یکشنبه, 01 مهر,1403

­

شنبه, 27 خرداد,1396

سخنرانی خانم دکتر خزعلی در مکتب نرجس (علیهاالسلام) مشهد

سخنرانی خانم دکتر خزعلی در مکتب نرجس (علیهاالسلام) مشهد

سخنرانی خانم دکتر خزعلی پیرامون ابطال سند 2030 و تصاویری از طورمارهای اعتراض آمیز نسبت به اجرای این سند

بررسی لغو سند 2030 توسط خانم دکتر خزعلی در مکتب نرجس (علیهاالسلام) مشهد

خانم دکتر­کبری خزعلی (ریاست شورای فرهنگی اجتماعی زنان) روز شنبه 96/03/27 در جمع طلاب، اساتید، مبلغین، کادر اداری و عموم بانوان در مکتب نرجس(علیهاالسلام) حضور یافته و به ایراد سخنرانی با موضوع "بررسی لغو سند 2030" پرداخت.

ایشان ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امیرالمؤمنین (علیه السلام) گفت: آمده ایم تا بررسی کنیم که چه گذشت از بعثتی که به شکوفایی اندوخته های فطری بشر منجر شد و دین وحی بنیان وزندگی ای دانش محور برای رشد و کمال بشر به بشریت اهدا شد واکمال همه ادیان بود و اتمام نعمت خاص خدا بر بشریت را در غدیر به اتمام رساند. اما گلی که بر بازوان پیامبر شکفت در سقیفه غفلت و جهالت و خیانت خانه نشین گردید و در عاشورا پرپر شد. چه گذشت براسلام که مسلمین 25 سال خار در چشم و استخوان در گلوی امیرالمؤمنین (علیه السلام) را تحمل کردند و سکوت کردند. این سالها برای این که اصل اسلام باید حفظ بشود همکاری هایی می شد با شرایط زمانه تا زمانی که امکان بروز و ظهور امامت فراهم بشود، آن چیزی که ما امروز منتظر آن لحظه هستیم تا جامعه علوی برپا شود و داریم تلاش می کنیم برای آماده سازی ظهور، آن روزها را الگو قرار دادیم برای امروز بشر که حضرت وقتی در اوج فشار خار در چشم و استخوان در گلو همکاری می کردند این الگوی ایست برای یادگیری، اما حرفی که امروز می­زنند که ما تعیین می کنیم چه کسی­ حکومت کند­ چون باید رای بدهیم مگر ما تعیین کردیم چه کسی حکومت کند؟ مگر ما پیامبران را مبعوث کردیم؟ مگر در قرآن نخوانده بودیم که همه انبیا وقتی به اوج می رسند مثل انبیای ابراهیمی بعد از اتمام مدارج نبوت به امامت می رسند اما هیچکدام از این ها خواست مردم نبود، بسیار تاسف بار است که شنیده می شود اصل نبوت زیر سوال می رود و اصل نبوت و امامت را کنار می گذاریم و می آییم رأی مردمی که از دموکراسی گرفته شده را بر این ترجیح می دهیم و بعد می گوییم مردم رأی دادند و از آیه استفاده می کنند «ان تنصروالله ینصرکم» این آیه بدین معنا است که اگر آمدید دین خدا را یاری کردید در این مسیر یاری می شوید نه اینکه شما دین خدا را بوجود آوردید، پیغمبری و امامت را بوجود­ آوردید! 124 هزار پیامبر که مبعوث شدند ما حتی فکر کردیم که چطور مبعوث شدند. چه قدر این بیان ها دور از تربیت دینی است، چرا هر جمعه در دعای ندبه به خاطر مبعوث شدن انبیا تشکر می کنیم؟ خداوندی که از قبل خلقت به فکر ما بوده، خداوند از انبیا و امامان عهد گرفته و می­دانسته که به عهدشان وفا می کنند لذا قبولشان کرده و مقرّبشان نموده و بعد به آنها وحی فرستاده است، این ها همه از طرف خداست. آیا بشر در جایگاه تشخیص و انتخاب چنین مقامی است؟ غیر از این آیا این عقلانی است که مدرسه ای از خود دانش آموزان بپرسد چه می خواهید و نظر آنها را اعمال کند؟ آیا این کار مبنای استدلال عقلی دارد که از خود دانش آموزان میزان و مقدار درسی را بپرسد؟

وی در ادامه افزود: بحث اول ما این است که آیا کار انبیا کاری از جنس نیاز و خواست بشر است؟ بله. ولی آیا تشخیص این نیاز با خود بشر است؟ خیر. همه آدم ها ودانشمندان جمع شوند برای یک روز آینده نمی توانند تشخیص بدهند چه بهتر است و چه به صلاح است. کسی که ما را بوجود آورده و گذشته و حال و آینده ما را هم خوب می داند او برای ما برنامه ریزی کند بهترین سیر تکامل را برایمان ترسیم خواهد کرد. وظیفه ما چیست؟ ایمان آوردن، تسلیم شدن و همراهی کردن، «ان تنصرو الله ینصرکم » برای همین جاست. مربوط به بخش ایمان است و بعد تبعیت و همراهی است که بسیار هم موثر است. می بینیم پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) 23 سال مسئولیت داشتند 13سال در مکه بودند که در مکه همراهی نبود وآخرش به هجرت انجامید. که اگرپیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) در مکه می ماندند به شهادت می رسیدند. 11سال هم در مدینه بودند. بنابراین وقتی مردم آمدند در عقبه با پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) بیعت کردند و درخواست کردند پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) به مدینه بیاید و با او همراهی کنند، و «ان تنصروالله ینصرکم» محقق شد، آمدند دین خدا و پیامبر خدا را یاری کنند، نیامدند پیامبر خدا را مبعوث کنند. تعیین امامت هم با خداست، تایید جانشین امام و ولی فقیه با خدا و رسول خدا و امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است نه با رأی گیری و تشخیص مردم. خود غدیر ثابت می کند که انتخاباتی در کار نبود و تنها بحث بیعت با حضرت بوده، پس تعیین و انتخاب با خداست و پذیرش با مردم است. این سلسه توحید نبوت و امامت بهم وصل است و یکی است این شرک محض و به جای خدا تصمیم گرفتن است که بگوییم انتخاب با مردم بوده است. حکم الهی ولایت و حکومت را خدا معین کرده است. الان در این زمان تغییر افکار مردم صورت گرفته و می­گویند انتخاب با مردم است و امیال و هواهای نفسانی آنها باید حاکم باشد. در حکومت مهدوی همه هواها و امیال کنار زده می شود و حکم الهی اجرا می شود، و این ما هستیم که انتخاب می کنیم دست خود را در دست چه گروهی قراردهیم، این ما هستیم که انتخاب می کنیم دست نائب امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را بگیریم یا دنبال فرقه ها و گروه هایی برویم که نمی دانیم از کجا آمده اند و به کجا ما را خواهند برد. این فاصله اش بین کفر و ایمان است. فرق بین این دو تا این است که آن با ایمان به «اطیعوالله و اطیعوا الرسول» است، خدا از شما عهد گرفته که هر چیزی را در جای خود قرار دهید و امانت را به اهلش بدهید نه آن کس که به آن خیانت می کند. ثمره خون تمام شهدا از صدر اسلام تا به حال بدست ما سپرده شده است؛ اگر امانت دار نباشیم همه را از ما سوال می کنند. ما مسئول خون مدافعان حرم هم هستیم. برای آماده شدن شب قدر باید توبه کنیم و حلالیت بطلبیم چون حق الناس به گردن ماست. اگر ما درست عمل نکنیم آیا می توانیم از شهدا حلالیت بگیریم؟ آیا این امانت را به اهلش رسانده ایم؟ کوچه به کوچه که رد می­شویم از روی خون شهدا رد می شویم و نام آنها را می بینیم، آیا به خون آنها خیانت نکرده ایم؟ شهدا نسل آینده را به ما سپردند ما چکار کردیم؟

دشمنان می گویند برای ایران فکر حمله نظامی را هم نکنید چرا که ایران قوی است چطور ایران را از پا در آوریم؟ یکی این که جمعیت آنها را کم کردیم و دوم نسل آینده آنهاست که در حال تغییر دادنشان هستیم. این تغییر از کجا شروع می شود؟ از زمان قاجار اما به دلیل ضیق وقت از زمان انقلاب آغاز می کنیم. در آن زمان ایران یک کشور برده در اختیار بود و امام آمدند ایران را نجات دادند و اسلام را از دست کفر و نفاق آزاد کردند. بعد از انقلاب از طریق نفوذی ها عمل کردند ما همه آنها را کنار زدیم. از آن طرف هم آمریکا می خواهد با برنامه های توسعه همه این دستاوردها را از ما بگیرد؛ برنامه های اول تا پنجم توسعه را ببینیم، متوجه می شویم این چانه زنی چه مقدارش در فرهنگ اسلامی است و چه مقدارش همان فرهنگ غربی است؟ بعد از انقلاب اولین برنامه جدی 1990 تا 2000 بود که در داکارت نوشته شد و از 2000 پیاده شد و این سند 15 سال دارد اجرا می شود. در معاهده قوی تر در سند 2030 آمده از 2000 تا 2015 زمینه ایجاد شده اما 30 درصد آن هم اجرا نشده ولی ببینید که چه بر سر جامعه ما آمده است؟ ببینید که حیای دختر ما چطور ریخته شده است؟ نوع لباس دختر شیعه زهرا (علیهاالسلام) چطور تغییر کرده است؟ حیا راس ایمان است؛ ایمانی که در آن حیا نباشد فاسد می شود و دیگران را هم فاسد می کند، فمینیسم پایه اش حیا زدایی است.

از 2015 تا 2030 با یک معاهده مرکب که هفت معاهده در آن است شروع کردند و الان سال دومش است، در ایران خیلی وسیع تر از همه کشورها اجرا شده است. من از شما می خواهم مطالبه کنید و بگویید چرا لایحه های پشت پرده را نمی گویید؟ چرا با بیگانه محرمید و با ما نامحرم؟!

انبیا با مردم حرف می زنند نه با نخبگان، مردم پای انبیا ایستاده اند نه نخبگان! چرا مردم حق ندارند از اسناد پشت پرده آگاه شوند؟ چرا موقع رای گیری باید در صحنه باشیم اما موقع تصمیم گیری نباید حقی داشته باشیم؟ چرا برای جوانان ما که هنوز به دنیا نیامده اند قول می دهید؟ اهانت به من معلم این است که ندانم چه کسی آینده ام را رقم می زند (متن ص73). کنترل رفتار یک معلم، این که چه بگوید، چکار بکند و چه رفتاری داشته باشد واگر انجام ندهد حق تدریس ندارد؟! اهانت به اوست. این سند ننگ آور است. وقتی می گویند برابری جنسیتی یعنی خودشان برنامه می دهند خودشان اجرا می کنند وخودشان کنترل می کنند. برایش شاخص گذاشته اند ونمره می دهند، این سندها را چرا به مردم نشان نمی دهند؟! این تعهدات اگر اجرا نشود مواخذه دارد و بعد از آن تهدید و تحریم هم به دنبال دارد.

دکتر خزعلی در ادامه گفت: ره آورد سازش و تسلیم چیست؟ چالش و مقاومت چه ره آوردی داشته؟ ما آن را از امام حسین(علیه السلام) گرفته ایم. آیا در نتیجه سازش ها، تحریم ها و تهدیدها بیشتر نشد؟ آیا فراوانی آمد؟ در دوره چالش ها آیا توانایی های ما بیشتر نشد؟ درسال 93­تصویب شد که چون 13 میلیون مجرد داریم و ازدواج سخت است فحشا را بهداشتی کنیم، در نتیجه خانواده های تشکیل شده هم از هم می پاشد. پرتکل های صهیونیسم می­گوید خانواده نباید بوجود آید، جامعه غرق در فساد و فحشاء و اعتیاد شود که بدست خودش نابود شود. روز قدس باید بگوییم تمام بلاد مسلمین با جنگ نرم در حال فتح است ولی مردم مقاومی ندارد بلکه مردمش دارند داوطلبانه آن را می­پذیرند و نابود می شوند ولی فلسطین درگیر جنگ آشکار است و مردم مقاومی دارد. این سند 7 معاهده دارد که یکی از آنها معاهده رفع تبعیض است، در آن اجازه مداخله کامل به دشمن می دهد. زمان شاه اشرف در سال 47 بیانیه برابری جنسیتی آورد و هرگونه تفاوت از نظر مذهب و نژاد و ... را باید به رسمیت می شناختیم و نسبت به همه بی­تفاوت می بودیم و این باعث شد که اشرف را بیرون کنند. آن روز یک بیانیه بود و الان شده یک سند تعهد آور! در این سند هفت نوع تعهد است. این معاهده فوق همه معاهدات است در شهریور 95 تصویب شد و از همان موقع اجرا شد، حرف ما این است چرا به عنوان خوش خدمتی سند داخلی تنظیم کردید و آن را اجرا کردید؟! در واقع تعهد رئیس جمهور هنوز پابرجاست، و چیزی که شورای عالی فرهنگی انقلاب تصویب کرده اینست که همه کارهای سه قوا باید زیر نظر شورای عالی باشد که یکی از آنها سند تحول بنیادین است، و هرچه غیر آن باشد لغو است. هروقت ما سندی در شورای عالی داریم و چیزی مخالف آن است، لغو می شود اما الان تعهدی داده شده، ابلاغ شده، اجرا شده و گزارشش داده شده، این باید ابطال گردد،­این باید لغو بشود. یعنی بعد از این ابطال توسط شورای عالی انقلاب سه قوه وظایفشان را عمل کنند، قوه مجریه این سند را لغو کند، چرا بی خبر از من قانون را اجرا کردید؟ چرا طبق قانون 77 و125 عمل نکردید؟ چرا لایحه به مجلس نرفت؟ باید هر مصوبه ای مراحل و مسیر اصلیش را طی کند، باید اول به مجلس و بعد به شورای نگهبان برود و بعد از تصویب معاهده امضا شود، با رفتن دونفر به مهمانی خارج از کشور که نمی شود قانون تصویب کرد و آن را اجراکرد؟ این دور زدن مجلس است؟ این می شود همان اجرای یواشکی سند؟! چرا مجلس بعد از اجرا و ابلاغ دستگاهها مطلع می­شود؟ این سند در شهریور 95 برای اجرا در تمام شهرستانها رفته! و ابلاغیه دولت را برای اجرای این سند را برای حضار خواند و گفت: کمیسیونهایی در داخل زیر نظر یونسکو برای رسیدن به تحقق کامل اهداف سند2030 تشکیل شد که در واقع آنها همه چیز را تحت کنترل خود داشته باشند و برای ما برنامه ریزی کنند.

وی تأکید کرد با قبول این سند، ما همه سیاستگذاری‌های کلان را در حوزه آموزش، علناً از دستگاه‌های سیاستگذار گرفته‌ایم و به یونسکو سپرده‌ایم، چراکه هر کشوری که متعهد به سند باشد، وادار به اطاعت می‌شود.

در بند دوم ابلاغیه آمده: این کارگروه موظف است برنامه اجرایی ونظارتی یعنی تمام کارهای سه قوا در دست آنها باشد. این برنامه اجرایی همسو با اهداف توسعه پایدار کشور است یعنی سندی که دست دشمن دادیم دارد می­گوید سند شما حاکم بر سند تحول بنیادین ماست. نمی توان به آسانی از کنار این قضیه عبور کرد که سند 2030 با گذشت بیش از یکسال از عمر آن می تواند همه ارزش های الهی و مذهبی ما را نادیده بگیرد و سند تحول بنیادین با این سند مطابقت پیدا کند، چرا که سند 2030 باید مطابق با سند تحول بنیادین شود که براساس ارزشهای الهی است.

­ سند ما 5 سال پیش نوشته شده و این سند یک سال و نیم پیش؛ چطور آن سندی که 5 سال پیش نوشته شده از روی این سند الهام گرفته شده است؟ در این سند هرچه خدا و معاد و امام زمان و ایمان است دور ریخته شده و هرچه سکولار است نوشته شده است؛ می خواهند بگویند ما مثل شما فکر می کنیم. در سند تحول آمده جمهوری اسلامی انسانهایی تربیت می کند خدا باور، مومن، معتقد به مبدا و معاد، متعهد و مسئول در برابر خدا، در برابر جامعه وخودش، پرکار و فعال، جهاد گر، وطن دوست و ایثارگر و مهرورز و... همه این کلمات حذف شده است و تنها چند کلمه پرکار و پرتلاش و... آورده اند و بقیه حتی کلمه جهاد گر، ایثارگر و وطن دوست را حذف کرده اند؛ چون مطابق الگوی سکولار غربی نیست. چون آنها می گویند جهان وطنی و ایران دوستی را قبول ندارند.

ایشان در ادامه نمونه های بسیاری از ارزشهای اسلامی که از این سند تحول بنیادین حذف شده را برای حضار خواند از جمله ولایت مداری، مهدویت و جهادگر و بسیاری از کتابهای درسی از جمله روخوانی و مفاهیم قرآن و سیره پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و فرهنگ نماز و... و اجرای این سند مطابق بند هایی است که آنها می دهند. در سند آموزش 2030 تفاوت ماهوی زیادی با دیگر اسناد بالادستی نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله "سند برنامه درسی ملی" و "سند سیاست­ های ابلاغی مقام معظم رهبری (دام ظله العالی)" وجود دارد.

این استاد دانشگاه یادآور شد اهداف توسعه پایدار، ۱۷ مورد است که هدف چهارم آن آموزش است و اهمیت این هدف به قدری است که اجرای آن برای سایر بندها، امری حیاتی شمرده شده است. در صفحات ۲۹ و ۷۳ و ۷۵ سند ۲۰۳۰ نیز دقیقا تاکید می کند آموزش هایی که داده می شود، باید جهان اندیش باشد و در همانجا به آموزش جامع جنسی از سنین ۱۰ سال به بالا اشاره می کند. آموزش های جنسی این سند، در مرحله اول، آموزش مبتنی بر خویشتن­داری است، حیا و پرهیز که اکثر ایالت های خود آمریکا این نوع آموزش را برگزیدند، درحالی که بر مبنای آموزش جامعی که ما پذیرفته ایم باید همه مسائل جنسی را در کلاس به دانش آموزان آموزش داد و همه مسائل ریز جنسی را به آنها آموزش بدهیم و برای جلوگیری از ایدز هم لوازم در اختیار داشته باشند، حتی در سایت سیب سلامت بسیاری از سولاتی که ماما از دانش آموزان می پرسد است که من نمیتوانم آنها را بگویم و شرم آور است... حتی دانش آموز نباید از پدر و مادر اجازه بگیرد همینطور زن از شوهر و حق شکایت را دارند، و از آن به عنوان خشونت روانی روایت می کنند.

­رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان بیان داشت: 2030 گرچه شاید فهرستی قشنگ در ظاهر است، اما در اسناد پشت پرده‌ای که بر مبنای آن تنظیم شده، ترویج انحرافات جنسی، بی‌اعتقادی و زندگی سکولار را دنبال می‌کند. سند ۲۰۳۰ با توهین به جایگاه معلمان، معلمان ایرانی را افرادی با بیماری های روحی و روانی، ضعف هویت و مشکلات عدیده معرفی می کند و برای گفته خود نیز به یک پژوهش مربوط به ۴۰ سال پیش در یک کشور دور افتاده درباره ایران اشاره می کند و این پژوهش، اساس برنامه ۲۰۳۰ برای معلمان قرار گرفته است.

وی افزود: با این رویکرد چه‌ کسی دارد به معلم و دانش آموز اهانت می کند؟ معلمین ما در اوج عزت و فشار اقتصادی، دارند بچه های ما را در سطح عالی ترین ها پرورش می دهند و‌ نخبگان انرژی هسته ای و المپیادی، نمونه های تعلیم و تربیت ما هستند. یونسکو در دانشگاه فرهنگیان یک پایگاه زده تا معلمان کشورهای اسلامی را نیز تربیت کند و در حقیقت ایران تبدیل به مرکز نابودی کشورهای اسلامی شود، همچنین منع استخدام کلیه معلمینی که از این مرکز مجوز ندارند از دیگر اهداف آنان محسوب می شود. یعنی باید آنها ما را بپذیرند و بعد هم نظارت و کنترل می­کنند که آموزه ها حتما اجرا بشود! این توهین به معلمین ماست! براساس اصل 153 قانون اساسی هر سندی که بیگانه را بر مسائل اساسی ایران حاکم کند از اساس باطل است. تغییر کل جهان مطابق با الگوی غرب در سند 2030 مدّ نظر است چرا که سازمان­یونسکو فقط یک پوشش است و همه آنها برای حفاظت از منافع آمریکا به سازمان سیاه وصل هستند.

خانم خزعلی با بیان اینکه سند2030، سند تحول مفهومی است که­وقتی گفته می شود برابری جنسیتی و رفع خشونت از زنان در واقع باید این موضوع در مصر، افغانستان و فرانسه اجرا شود، اظهارکرد: طبق این سند همه برنامه های آموزشی هر کشوری باید لغو شده و اجرای این سند در دستور کار قرار بگیرد.

ایشان در ادامه با اشاره به رویکرد دیگر کشورها در مقابل این سند از جمله مصر گفت:­مصر با وجود حق شرط نتوانست در مقابل آن واکنش جدی از خودش نشان بدهد و با اینکه مصر برای اجرای آن مخالفت کرد که براساس قرآن محوری قانون خودشان از این کار معذور است، اما پذیرفته نشد و آنها گفتند که این قانونها را عوض کنید و معاهده ما را اجرا کنید. نمی شود که با گذاشتن شرطها بگوییم ما آمده ایم تغییر کنیم که تغییر نکنیم. نمی شود با کسی ازدواج کرد به شرطی که اصلا وارد زندگی او نشد! عقد کردی که عقد نکنی! در مورد اصل ازدواج که نمی شود شرط گذاشت! ما هم در اصل معاهده نمی توانیم شرط بگذاریم. بر این اساس 2030 برخلاف آنچه می‌گویند، اول اینکه تعهدآور بوده، علاوه بر این صرفا برنامه‌ای برای آموزش و پرورش نیست، بلکه برنامه‌ای کلان برای اداره کل جامعه، از جمله برای نهادهای رسمی و غیررسمی،‌ دولتی و غیردولتی است.

وی از حضار خواست در این سه مورد مطالبه گر باشند: یکی اینکه کسی که این سند را اجرا کرده خودش باید آن را ابطال کند، دوم سند تحول را مثل همین سند که ظرف یک ماه اجرایی شد اجرا کند، و سوم.کسانی که غافل بودند و امضا کردند شناسایی و مجازات شوند.

در انتهای مراسم حضار طومار اعتراض به این سند را امضا کردند.

روابط عمومی مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (علیهاالسلام)

­

­

­

­

­

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان