یکشنبه, 01 مهر,1403

­

چهارشنبه, 11 اسفند,1395

سومین روز مراسم سوگواری فاطمیه(علیهاالسلام) در مکتب نرجس(علیهاالسلام) مشهد

سومین روز مراسم سوگواری فاطمیه(علیهاالسلام) در مکتب نرجس(علیهاالسلام) مشهد

­حجه الاسلام و المسلمین مهدوی مهر (ریاست نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه مشهد) روز چهارشنبه 11/12/95 در سومین روز از مراسم سوگواری فاطمیه در مکتب نرجس (علیهاالسلام) حضور یافت و با موضوع پیرامون بحث عفاف و حجاب و پوشیدگی زن سخنرانی نمود.­

­

حجه الاسلام و المسلمین مهدوی مهر (ریاست نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه مشهد) روز چهارشنبه 11/12/95 در سومین روز از مراسم سوگواری فاطمیه در مکتب نرجس (علیهاالسلام) حضور یافت و با موضوع پیرامون بحث عفاف و حجاب و پوشیدگی زن سخنرانی نمود.

­

ایشان در ابتدا گفت: هنگام تأسیس مکتب نرجس شاید کسی فکر نمی کرد موضوع زن در براندازی طاغوت مؤثر باشد، زنانی که با فهم و درک و احساس وظیفه دینی توانستند در جامعه دینی حرکتی ایجاد کرده و طاغوت را از تخت 2500 ساله بیرون بکشند.

وی افزود: بحث حضور زن در اجتماع با عفت او مغایرت ندارد. در غرب حضور زن در عرصه اجتماع با بی عفتی او همراه است. اما در جامعه اسلامی چادر شما مانع نفوذ علم نشده است و بی حجابی می تواند مسیر را به انحراف بکشاند. شما با همین پوشش می توانید علم و فهم تان را افزایش دهید.

حجه الاسلام والمسلمین مهدوی مهر در ادامه بیانات خود "روشنگری" و "تربیت نیرو" را دو مسئولیت خطیر زن معرفی نمود و گفت: زمانی که امیرالمؤمنین (علیه السلام) را به مسجد بردند حضرت فاطمه (علیهاالسلام) وارد مسجد شد و با خطبه ای که خواندند و روشنگری کردند بگونه ای بر فضا مسلط شدند که کسی نتوانست حرفی بزند. مسئولیت دیگر زن تربیت نیرو است چرا که هیچ کس باندازه یک مادر در تربیت مؤثر نیست. یک معلم در یک زمان محدود و در یک شئون خاص می تواند یک سری مطالب را مطرح کند اما یک مادر نه از نظر موضوع و نه از نظر زمان محدود نیست و می تواند تبادل فکری خوبی داشته باشد.

ایشان سپس ضمن اشاره به مادر سیدرضی و سیدمرتضی که فرزندان خود را نزد شیخ مفید برد و گفت: به اینها فقه یاد بده، گفت: هرچه علم و فهم خانم بالاتر باشد شأن تربیت نیروی آن مادر هم بالاتر است. بشریت با وجود اینکه تصویری از حضرت زهرا ­(علیهاالسلام) ندارند اما به ایشان اقتدا می کنند.

رئیس نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه مشهد در ادامه خطاب به بانوان طلبه افزود: شما با علمی که دارید می توانید در زیرساخت زندگی مردم نفوذ کنید (که بسیاری از مردان نمی توانند) و در عرصه اجتماعی به معنای عمومی هم می توانید بخشی از جامعه را در جهت مطلوب الهی تغییر دهید.

وی در ادامه به شخصیت حضرت فاطمه(علیهاالسلام) اشاره کرد و گفت: حضرت هم ام ابیها، هم همسر امیرالمومنین(علیه السلام) و هم مادر ائمه (علیهم السلام) بودند و اگر ایشان نبودند نسل پیامبر (صلی الله علیه و آله ) هم نبود.

حاج آقای مهدوی مهر متذکر شد: برای اینکه محصول بهتر و خوبی را تربیت کنید باید خودتان بهتر شوید و فاطمی زندگی کنید؛ وقتی درختی خوب است و خوب میوه می دهد از آن پیوند می دهند؛ شما و فرزندانتان نیز باید موجب پیوند و گسترش خوبی در جامعه باشید.

ایشان در پایان یادآور شد: پوشیدگی محدودیتی در تربیت ایجاد نمی کند. پس اینکه غربی ها می گویند محجوب بودن زن با حضور او در اجتماع منافات دارد اشتباه است؛ بلکه آنها خود را از هردو کار محدود کرده اند و تربیت شان نیز تحقق پیدا نمی کند.

روابط عمومی مکتب نرجس (علیهاالسلام)

­

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان