یکشنبه, 01 مهر,1403

­

شنبه, 09 اردیبهشت,1396

سخنرانی مدیر مکتب نرجس (علیهاالسلام) مشهد در ادامه سلسله نشست های تبیین ویژگی های اجتماعی- سیاسی یاران امام زمان(عجل ا... تعالی فرجه الشریف)

خانم شایسته خوی مدیریت مکتب نرجس(علیهاالسلام) در نشستی دیگر از سلسله نشست های تبیین ویژگی های اجتماعی- سیاسی یاران امام زمان(عج)، روز شنبه 96/02/09 در جمع طلاب و اساتید و کادر مدرسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و توصیه به خواندن ادعیه این ماه به ایراد سخنرانی پرداخت.

ایشان در ابتدا بیان داشت: صلوات هرروز ماه شعبان بعنوان نقشه راه و دستورالعمل نسخه ایست برای تشخیص راه درست. انسانها به دلیل فطرت حقیقت جویی همیشه دنبال راه حق و حقیقت هستند؛ می بینیم که در عناوین دعاها و خود آنها راه حل آمده و تمام دعاها برای ما درس است؛ در مناجات شعبانیه یک سیر خودسازی است.

وی سپس توصیه کرد: برخوردتان بادعاها یک برخورد منسکی نباشد و فقط دنبال بحث ثواب نباشید. در واقع منتظر واقعی -که در صلوات شعبانیه ذکر شده- کسی است که هم "خودسازی" داشته باشد ، هم "دگرسازی" و هم "عدالت خواهی"؛ و این در دعاها موج می زند.

خانم شایسته خوی در معنای ولایت مداری گفت: ثبات قدم در این راه و ادامه این ثبات قدم در راستای رهنمودهای پیامبر و آلش که کشتی نجات در اقیانوس پرتلاطم هستند. تنها این کشتی امنیت دارد و این خود ما هستیم که با انتخاب این راه سوار براین کشتی شویم. هرکس که جلوتر از اهل بیت حرکت کند مارق و هرکس که عقب بیفتد دچار دنیاگرایی شده است. ما باید دائما خودمان را با این معیارها بسنجیم تا متأخر ومتقدم نباشیم. خداوند می فرماید: «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا مَن يَرتَدَّ مِنكُم عَن دينِهِ فَسَوفَ يَأتِي اللَّهُ بِقَومٍ يُحِبُّهُم وَيُحِبّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى المُؤمِنينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الكافِرينَ يُجاهِدونَ في سَبيلِ اللَّهِ وَلا يَخافونَ لَومَةَ لائِمٍ » این آیه مصداق روایتی از امام صادق (علیه السلام) است که می فرمایند: یاران امام زمان سه مرتبه غربال می شوند و یک مدل آزمایشی برای حکومت امام زمان است. یک دفعه در حکومت حضرت علی(علیه السلام) این مدل اتفاق افتاد که شکست خوردند اما آنها در خودسازی سرآمد و در دگرسازی هم خوب بودند اما در عدالت جویی ضعیف بودند.

وی افزود: حال که خداوند دوباره عنایت کرده و فرصتی ایجاد شده برای محک زدن ما که آیا از متقدم هستیم یا متاخر؟ ملاک عمل را این صلوات به ما می دهد هرکس مطابق این دستوالعمل ها حرکت کرد ملحق به حق است.

مدیر مکتب نرجس (علیهاالسلام) سپس به نقل روایتی از امام علی (علیه السلام) پرداخت که حضرت در ماه شعبان وارد مسجد شده و دیدند عده ای حرف­های بیهوده می زدند و سخنان لغو می­گفتند. حضرت گفتند این حرف­ها را رها کنید وقتی بحث­ به جار و جنجال و منازعه و دعوا می­رسد رها کنید. امروز روز اول شعبان است.

ایشان متذکر شد: نامیده شدن شعبان به این نام از این جهت است که مرکز شعبه­ها و شاخه­های خیرات و نیکی است. ما اجازه ندهیم مردم دچار شبهه شوند. شعبه­ های خیرات عبارتند از: نماز، روزه، زکات، امر به معروف، نهی از منکر، نیکی به پدر و مادر، نیکی به همسایگان، صدقه به نیازمندان، اصلاح در بین مردم و .... پیامبر اکرم (صلی ا... علیه و آله) می فرماید: روز اول ماه شعبان که می­شود درهای بهشت الهی باز می­شود، به درخت طوبی دستور داده می­شود که شاخه­هایش را رو به مردم دراز کند و افرادی که اهل خیر هستند به شاخه ­های درخت طوبی آویزان می­شوند. به زقّوم هم دستور داده می­شود شاخه ­هایش را رو به مردم دراز می­کند و هرکس به آن چنگ بزند او را به سوی جهنم سوق می­دهد.

خانم شایسته خوی در پایان سخنانی از استاد طاهایی (ره) را بیان نمود: هر مرتبه که انتخابات انجام می­شود نمی­توانیم شرکت نکنیم چون وظیفه است باید شرکت کنیم و بر ما واجب است؛ چون باید از جمهوری اسلامی و از نظاممان دفاع و آن را تقویت کنیم، هر رأی ای که بدهیم خود آن رأی تقویت جمهوری اسلامی است و بینی دشمن را به خاک می­مالد. دشمن الآن همین انتظار را دارد که مردم در انتخابات شرکت نکنند. انقلاب ما برای آب و نان یا اقتصاد و کار و از بیکاری نبود. برای اسلام بود و امام می­گفتند: نه شرقی نه غربی و نه چیزی اضافه شود. چقدر امام سخاوت کردند هدف اسلام است و سرلوحه انتخابات ما باید اسلام و دین باشد. من نمی­گویم این افراد معصوم نیستند، هرکس اشکالات و ایرادهایی هم دارد ولی حساب کنید چه کسی مقدار ایمان و دینی­اش قوی­تر است. شجاعت و استقامت قابل تقدیر است و لازم لهم لاحق، براساس دین رأی بدهید وگرنه انسان خصومتی با کسی ندارد و آنچه که ما می­خواهیم دین و فرهنگ اسلامی است و آن فرهنگ باید پیاده شود.

روابط عمومی مکتب نرجس (علیهاالسلام)

­

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان