یکشنبه, 01 مهر,1403

­

پنجشنبه, 21 اردیبهشت,1396

سخنرانی بانوی مجتهده خانم صفاتی در دومین روز جشن میلاد امام زمان (عجل ا... تعالی فرجه الشریف) مکتب نرجس (علیهاالسلام) مشهد

سخنرانی بانوی مجتهده خانم صفاتی در دومین روز جشن میلاد امام زمان (عجل ا... تعالی فرجه الشریف) مکتب نرجس (علیهاالسلام) مشهد

بانوی مجتهده خانم صفاتی روز پنجشنبه 96/02/21 در دومین روز از جشن های نیمه شعبان مکتب نرجس (علیهاالسلام) به سخنرانی با موضوع "ویژگی های حکومت و تمدن نورانی" پرداخت.

بانوی مجتهده خانم صفاتی روز پنجشنبه 96/02/21 در دومین روز از جشن های نیمه شعبان مکتب نرجس (علیهاالسلام) به سخنرانی با موضوع "ویژگی های حکومت و تمدن نورانی" پرداخت.

ایشان ابتدا از تمدن نورانی در حکومت موعود جهانی سخن گفت و ضمن مقایسه­ی بین تمدن نورانی و تمدن ظلمانی بیان داشت: اساساً وقتی نور نمی ­آید دیگر ظلمت تعریف و جایگاهی ندارد. ظلمت نیستی است و در مقابل آن هستی و وجود است. در تقابل حق و باطل این حق است که وقتی می­ آید باطل خودبخود محو می­ شود. و لذا فرمودند: «جاءالحق و زهق الباطل انّ الباطل کان زهوقا»

خانم صفاتی تصریح کرد هرکس که در خط ولایت و انتظار قدم بردارد باید ویژگی­ های آن را شناخته و آنها را بدست آورد تا لایق عضویت در آن جامعه جهانی و الهی باشد.

ایشان سپس ویژگی­های آن تمدن نورانی را این چنین بر شمرد: اول؛ تشکیل یک امت واحد. دوم؛ قوانین حاکم همان احکام اسلام است. سومین خصوصیت آن تمدن نورانی این است که حاکم جهانی خلیفه الله و امام زمان ( عجل الله تعالی فرجه الشریف) است. چهارم؛ امتیازات و تبعیض برداشته می­ شود. پنجمین ویژگی در جامعه جهانی اسلام و گسترش تمدن نورانی، افراط و تفریط در مصرف و خوش گذرانی­های نامشروع برچیده می­شود. ششم؛ امنیت در تمام جهان برقرار می­ شود. هفتم؛ بهبود و رفع تمام مشکلات اقتصادی. نهمین خصوصیت گسترش توحید و یگانه ­پرستی در تمام جهان ­و دهم جهانی شدن قسط و عدل است.

این بانوی مجتهده در ادامه سخنان خود به توضیح ویژگی های پیروان خط ولایت پرداخت: از ویژگی­ های معتقدین به ولایت و انتظار حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) "انتظار آمدن منجی عالم بشریت" است که سبب امیدواری نسبت به آینده و عهد و صفای خویش در عصر ظهور امام می­گردد؛ لذا برای رسیدن به آن زمان لحظه ­ای از تلاش و تکاپو نمی­ ایستند و زمینه و بستر حاکمیت خدا را در جامعه فراهم می­سازند.

وی در این رابطه سخن علی (علیه السلام) در خطبه 150 نهج البلاغه را بیان داشت: « لَيُشْحَذَنَّ فِيهَا قَوْمٌ شَحْذَ الْقَيْنِ النَّصْلَ تُجْلَى بِالتَّنْزِيلِ أَبْصَارُهُمْ وَ يُرْمَى بِالتَّفْسِيرِ فِي مَسَامِعِهِمْ وَ يُغْبَقُونَ كَأْسَ الْحِكْمَةِ بَعْدَ الصَّبُوحِ» به برکت آن امام گروهی از مردم برای دفاع از دین و درهم کوبیدن فتنه­ ها آماده می­ شوند چنان که شمشیر و تیر به دست آهنگر تیز می ­گردد، چشم آن­ها به واسطه­ ی قرآن روشن است. تفسیر و معانی قرآن در گوششان گفته می ­شود و شب و روز از جام حکمت و علوم الهی سیراب می­شوند.

خانم صفاتی ضمن اشاره به اهمیت شب نیمه شعبان تأکید کرد یکی از برنامه­ های مهم رسالت انبیاء خصوصاً رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلّم)، سوق دادن به سوی امت واحده و دولت عدل جهانی است که با ظهور حضرت چنین جامعه ای محقق می ­شود و جهان تحت یک حکومت واحد اداره خواهد شد و این همان وعده الهی است. « هُوَ الَّذي أَرسَلَ رَسولَهُ بِالهُدى وَدينِ الحَقِّ لِيُظهِرَهُ عَلَى الدّينِ كُلِّهِ وَلَو كَرِهَ المُشرِكونَ » (سوره توبه / 33) او خدایی است که پیامبر خود را به هدایت و دین حق فرستاد تا این که دین حق را به هر دین دیگر غالب کند. مفاد آیه این است که دین حق پیش می­رود تا خدا آن را به نهایت کمال برساند و بر همه ادیان غالب گرداند.

ایشان سپس به آیه 32 سوره توبه رهنمون شد «يُريدُونَ أَنْ يُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ يَأْبَي اللَّهُ إِلاَّ أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ» وعده الهی است که تلاش­های کفار که می­ خواهند با دهان­های خود نور خدا را خاموش کنند نقش برآب و بی­ نتیجه خواهد شد و خدا نورش را تمام و کامل می­ گرداند. و بیان داشت: در روایات معتبر شیعه و سنی، این وعده الهی به صراحت داده شده است. و در روایتی دیگر به نوعی به امتداد بسیار طولانی زمان قبل از ظهور اشاره دارد به این مضمون که اگر از دنیا به اندازه یک روز باقی بماند خداوند آن را طولانی می­نماید تا امام موعود ظهور نماید و عالم را پر از قسط و عدل نماید. چنانکه پر از ظلم و جور شده است.

این استاد برجسته افزود: در دعای عهدی که هر روز می­خوانیم آرزوی این حکومت را داریم. جنگ­هایی که الان رخ می­دهد برای این است که وحدت را به هم بریزند. آمریکایی­ ها به همین دلیل سعی دارند که وحدت عمل را در همه­ ی کشورهای جهان به وجود بیاورند؛ سازمان ­های بین­ المللی تحت عنوان سندهای بین ­المللی در آموزش، سیاست و اقتصاد معتقدند که ما باید حکومت واحد را اداره کنیم مانند 2030 که باید همه­ ی کشورها متحد شوند چون می­ خواهند حکومت کل کشورها را داشته باشند و می­خواهند سبک زندگی ما را تغییر دهند.

ایشان ویژگی دیگر آن دوران نورانی را "حاکم شدن قوانین و احکام اسلام" دانست و گفت: قوانین حاکم بر این نظام و اجتماع قوانین اسلام است که به وسیله­ ی وحی اعلام شده و احدی نمی ­تواند چیزی بر آن بیفزاید یا چیزی را از آن کم کند. حلال و حرام حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) تا قیامت پابرجاست و ما باید عامل به اسلام باشیم. از خانم­ها 50 نفر زیر خیمه این حکومت هستند. باید همگان به خصوص هیأت حاکمه در این خط مستقیم با احساس مسئولیت و تعهد قدم بردارند. هوس و سلیقه­ های شخصی یا گروهی خود را کنار بگذارند و به راست و چپ منحرف نشوند چنانکه در حدیث­ پیامبر ( صلی الله علیه و آله و سلم) آمده است: « بنده­ای مؤمن نخواهد بود تا هوا و خواست او تابع آنچه من آورده­ام باشد و از آن مایل نشود».

وی خاطر نشان کرد رئیس قوه مجریه باید برای رفع سختی­ ها و مشکلات مردم تلاش کند. خوف از خدا در ارتباط با زمامداری و اداره­ ی اجتماع و حقوق مردم مخصوصاً محرومان و مستضعفان و طبقات به ظاهر پائین اجتماع در زندگی رسول خدا ( صلی الله علیه و آله و سلم) و علماء وجود دارد. با وجود انجام وظایف باز به شدت از این مسئولیت زمامداری به شدت نگران بوده و می­گریستند و نشان دادند که پذیرفتن این مقام به عنوان یک وظیفه و تکلیف است وگرنه انگیزه ­ای برای قبول آن نداشتند.

حضرت علی (علیه السلام) نیز می­فرمایند: حکومت بر شما از عطسه یک بز برای من بی­ ارزش­تر است و در جای دیگر آن را بی ­ارزش­تر از لنگه کفش پاره می­داند.

این عالمه مجتهده در بیان ویژگی سوم حکومت و تمدن نورانی تصریح کرد: حاکم و رهبر و پیشوای کل نظام موعود جهانی مثل عصر پیامبر که حاکم رسول خدا ( صلی الله علیه و آله و سلم) و در عصر امیرالمؤمنین (علیه السلام) و نظام کوفه، علی (علیه السلام) حاکم است. که از گناه و خطا و عمل به هوای نفسانی معصومند.

همه دشمنان سعی دارند بحث ولایت فقیه را کوچک یا در جاهایی همراه با دیکتاتوری نشان دهند. اینها کسانی هستند که احساس می­کنند منافعشان به خطر افتاده است. ولی مردم می­دانند که باید پشت سر ولی فقیه حرکت کنند.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و اهمیّت این نکته که کاندیدای آن باید بداند که مردم مسلمان از او عدالت می­خواهند، افزود: در ویژگی چهارم چنین حکومتی، امتیازات نژادی و طبقه­ای و القاب و عناوین ظاهری در جامعه اسلامی که جامعه موعود جهانی و همگانی است ملغی و بی اعتبار است. همه در برابر قانون با هم برابرند؛ عالم با جاهل، عادل و فاسق، والی و رئیس و صاحب هر منصب سیاسی با سایر افراد مساوی هستند، در قتل، سرقت، فحشاء و قوانین دیگر هرکسی باشد حکم هرگز تغییر و تفاوت نخواهد داشت.

خانم صفاتی در ادامه سخنان خود گفت: ویژگی پنجم حکومت و تمدن نورانی در جامعه جهانی اسلام مطرود بودن تجمل­گرائی و افراط در مصرف و خوش­گذرانی و تکلف در پذیرائی­ها، میهمانی­ ها و مراسم دیگر اشرافی­گری است. رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) نیز می فرمایند: « نحن معاشر الانبیاء و الاولیاء براء من التکلف »؛ ما گروه پیامبران و اولیاء از تکلف بیزاریم.

ایشان ویژگی ششم این حکومت را "ایجاد امنیت و صلح عمومی" معرفی نمود و افزود: امنیت و صلح واقعی و آرامش از ویژگی­های دولت امام زمان (ارواحنا لتراب مقدمه الفدا) است؛ خوف­ها برطرف می­شود، جان و مال و آبروی اشخاص در امان است و در سراسر جهان امنیت حاکم می­شود.

این بانوی فرهیخته سپس بیان داشت: ویژگی هفتم شکوفائی وضع اقتصادی است. که بهبود کامل یافته و نعمت­ها فراوان می­شود و آب­ها مهار و زمین­ها آباد و حاصلخیز ­و­ معادن ظاهر می­شود تا جائی که فقیری که از بیت­المال چیزی دریافت کند باقی نماند و کسی برای دریافت کمک به خزانه عمومی مراجعه ننماید.

وی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: باید به دنیا نشان دهیم که ما حکومت دموکراتیک داریم و مردم آزادانه پای صندوق­های رأی می ­آیند و آزادانه رأی خود را به صندوق می­ اندازد بدون اینکه مشکلی پیش بیاید. و انشاءا... در روز انتخابات خداوند بهترین انتخاب را به ذهن و قلب مردم خطور کند.

روابط عمومی مکتب نرجس (علیهاالسلام)

­

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان