یکشنبه, 01 مهر,1403

­

دوشنبه, 16 دی,1398

سخنرانی مدیر مکتب نرجس(علیهاالسلام) پیش از مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی

سخنرانی مدیر مکتب نرجس(علیهاالسلام) پیش از مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی

سخنرانی مدیر مکتب نرجس علیهاالسلام­­­پیش از مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی روز یکشنبه پانزده دی ماه قبل از برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید، استاد شایسته خو در جمع طلاب مکتب نرجس علیهاالسلام­ حضور یافته و ایراد سخنرانی نمود.

ایشان با استناد به فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند: ارواح طیبه شهدا روح شهید سلیمانی را بردند، گفت: شهدا فرحناک هستند بخاطر چیزهایی که خداوند از فضلش به آن ها عطا کرده است. اکنون چون موانع وجود ندارد حاج قاسم همه جا حضور دارد و به کسانی که به آن ها ملحق نشده اند بشارت می دهد که «ولاخوف علیهم و لاهم یحزنون».

وی در ادامه در خصوص این که اکنون چه کنیم که دل های مان از غم این مصیبت آرام گیرد، گفت: همانطور که پیام حضرت آقا مملو از امید و حرکت دهی بود باید به آینده امیدوار باشیم چرا که اجر و پاداش مؤمنین ضایع نمی گردد. در مراسم تشییع امروز از حضرت ولی عصر(عج)، این الطالب بدم المقتول بکربلا را بخواهیم.

خانم شایسته خو در ادامه گفت: وجه تمایز شهید سلیمانی با سایرین ادب ایشان بود. هنگامی رهبر به ایشان نشان ذوالفقار می دهند ادبش در مقابل ولی فقیه بارز است بطوری که در حالت ایشان نه جوزدگی می بینیم نه ذوق زدگی و نه حتی شتابزدگی. مراتب حیا و ادب را در نگاه و رفتار و ابراز ارادتش رعایت می کند. نکته دیگر در مورد حاج قاسم اخلاص ایشان است، این که همه چیزش را برای خدا داد و هیچ وقت نمی خواست خود را مطرح کند، به گواه همه همراهانش همیشه جلوتر از همه بود، این ها همه از اخلاص ایشان نشات گرفته بود. دیگر ویژگی ایشان نبودن به دنبال مقام و منصب بود، در حالی که می توانست بخواهد که ایشان را در جوار امام رضا(ع) دفن کنند اما به همسرش وصیت می کند که گلزار شهدای کرمان دفن شود و روی قبرش نوشته شود سرباز.

ایشان در ادامه اقتدار و هوشمندانه بودن را ویژگی انتقام سخت دانست و گفت: ایالات متحده اکنون گمان می کنند که به زعم خود گام اول را برای نابودی ایران برداشته و منتظر واکنش مسئولین و مردم است تا گام بعدی را بردارد لذا برخوردی که ما می کنیم باید هوشمندانه، خردمندانه و مقتدرانه باشد و مردم باید مطالبه گری خود را داشته باشند. خداوند در سوره حجر می فرماید: بنده های من زیر سلطه شیطان قرار نمی گیرند مگر کسانی که از گمراهان تبعیت کنند. باید مراقب باشیم که در برخورد با مسائل، سطحی و احساسی عمل نکنیم و هر مطلبی را در فضای مجازی بدون تأمل به اشتراک نگذاریم. باید دو شاخص ایمان و یقین داشته باشیم که محصولش توکل است.

استاد شایسته خو در پایان گفت: دشمن اکنون آخرین دست و پایش را می زند و به زودی شاهد این هستیم که این جرثومه های فساد اول از منطقه محو می شوند و سپس از کل زمین محو خواهند شد.

روابط عمومی مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس علیهاالسلام

­

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان