یکشنبه, 01 مهر,1403

­

دوشنبه, 21 دی,1394

سخنرانی حجه الاسلام و المسلمین دکتر نوروزی

در حال حاضر ایمان، رهبری و وحدت است که همچنان اسلام و ولایت فقیه و انقلاب را حفظ کرده اند.

سخنرانی حجه الاسلام و المسلمین دکتر نوروزی در مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس )علیهاالسلام(
حجه الاسلام و المسلمین دکتر حسن نوروزی (مدیر مدرسه علمیه امام خمینی مشهد) روز شنبه 93/11/18 در جمع طلاب، اساتید و کادر اداری مدرسه علمیه نرجس(علیها السلام) حضور یافته و به ایراد سخنرانی با موضوع "امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی" پرداخت.

ایشان در ابتدا پیرامون چگونگی به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی بیان داشت: یکی از مسائل پیروزی انقلاب، اعتقاد و مذهب است؛ آن نوع اعتقادی که درون ملت جای گرفته بود نمی‌توانست تحقیر، تسمیه، تحکیم و ... را بپذیرد. اعتیاد و افتضاحی که ما در مشروبهای الکی داشتیم و مردم نمی‌توانستند اینها را قبول کنند. امام یک شخصیت تأثیرگذار، عالم، فقیه، متکلم و شجاع و رشید بود، شاگردان بسیاری از افراد برجسته و متفکر را تربیت کرده بود. کتابهای آداب الصلوة، چهل حدیث، فقه و ... امام شخصیتشان را نشان می‌داد. امام مقاومت کردند و شاگرد تربیت کردند و این بود که افکار ایشان انتقال یافت که با افکارهایی مثل اسلام دین گریه است و باید منتظر بود که امام زمان (عج) بیاید ایستادند و گفتند: اسلام دین قانون است- در شرایطی که مردم می‌گفتند شاه پشتش به امام رضا (ع) گرم است، امام فرمودند: همه مشکلات ما از شاه است و او باید برود. امام خمینی(ره) اوج عرفان و سیاست را در کنار هم دارا بود. در آداب الصلوه غوغاست، در وصیت‌نامه شان در بحث ولایت فقیه همه مطالب زیباست.


مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) در ادامه گفت: یکی از ستونهای انقلاب پس از "ایمان"، "امام" است و این دو با "وحدت" که یک ضلع دیگر است مثلثی را ایجاد کردند. بین "ایمان، امام و وحدت" ارتباط بر‌قرار است و اینها همه یکدیگر را بیشتر تقویت کردند و این پایه ها با هم انقلاب را ایجاد کرد.


وی افزود: امام برنامه داشت، برنامه هایی که ما در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می‌بینیم. نوع بیداری اسلام و تحرک اسلامی در تمام کشورها رو به افزایش است اما دشمن داعش را طراحی کرد تا مسلمانها را به جنگ هم بیندازند و از جنگ اسلام با یهود بکاهند. در حال حاضر ایمان، رهبری و وحدت است که همچنان اسلام و ولایت فقیه و انقلاب را حفظ کرده اند.


دکتر نوروزی در پایان به سؤالات طلاب در این زمینه پاسخ گفت و یادآور شد: مهمترین وظیفه کنونی طلاب خوب درس خواندن و خوب دفاع کردن است. درس بخوانید، دین را بیاموزید و منتقل کنید. باید دین را به جهان تبیین کرده و کاربردی کنید.

 

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان