یکشنبه, 01 مهر,1403

­

یکشنبه, 28 خرداد,1396

سخنرانی خانم پورحسینی درمراسم شب بیست وسوم ماه رمضان مکتب نرجس (علیهاالسلام) مشهد

سخنرانی خانم پورحسینی درمراسم شب بیست وسوم ماه رمضان مکتب نرجس (علیهاالسلام)  مشهد

در شب بیست و سوم ماه رمضان مکتب نرجس(علیهاالسلام)  همانند دو شب گذشته مراسم احیاء ویژه شب قدر شامل قرائت سوره های عنکبوت، روم و دخان، قرائت دعای جوشن کبیر، سخنرانی استاد پورحسینی، مراسم قرآن سر گرفتن و ... را برگزار نمود.

خانم پورحسینی اظهار داشت: آیا می شود کسی که آخرتش نورانی می شود دنیایش در مشکلات بماند؟ خیر آن چه خداوند حکمتش اقتضا کند گره­اش باز می شود. پس یکی از چیزهایی که می توانیم در ماه رمضان داشته باشیم آرمان خواهی و بلند نظری است. بیاییم امشب آرمانمان امین الله شدن باشد. در زیارت جامعه داریم معصومین امناء الرحمن هستند. می خواهیم در یکی از آرمان های بلندمان امین خدا باشیم. نقطه مقابل امانت خیانت است، چیزی که دست من است و نباید به آن خیانت کنم قلبم است. بزرگان می گویند اگر دلت متوجه غیر حق شد خیانت کرده ای. غیر حق می تواند معصیت و نافرمانی به هرشکلی (فردی، اجتماعی، سیاسی و...) باشد. قرآن می فرماید به ظالمان اعتماد نکنیم. مقام امین الهی آنفدر بالاست حضرات معصومین آن را دارند. مهمترین چیزی که داریم قلبمان است. امام علی(علیه السلام) در خطبه 157 نهج البلاغه می فرمایند: بدانید بندگان خدا علیه شما از خودتان مراقبانی گماشته شده (دست و پا و چشم و گوش امانت دست من بود در عین حال که من را رصد می کردند) اعضا و جوارح ما چشمانی دارند که دایم ما را دیده بانی می کنند. ممکن است این سوال مطرح شود که بعضی از دیده بان ها گزارش غلط می دهند آیا دیده بان من دقیق است؟ که امام می فرمایند: حافظان و صادقان راستینی هستند که همه ی اعمال را ثبت می کنند و شماره نفس کشیدن­تان را هم دارند.

ایشان در پایان دعا نمود: روز قیامت جزء خائنین نباشیم، خائن به خون شهید، خائن به کلام رهبر، خائن به آیات الهی و خائن به سخنان بزرگان و کسانی که اتمام حجت کره اند. حواسمان باشد جمله­ی "به ما چه ربطی دارد" خیانت زبان است. امین الله شدن به ما نورانیت و بصیرتی می دهد که خیلی از مسائل برای ما قابل هضم می شود.

روابط عمومی مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (علیهاالسلام)

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان