یکشنبه, 01 مهر,1403

­

چهارشنبه, 19 آذر,1393

سخنرانی خانم الله دادی به مناسبت سالگرد ارتحال استاد طاهایی

سخنرانی خانم الله دادی به مناسبت سالگرد ارتحال استاد طاهایی
محرمیت بر دو نوع محرمیت ظاهری (که از طریق شیر، ژن و خون منتقل می شود) و محرمیت از نوع معنا است؛ خانم طاهایی کوثر بودند چون با اهل بیت عصمت و طهارت محرم شدند و این محرمیت از نوع «إنّما المؤمنون إخوة» است.

سخنرانی خانم الله دادی به مناسبت سالگرد ارتحال استاد طاهایی در مورخه 93/9/19

ایشان در ابتدا حلقه هایی که موجب رهنمونی به بهشت می شوند را اینچنین برشمرد: حلقه اول "معرفت" است که درجه اعلی آن این است که حضور و نگاه امام و آگاهی او نسبت به خود را در تمامی لحظات زندگی درک کنی. حلقه دوم "محبت" است و شامل محبت قلبی، کلامی و عملی (نهایت آن) می شود، محبت اهل بیت (علیهم السلام) برد بسیار وسیعی دارد طوری که حتی یک عرض ادب و سلام غیرمسلمان را هم پاسخ می دهند. حلقه سوم "اطاعت و ولایت" است؛ ولایت در ابتدا ذات اقدس الهی و بعد از آن انبیا و اولیا هستند از امام علی (علیه السلام) تا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) که حضرت دارای دو غیبت صغری (که 4 نائب بودند) و غیبت کبری که در این زمان ولایت فقیه را شامل می شود.

خانم الله دادی ضمن اشاره به آیه 9 سوره زمر « أَمَّنْ هُوَ قانِتٌ آناءَ اللَّیْلِ ساجِداً وَ قائِماً یَحْذَرُ الْآخِرَةَ وَ یَرْجُوا رَحْمَةَ رَبِّهِ قُلْ هَلْ یَسْتَوِی الَّذینَ یَعْلَمُونَ وَ الَّذینَ لا یَعْلَمُونَ إِنَّما یَتَذَکَّرُ أُولُوا الْأَلْبابِ» گفت: همیشه باید اول تهذیب باشد بعد تعلیم؛ ابتدا خوف باشد بعد رحمت.

ایشان سپس علت رسیدن استاد طاهایی به این مقام را "محرم شدن" دانست و بیان داشت: محرمیت بر دو نوع محرمیت ظاهری (که از طریق شیر، ژن و خون منتقل می شود) و محرمیت از نوع معنا است؛ خانم طاهایی کوثر بودند چون با اهل بیت عصمت و طهارت محرم شدند و این محرمیت از نوع «إنّما المؤمنون إخوة» است.

ایشان در ادامه ضمن اشاره به این کلام استاد طاهایی که می فرمود: «گر تو خواهی حرّی و آزادگی/ بندگی کن بندگی کن بندگی» افزود: ما باید بتوانیم از محرمیت به رزق جامع (که راه اصلی است) برسیم. برای دستیابی به رزق جامع باید از ثقل اصغر که اهل بیت (علیهم السلام) هستند و ثقل اکبر که همان قرآن است کمک بگیریم.


نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان