافظه، موردی بعنوان پاک کردن وجود ندارد. هر عکسی گرفتید ثبت می شود و پاک نمی شود. خطرناکتر آن است که از لحظه ای که به شبکه های اینترنت وصل می شوید، دوربین آن فعال می‌شود و رو به ماست و فیلم ما می افتد. با موبایل اگر به اینترنت وصل شوید فرض کنید که خانه‌تان دیوار ندارد. یادمان باشد در فضای مجازی، جامعه‌ی هدف، بچه های حزب الهی و خانم های محجبه هستند، زیرا با یک تهدید فرد تمام زندگیش به هم می ریزد.


وی در پایان به آثار و راهکار های مقابله با فضاهای مجازی پرداخت و گفت: تهدیدهای فضای مجازی، ‌اجتماعی و رسانه‌ای می باشد. رواج تجرد، کاهش روحیه مسئولیت پذیری، تضعیف فرهنگ، تضعیف اعتقادات، رواج سطحی نگری، گسترش اباحه گری، به خطر افتادن حقوق مادی و معنوی، افسردگی و انزوا و گسترش فرهنگ غربی، اضلال شخصیت، انحرافات اخلاقی (جنسی)، شکاف نسل ها، اعتیاد مجازی، ورود به حریم شخصی افراد، بحران هویت و... از آثار اعتیاد به فضاهای مجازی است و از راهکارهای مقابله با آن افزایش معنویت و اعتقادات، دشمن شناسی، تعقل در کلام رهبری، شناخت ابزار جنگ نرم و آموزش متخصصین جنگ نرم می باشد. همچنین به فرموده رهبر معظم انقلاب ‌جامعه اسلامی توسط فرهنگ قرآنی و اهل بیت(علیهم السلام) ایجاد می شود لذا وجود حافظ قرآن در هر خانه ای به این قضیه کمک می کند و این کار سختی نیست چرا که در مجله دانشمند جلد6 آمده است ‌اگر یک انسان با ضریب هوشی معمولی عمر متوسط داشته باشد می‌تواند 3 میلیون جلد کتاب حفظ کند که هر جلدش به لحاظ حجم معادل قرآن کریم است.

(93/06/29


نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان