یکشنبه, 01 مهر,1403

­

جمعه, 01 اردیبهشت,1396

سخنرانی خانم شایسته خوی در مکتب نرجس (علیهاالسلام) مشهد

سخنرانی خانم شایسته خوی در مکتب نرجس (علیهاالسلام) مشهد

­مدیر مکتب نرجس (علیهاالسلام) با اشاره به ایام ماه رجب بیان داشت: ماه رجب ماه آشتی کردن با خداست در همین اندک زمان باقیمانده سعی کنیم بهره برداری خوبی از این ماه داشته باشیم؛ زیرا جامانده ها از ماه رجب ژولیده وارد ماه رمضان می شوند. جامانده ها مطمئنا نمی توانند در باغ طوبی شعبان قدم بگذارند چراکه متصل شدن به شجره طوبی مخصوص کسانی است که آمادگی لازم را کسب کرده باشند وکسی که آلوده به گناه باشد نمی توانند این اتصال را برقرار کنند.

خانم شایسته خوی مدیر مکتب نرجس(علیهاالسلام) روز شنبه 96/02/02 در جلسه درس اخلاق طلاب سخنرانی نمود.

ایشان ضمن تسلیت شهادت امام کاظم (علیه السلام) در مورد "نشاط" بعنوان یکی از ویژگی جوانان و یکی از آفات طلبگی درصورتی که تصور شود یک طلبه نباید نشاط داشته باشد اشاره نمود و گفت: نشاط با فرحناکی متفاوت است؛ نشاط یعنی وقتی فردی را می بینیم نشاط یعنی دورشدن از کسالت و تنبلی و بی حوصلگی در او آشکار است. این یکی از ویژگیهای جوان است که اگر متصف به تدین وانقلابی بودن شود، نورٌ علی نور می شود. پس یکی از چیزهایی که ما نیاز داریم دوری از رخوت وکسالت وتنبلی است.

مدیر مکتب نرجس (علیهاالسلام) با اشاره به ایام ماه رجب بیان داشت: ماه رجب ماه آشتی کردن با خداست در همین اندک زمان باقیمانده سعی کنیم بهره برداری خوبی از این ماه داشته باشیم؛ زیرا جامانده ها از ماه رجب ژولیده وارد ماه رمضان می شوند. جامانده ها مطمئنا نمی توانند در باغ طوبی شعبان قدم بگذارند چراکه متصل شدن به شجره طوبی مخصوص کسانی است که آمادگی لازم را کسب کرده باشند وکسی که آلوده به گناه باشد نمی توانند این اتصال را برقرار کنند. کسانی می توانند لباس تمیز به تن کنند که تن نظیف وپاکیزه داشته باشند وگرنه لباس زیبا هم بی ارزش می شود. پس در ماه رجب باید با خدا معامله کنیم و جزء رجبیون قرار بگیریم و بهره مندی کافی را از این ماه داشته باشیم. روزه ماه رجب بسیار مهم است و اگر نتوانستید اذکار جایگزین آن را بگویید.

وی افزود: دومین ویژگی ماه رجب بهره برداری از ادعیه ماه رجب است. این ادعیه و اعمالی که وارد شده فقط به معنای ثواب بردن نیست، بهره عملی آن این است که در رفتار و گفتار ما نشان داده شود. وقتی ما دعا می کنیم اگر با صداقت و خلوص باشد دعا حجابها را برطرف می کند.

ایشان در رابطه با ویژگی سوم و کسانی که قدم خیر برای دیگران برمی دارند گفت: احتیاجات فکری، مالی، معنوی، محبتی، علمی و... در این ماه خاص است، فرشته ای به نام داعی مرتب از قول خداوند ندا می دهد: در این ماه هر بنده من که مرا یاد کند من او را یاد می کنم، در واقع آشتی کنان با خداست چون ما از خدا دور می شویم وگرنه خدا که همیشه همراه ماست.

خانم شایسته خوی در تقارن ماه شعبان و انتخابات به مطلبی از امام خمینی (ره) در صحیفه اشاره نمود که امام هشدار خاصی برای انتخابات دادند چراکه حوزه های علمیه چتر نظام و مادر نظام است؛ مادر از مهمات خود می زند برای رفع نیازهای دیگران، پس وقتی حوزه شد مادر نظام، دربرنامه ریزی ها و سازماندهی ها و ... دخالت دارد و نمی شود گفت به ما ربطی ندارد. انتخابات یک مسأله حیاتی است و در تعابیر مقام معظم رهبری از اوجب واجبات است.

شرکت و اهمیت دادن به انتخابات فقط از سر تکلیف و ثواب و خالی نبودن عریضه نیست؛ امام می گویند ما شرعاً مکلفیم در امور سیاسی دخالت کنیم. در این ایام که مسأله انتخابات رئیس جمهور را اعلام می کنند، آن اشخاصی که در حوزه ها هستند باید دست از کار ودرس کشیده و راه بیفتند در شهرها و روستاها و کمک کنند چون فردا در پیشگاه خدا مسئولند.

مکلف هستید عمل کنید ومردم را دعوت به دخالت در امور و شرکت در انتخابات کنید. قضیه سپردن یک مملکت است به دست کسی است که اگر ناباب از کار درآید به اسلام صدمه می زند و جمهوری اسلامی را از بین می برد. این یک مسأله حیاتی است برای شما. امروز همه بسیج شدند تا جمهوری اسلامی را از بین ببرند و می خواهند به انتخابات صدمه بزنند نه تنها ایادی انسی شیطان، ایادی جنی و نفسی هم ورود پیدا کردند، وظیفه است نه فقط برای شما برای همه مسلمانان. آسان نگیرید که ما دخالت نمی کنیم ازباب اینکه مساله سیاسی است. این موضوع و امر سیاسی به همه و به حفظ اسلام مربوط است. اگر دخالت نکرده و صدمه ای به اسلام برسد یک یک ما در محکمه عدل الهی مسئول هستیم.

مدیر مکتب نرجس(علیهاالسلام) افزود: اینکه کسی بگوید به من چه ربطی دارد؟ مثل این است که گفته اسلام به من چه ربطی دارد؟ مگر می شود گفت اسلام به من ربطی ندارد! تو مکلفی آن را حفظ کنی این امانت خداست و انتخاب صحیح رئیس جمهور در حفظ آن مؤثر است. قدرتهای بزرگ امروز لمس کرده اند که از اسلام سیلی خورده اند. آنها از ما بیشتر ملتفت هستند که اسلام با آنها چه کرده است، آنها می خواهند اسلام را با حیله های مختلف کنار بگذارند. یکی از نقشه هایشان این است که کاری کنند تا افراد وادار شوند در انتخابات شرکت نکنند و با شیطنت می کوشند آن کس که می خواهد روی کار بیاید ما را به سمت امریکا بکشد ولو ده سال دیگر.

ایشان در ادامه تأکید کرد: مسائل سیاسی مربوط به همه است. همه می دانیم انتخابات مساله بسیار مهمی است. در سوره جاثیه ما دونوع محاکمه داریم؛ محاکمه فردی ومحاکمه ملتها واقوام. آنها از نظر فردی با ایمان بودند اما در جامعه ای که زندگی می کردند نسبت به آن بی تفاوت بودند. باتوجه به این سوره افراد باید در پیشگاه الهی پاسخگو باشند. با اشاره به آیات 28 تا30 سوره جاثیه می توان گفت عذابناک است که دوزانو نشسته و فقط منتظر نتیجه عمل باشند بلکه در برابر رفتار و عملتان باید نتیجه اش را ببینیم. اکثر افراد بصیرت ندارند و کار اشتباهی می کنند اما فکر می کنند درست عمل می کنند. اما آنهایی که ایمان آورده و عمل صالح انجام دادند خداوند آنان را در رحمتش وارد می کند و این همان پیروزی است. اما کسانی که کافر شدند - منظور کافر فقهی نیست (کفروا) و روی حق پوشش می گذارند 5 قسم اند که 4 قسم آن از مومنین هستند. بحث کافر کتابی نیست؛ منظور پوشش دادن حق است. هرکسی مطلبی که نمی داند درست است یا غلط بیان کند در این صدمه زدن شریک است. این تقوای سیاسی نیست که توهین کنیم. کجای دین اجازه چنین کاری داده است؟! تقوای سیاسی نگه داشتن خود، رعایت ادب و دامن نزدن به شایعات است. آن افراد که منتظرند کسانی هستند که توان یاری دادن و نصرت اسلام را ندارند.

خانم شایسته خوی گفت: در بحث انتخابات دو رگ حیات وجود دارد: "تشخیص" و "انتخاب". قرآن برای تشخیص می فرماید: « إن تتّقوا الله یجعل لکم فرقانا» یعنی بوسیله تقوا حجابها کنار می رود و حق آشکار می شود. ضمن انتخاب اصلح ما کار سنگینی داریم.

وی در پایان سخنان خود ضمن یادآوری قضیه افرادی که از روی هواخواهی حضرت علی(علیه السلام) را انتخاب و بعد به ابوموسی اشعری روی آوردند گفت: یار امام زمان شدن آسان نیست. کسی که می خواهد تمدن بزرگ اسلامی را زیر چتر امام بسازد باید پای آن بایستد، پای همه شهادت های نمازمان باید بایستیم. تشخیص که آمد انتخاب درست هم به دنبال آن می آید.

روابط عمومی مکتب نرجس (علیهاالسلام)

­

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان