دوشنبه, 02 مهر,1403

­

یکشنبه, 30 دی,1397

سفر تبلیغی مدیر مکتب نرجس (علیهاالسلام) مشهد به هند

سفر تبلیغی مدیر مکتب نرجس (علیهاالسلام) مشهد به هند

خانم شایسته خوی روز شنبه 97/10/29 سفر تبلیغی به هند نمودند و در جمع بانوان طلبه جامعه فاطمه الزهرا (علیهاالسلام) دهلی حضور یافته و به ایراد سخنرانی پرداختند.

ایشان در شام شهادت حضرت فاطمه (علیهاالسلام) ­در ابتدا با بیان اینکه: وقتی ما به مجلس ترحیم می رویم اولین کاری که می کنیم به صاحب عزا تسلیت می گوییم و مطمئناً صاحب عزای این مجلس و محفل امام زمان است؛ سلامی را خدمت ولی عصر (عجل ا... تعالی فرجه الشریف) دادند و صلوات خاصه حضرت زهرا (علیهاالسلام) ­جهت تسکین قلب حضرت را قرائت نمودند.

مدیر مکتب نرجس (علیهاالسلام) ­در سخنان خود اظهار داشت: ما به خون­خواهی حضرت فاطمه (علیهاالسلام) ­جمع شده ­ایم. علت اصلی غیبت هم شهادت حضرت است. فاطمه (علیهاالسلام) ­الگو است و امام زمان هم ایشان را بهترین الگو می­دانند.

وی در ادامه گفت: قدر اشکهایتان را بدانید. این اشکها چون از قلب ها عبور می کند می تواند سیلی باشد دربرابر ظلم. حضرت زهرا (علیهاالسلام) ­که گریه می­کردند اشکشان سیاسی و ضدّ ظلم و ستم بود.

حضرت مهدی (عجل ا... تعالی فرجه الشریف) می فرمایند: «فی إبنَةِ­رسُولِ اللهِ­(صلی ا... علیه و آله)­لِی أسوَهٌ حَسَنَهٌ». وقتی خبر جار و مجرور مقدم است یعنی یک مسأله بسیار مهم و حیاتی دارد مطرح می شود. حضرت می فرمایند: در دختر فرستاده خدا برای من (صاحب الزمان) الگوی بسیار خوبی است. فاطمه (علیهاالسلام) ­الگوی هر زن و مردی است از آن جهت که یک انسان کامل است و اگر حضرت نبود عالم نبود (لولاک لما خلقلت الأفلاک). یعنی امام زمان دارد به من و شما می گوید: اگر می خواهید من ظهور کنم، و اگر می خواهید طالب خون مادرم باشید باید مثل فاطمه (علیهاالسلام) ­شوید؛ ایشان در همه زمینه ها برای همه افراد در هر سن و هر صنفی حرفی را دارند. وقتی امام ایشان را الگو قرار داده برای من و شما منشور معرفی می­کند­ به منشور از هر طرف نگاه کنی نور می دهد چرا که فاطمه (علیهاالسلام)­برای همه حرف دارد برای خانه دارها، برای همسرها، برای بچه دارها و...

خانم شایسته خوی تاکید کرد باید اهل بیت (علیهم السلام) ­را از جایگاه خودشان نگاه کنیم نه آنقدر آنها را پایین بیاوریم که بی حرمت شوند نه آنقدر بالا که دستمان به آنها نرسد. حضرت از جنس ماست مثل ما همسر دارد، فرزند دارد و خانه داری می کند. ما باید از حضرت الگوبرداری کنیم.

وی در راهکار اینکه چه کنیم که این الگو برداری­مان نتیجه بدهد؟ گفت: ما در ظاهر خیلی داعیه داریم که شبیه حضرت زهرا (علیهاالسلام) ­هستیم اما کافی است یک نفر وارد منزل ما بشود می گوید تو کجایت شبیه حضرت زهراست! اتصال به فاطمه (علیهاالسلام) ­بسیار مهم است چرا که وقتی می خواهید کلید برق را روشن کنید هر کار کنیم اگر اتصال به مولّد اصلی قطع باشد چراغ روشن نمی شود پس باید سیم اتصال ما به حضرت وصل شود. یک راهکار اتصال "شناخت" است البته نه شناخت شناسنامه ای! اینکه چرا خدا فاطمه (علیهاالسلام) ­را آفرید؟ وقتی خوب شناخت پیدا شود محبت فاطمه (علیهاالسلام) ­در قلب پدید می آید. شما وقتی یکی را دوست داشته باشید حتی زیر تازیانه و شکنجه هم دست از او برنمی­دارید همانند بلال حبشی که در زیر سخت ترین شکنجه ها هم دست از خدا برنداشت. ما اگر غرب بیاید، ماهواره بیاید، فشار اقتصادی و مشکلات باشد باز هم دست از فاطمه (علیهاالسلام) ­برنمی­داریم. معرفت محبت می آورد و با این شناخت عاشق او می شوید و مسیر زندگی­تان از مسیر او تعریف می شود.

ایشان با اشاره به این موضوع که بزرگان راه رسیدن به سیر و سلوک را اتصال به فاطمه (علیهاالسلام) ­می دانند تصریح کرد: اگر می­خواهید بجایی برسید و به مسیر معرفت قدم بگذارید باید از طریق فاطمه (علیهاالسلام) ­قدم بردارید. به خاطر همین اهل بیت (علیهم السلام) ­می فرمایند: «نَحْنُ حُجَجُ­ اللَّهِ­ عَلى خَلْقِهِ وَ جَدَّتُنا­فاطِمَةُ­حُجَّةُ­اللَّهِ­ عَلَيْنا» فاطمه (علیهاالسلام) ­حجت خدا برماست.

وی در ادامه چند راهکار عملی برای الگو شدن فاطمه (علیهاالسلام) ­را بیان کرد و گفت: هرکس به اندازه ظرف وجودش از این راهها دریافت می­کند مانند وقتی باران می­بارد زمینی که نرم است باران بیشتری دریافت می کند اما زمین سخت کمتر از باران بهره مند می شود.

مدیر مکتب نرجس (علیهاالسلام) ­به نقل از آیت الله شاه آبادی –که استاد حضرت امام (ره) بودند و امام به ایشان افتخار می کردند- گفت: در نوافل شب بیشتر به حضرت زهرا (علیهاالسلام) ­توجه کنید و استمداد بگیرید چرا که این استغاثه به حضرت هم باعث ترقی و رشد و هم باعث قرب می شود. ما هیچ هستیم و با اتصال به حضرت می توانیم بدرخشیم. مقام معظم رهبری می­فرمایند: من امور مهمه ام را با اتصال به حضرت در ایام فاطمیه می گیرم؛ کسی که خودش را به فاطمه (علیهاالسلام) وصل کند خداشناسی­اش زیاد می شود و توصیه می کردند قبل از اذان صبح یک صلوات خاصه حضرت زهرا (علیهاالسلام) ­را بخوانید. در روایتی از پیامبر (صلی ا... علیه و آله)­آمده است: « يَا فَاطِمَةُ ، مَنْ صَلَّى عَلَيْكِ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ وَ أَلْحَقَهُ بِي حَيْثُ كُنْتُ مِنَ الْجَنَّةِ » هرکس به تو سلام کند و صلوات بفرستد خداوند هم گناهانش را می آمرزد و هم آثار آن را از بین می برد (چراکه گناهان روح انسان را پاره می کند و فاصله می­اندازد) و تا زمانی که من در بهشت هستم خداوند او را به من ملحق می کند.

ایشان سپس خاطرنشان کرد این یکی از اثرات دم دستی نسخه عملی است که از همین امروز می توانید شروع­ کنید، من به شما عزیزان خیلی غبطه می خورم شما جیره خوار حضرت هستید و حضرت توجه خاص به شما دارد. آقای رحیم ارباب از علمای بزرگ اصفهان ارادت عجیبی به حضرت زهرا (علیهاالسلام) ­داشتند و برای رفع حاجات مهم تسبیحات حضرت زهرا (علیهاالسلام) ­را سفارش می کردند.

خانم شایسته خوی در پایان به بیان آفات طلبگی پرداخت و گفت: خودبینی یکی از این آفات است همانطورکه اگر در یک سطل شیر قطره ای سم بیافتد آلوده می شود، اگر به اندازه ذره ای "من" در کارهایمان باشد آن کار را خراب می­کند. حال برای اینکه در این مسیر سلامت بمانیم باید "خلوص" داشته باشیم؛ « مَن أصعد إلي الله خالص عبادته أهبط الله عزّوجلّ إليه أفضل مصلحته» یعنی خودت باید تلاش کنی با خالص کردن عبادت؛ که نتیجه اش این می­شود که خداوند بهترین مصلحت را برای او فرود می آورد. ما اگر می خواهیم واقعاً فاطمی بشویم باید نگاهمان، گوشمان و رفتارمان فاطمی شود بطوری که اگر کسی اندک شناخت هم به حضرت داشت وقتی ما را دید بگوید این شیعه فاطمه است.

روابط عمومی مکتب نرجس(علیهاالسلام)

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان